Heb jij nog gesport vandaag? #53

trijnkotrijnko Administrator
En omdat de vorige al weer 200 posts had hierbij weer een nieuwe.
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• emsepemsemsepems Gebruiker
    Vanmorgen naar de fitness geweest, dit keer met de auto nu de storm buiten raast.
    Fitness ging goed, gezellig was het ook ;-)
  • precyllprecyll Gebruiker
    Ik fitness normaal gesproken 3x in de week met mijn schoonzus maar na mijn ernstige exacerbatie van 5 weken terug ben ik nog niet weer geweest. Ik kan me er nog niet aan toe zetten. Zelfs fietsen lukt nog niet
    Eigenlijk wilde ik een stuk van het pieterpad lopen, maar de bougies van de auto waren weer doorgeknaagd door de steenmarten.... dus eerst naar de garage geweest en vanaf daar gewandeld, 16 km!!
  • Rene1870Rene1870 Gebruiker
    #4 edited november 2016
    Vandaag in totaal 26x trap op en af gelopen, deels omdat ik steeds er achter kwam dat ik weer ander gereedschap nodig bleek te hebben, en deels omdat bij het herhaaldelijk testen van een nieuwe badkamerkraan, steeds de hoofdwaterkraan (beneden) en CV-ketel (zolder) dicht/open gedraaid en uit/aan gezet moesten worden. Pfff...
  • MarcusMarcus Gebruiker
    @ Rene dan heb je aardig heen en weer gelopen.

Vandaag 2 x 15 minuten op de dijk naar de haven gewandeld om naar de sinterklaas intocht te kijken.
    #6 edited november 2016
    14 km gewandeld in een mooie bevroren wereld.
    Het ijsvogeltje en de reeen maakte de wandeling extra mooi!
  • gisteren een uurtje in de waterleidingduunen gewandels ik werd ook beloond met reetjes een valkje en soecht
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Vanmiddag heerlijk gewandeld met een vriendin en tussendoor lekker geluncht. Ondertussen gezellig gekletst en 16000 stappen/7 km verder.
    een dagje niks, dus tijd om een flinke wandeling te maken. Totaal zo'n 13 km gewandeld.
    Nu lekker op de bank!
    Ik heb een overbelaste spier ter hoogte van mijn heup en ben ook niet zo fit. We gingen dan maar indoortrainen want dan kon ik stoppen wanneer ik wilde. Heb drie keer zeven minuten geroeid om de ergometer zonder op tijden te letten maar wel op mijn tempo en mijn hartslag. Was niet ontevreden. Achteraf wel weer pijn dus eigenlijk is dit al teveel. Moest van de huisarts flink minderen en drie trainingen zonder pijn gehad hebben voor ik weer op kon bouwen. De fysio heeft vorige week naar me gekeken om te kijken of er nog iets aan mijn techniek veranderd kon worden. Daar hebben we dingen uitgehaald voor het ergometeren maar ook voor gewoon lopen. We gaan eerst proberen met trainen erop te letten en aan te werken en als dat niet voldoende werkt maak ik in het nieuwe jaar een afspraak bij de fysio voor behandeling.
    Daantje, jammer dat t nog niet goed wil met je heup. sterkte.

Vanmorgen wilde ik fitnessen, maar mijn longspieren vertelde dat ik gisteren flink gelopen had. Ook een spiertje verrekt in mijn knie. Gaat makkelijk over maar vandaag geen fitness
    ha, nu 20 km afgelegd,... op de ebike.
    t was koud hoor, maar toen ik thuis kwam heerlijk voldaan!
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Gemiddeld sport ik nu 3x per week
    En de laatste tijd ook nog verl zitskilessen gehad
    Deze week is de sportschool gesloten, vokgende week starten we weer met frisse moed
    Inmiddels ook zo'n 20 kilo afgevallen ☺
    Vanmorgen weer gaan roeien. We vonden het te koud voor buiten dus gingen we indoortrainen. Ik wilde me kwalificeren voor de ergometer clubkampioenschappen. Daarvoor moet je zo snel mogelijk 2000 meter roeien, de snelste vijf mogen dan tegen elkaar. Ik heb een mooie tijd geroeid maar was daarna wel volledig op en werd na een tijdje ook hees en hoesterig maar dat is inmiddels weer over.
    #15 edited 15 januari
    Ik heb de afgelopen 3 dagen gewandeld, dik aankleden en dan lekker een frisse neus halen. ik was nog bezig met een ab kuur, voelde me niet echt ziek, maar t was vrijdag duidelijk dat ik niet fit was. Helemaal 'af' na het wandelen. gelukkig is dat weer bijgetrokken en heb ik vanmiddag lekker kunnen wandelen zonder uitgeput op de bank neer ploffen.

(ik heb vakantiedagen opgenomen ipv ziektewet dagen. zo kon ik mezelf meer rust gunnen en toch elke dag even wandelen. t beviel goed!)
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Morgen komt de fysio bij me thuis.
    dit topic stond bij mij op pagina 3, wordt er zo weinig gesport?

gisteren gefiets in de vrieskou en vandaag de hele lange dag gewandeld. heerlijk dat dit zo goed gaat!
  • Oma AkkeOma Akke Gebruiker
    Nou @Ems, ik sport nog steeds iedere maandagochtend een uur bij de fysiofit. En op de meeste andere dagen pak ik het roeiapparaat dat op onze zolder staat om 2000 m te roeien, plus de 20 buikies natuurlijk.
    Dus er wordt wel gesport, meer dan uit dit topc blijkt (denk ik).
    Fijn dat jij zo lekker wandelt en fietst!
    Wij gaan straks ook aan de wandel, kijken of de waterspreeuw er vandaag zit.......
  • MarcusMarcus Gebruiker
    @ Ems volgens mij is de conversie naar deze huidige versie van het longforum geen succes geweest en is het gebruik door de forum leden heel heel erg naar beneden gegaan.

Ben vandaag met de rollator naar de keuken gelopen waar mijn haren uitgebreid gewassen zijn toen weer terug in bed. Heb dus mijn sport en beweging weer gehad.
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Ja hoor ; Inmiddels al ruim een jaar 2x per week bij de fysio een uur per keer en 2x per week in de sportschool 1,5 a 2 uur per keer... ;) Kortom 4x per week.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #21 edited 30 januari
    Ben vanochtend een half uurtje in bed bezig geweest met lichte gewichtjes, oefeningen en een groot strek elastiek en eventjes met de rollator uit bed geweest. Morgen komt de fysio weer.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Met de fysio enkele oefeningen gedaan maar nadruk ligt op rust rust en rust. Bed bed bed en nog eens bed. Ben al druk bezig met allerlei zaken ver buiten mijn bed en met Zweden jullie kennen dat wel van mij. Het houdt mijn hoofd boven water zeg maar.
    #23 edited 31 januari
    @Marcus, wat goed dat je een fysio hebt, en volgens mij een die je al goed door heeft. rustrustrust... met een beetje rustige actie. Echt naar, maar wel voor een sneller herstel.... op naar Zweden!

ik moest vandaag naar de mdl arts, ben met de bus naar het ziekenhuis gegaan, en lopend weer terug. mooi 20 km in de benen. Blij!
    Ik denk dat ik weer klaar ben om verder te gaan met t pieterpad, ben nu bij coevorden ( begonnen in t noorden). afgelopen jaar heb ik niet kunnen lopen omdat mijn astma van de rit was.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #24 edited 31 januari
    @ Ems wat goed 20 kilometer gewandeld ga zo door!

Mocht zelfs de gewichtjes van de fysio niet meer gebruiken.....erg hoor. Het is gewoon dat ik nu bij mijn partner in huis lig. Meestal trek ik me terug en gooi de deur dicht en doe mijn ding - een van de redenen dat ik Zweden zo fijn vind en mijd vervolgens jan en alleman. Ben nog niet eerder in mijn leven zo afhankelijk geweest en dat is allemaal best erg moeilijk te accepteren.
    #25 edited 11 februari
    Vandaag heerlijk gewandeld door een gebied dicht bij huis wat ik amper kende. mooi!
    Onderweg 2x een stop voor koffie en chocolademelk met slagroom ~O)

Zie nu op t nieuws allemaal sneeuw, hier in t noorden wel ijs op de vaarten maar geen sneeuw
    Vanmorgen geroeid op de ergometer. Omdat ik nog steeds een blessure heb, op lage intensiteit drie keer tien minuten met telkens een korte pauze tussendoor en dat ging prima. Wel wat zeurende pijn net en wat benauwd maar dat heb ik de afgelopen dagen toch al meer. Mijn hartslag zakte snel de eerste minuut na inspanning dus mijn conditie is gelukkig prima. Blij mee :) Dinsdag weer.
    Flinke wandeling gemaakt. Dit keer langs hunnebedden

Over een dikke maand gaan we de foertoer lopen, een wandeling rondom de fjoertoer (vuurtoren) op terschelling. afstand 20 km. Ik wil het goed en t liefst makkelijk kunnen lopen, dus ik maak elke week een flinke wandeling van eerst 10 km en nu 15-20 km. Merk dat het mijn conditie goed doet, voel me er echt goed bij!
  • daysydaysy Gebruiker
    Ja hoor ga nog steeds naar de fysio wel met ups en downs en het gaat niet altijd even lekker maar we blijven het iedere keer weer positief proberen
    Ik ben weer bij de fysio geweest en moet echt minderen met sporten en weer heel erg bij de basis beginnen. Mag alleen sporten met pijnscore 1-2 want anders kom ik nooit van mijn bekkenblessure af. Alles in die regio qua bewegingsapparaat is geïrriteerd. Voor mijn longen wel vervelend en qua conditie gaat het heel goed dus hoop dat vast te kunnen houden.
    vanmiddag mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht, de ebike wordt jaarlijks schoongemaakt en nagekeken.
    Goed dat ik gegaan was want mijn achterband bleek af....

totaal 4 km heen op de fiets en 4 km terug wandelend. Morgen precies andersom dit rondje :-)
«137
Log in of Registreer om te reageren.