Heb jij nog gesport vandaag? #58

edited 30 oktober in Sporten
Hier weer verder

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #57
Ga naar laatste reactie«1

Reacties

• emsepemsemsepems Gebruiker
    #1 edited 30 oktober
    ik heb ook een klein rondje gewandeld, door t bos, ging op zoek naar paddenstoelen, maar de meesten zijn al weg. wel was t prachtig in t bos met de mooie kleuren, t zonnetje en heel veel zingende vogels. leuk was de houtsnip die voor mijn voeten weg vloog.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Gister toch even de stad in geweest op krukken en dat was topsport veel te veel gedaan voor mijn doen en daarna fysio en toen even langs de winkel waar iemand voor de in- en uitgang stond te roken dus ook nog een aanval dus vandaag een bankhangdagje en de kat doet gezellig mee:)

Morgen druk dagje dus wordt voor mij ook topsport, niet handig gepland en daarna het weekend goed bijkomen en uitrusten:)
    Maar voordeel is dat ik met lotgenoten op pad ga dus die lopen ook niet zo hard en hebben ook vaker rust nodig:D en hopelijk kan ik in de auto nog even slapen op de heenweg.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @emsepems ik geniet al helemaal mee alleen al van hoe beeldend jij het verteld:D ik houd van de herfstkleuren in het bos! Die krakende blaadjes onder je voeten, heerlijk!!!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Het kwam met bakken naar beneden vanmorgen. Regenpak aan en naar de roeivereniging gefietst en daar binnen getraind. Het was passen en meten met de beschikbare ruimte binnen maar we zaten met twee leden die net hadden leren roeien en dat was eigenlijk heel leuk!
  • CrienusCrienus Gebruiker
    Ik sport gewoon door, weer of geen weer, benauwd of niet, is dat slim? Ik loop hard en ben er sinds kort achter dat ik astma heb....
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Sporten altijd goed maar gewoon doorgaan terwijl je erg benauwd bent niet, erfoor puffen kan helpen en kun je slecht tegen vocht dan zou ik binnen sporten.
    Bewegen is goed maar roofbouw plegen nooit
    Succes!
    Crienus schreef: »
    Ik sport gewoon door, weer of geen weer, benauwd of niet, is dat slim? Ik loop hard en ben er sinds kort achter dat ik astma heb....

eerlijk? ik vind het dom als je benauwd bent door te sporten. je breekt af ipv dat je opbouwt. maar bewegen (rondje lopen, rondje fietsen zonder hijgen) is wel goed.
    als je geen last hebt van t weer kun je prima buiten sporten, maar dat is denk ik nu je net weet dat je astma hebt even voelen/ leren voelen
  • MillyMilly Schrijver
    @Crienus, ik lees in n ander topic dat je nog maar net weet dat je astma hebt. Denk dat je nog inzicht moet krijgen in waar je grenzen liggen. Maar als je al benauwd bent is t niet verstandig om te gaan te sporten, je lichaam geeft een signaal wat je serieus moet nemen hoor!
    Vraag een gesprek aan met de longverpleegkundige (als je door longarts wordt behandeld) of de praktijkondersteuner wanneer je bij de huisarts onder behandeling bent, met hun kun je bespreken waar je tegenaan loopt. Ook al je twijfels en vragen kun je daar neerleggen, zo raak je meer vertrouwd met je astma en leer je binnen je grenzen te blijven. Echt, als je binnen je grenzen blijft, hou je t het langste vol!
    Succes he!
    mooi rondje in een natuurgebied gelopen.

20191108-110934.jpg
    emsepems schreef: »
    Crienus schreef: »

eerlijk? ik vind het dom als je benauwd bent door te sporten. je breekt af ipv dat je opbouwt. maar bewegen (rondje lopen, rondje fietsen zonder hijgen) is wel goed.
    als je geen last hebt van t weer kun je prima buiten sporten, maar dat is denk ik nu je net weet dat je astma hebt even voelen/ leren voelen

Bedankt voor jullie reactie. Ik ben inderdaad zoekende naar wat ik wil of niet kan/moet doen. Ik ga het overleggen in ziekenhuis.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Mooie foto ems! Leuk de natuur zo in deze tijd he:D

Hier even geen sporten 1x per dag de trap is momenteel sporten. Heb veel aangevallen gehad en lang plat moeten liggen voor een onderzoek waar ik nu nog wel last van heb, dus we doen het rustig aan en kijken wat wel en niet gaat.

Ben wel beetje trots, heb een nieuwe brace die veel instabieler voelt maar het niet id overigens. De vorige omsloot mijn hele been en dan nog 6 banden en deze heeft alleen 4 banden en dan natuurlijk de zijkanten, dus het gevoel is enorm anders en heel erg wennen. Maar durf steeds meer stukjes nu zonder krukken te lopen met die brace:D scheelt weer wat, want met krukken en mijn conditie is topsport xD
    #13 edited 9 november
    vanmorgen heb ik na maanden weer in de de fitness gestaan. t mocht van de fysio als ik maar rustig en ontspannen ging sporten.
    heb een half uurtje cross en loopband gedaan, de helft minder qua tijd dan normaal en qua intensiteit 3 kwart minder. het was fijn! voelde goed dat alle spieren zwak geworden zijn
    Nu even afwachten of er ook een reactie in arm/schouder of longen onstaat.
    Hoop dat het goed gegaan is, Ems!

Ik zat net vier minuten op de ergometer toen ik gebeld werd dat ik voor een spoedgeval moest komen op werk. Ik probeer morgen wel een rondje te gaan wandelen om het weer in te halen.
    ja hoor, gisteren is goed gegaan, al had ik de hele dag het idee dat ik 25 km had gewandeld ;-)
    ook vanmorgen weer even naar de fitness geweest, hetzelfde gedaan als gisteren.
  • MMGMMG Gebruiker
    Bij elkaar 50 minuten gewandeld. Haha ff de supermarkt verderop gepakt ipv om de hoek. Nu moe en slapjes, maar wel trots op mezelf. Heb het toch maar geflikt. Morgen weer fysio. Werk aan de winkel mijn beenspiertjes moeten weer wat kracht terug krijgen.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    Overdag wel aardig in het huishouden gewerkt. 's-avonds St. Maarten, kon maar een paar keer naar de gang gaan en snoepjes geven. Maar door het voorover buigen raakte ik gauw buiten adem. Gelukkig was het niet druk, manlief heeft de rest gedaan.
  • MMGMMG Gebruiker
    Vanochtend sporten bij fysio, ging aardig. Nog steeds niet echt fit en dat merk je. Verder sinds longontsteking spiertje in mijn rug verrekt door het hoesten en nog steeds flink last. Ondanks dat zo maar even twee keer 15 minuten fietsen naar de huisarts om griepprik te halen. We proberen gewoon in beweging te blijven. Hoop dat de pijn snel foetsie gaat.
    tsja....
    gisteren en eergisteren drukke dagen gehad (voor mij), en dus vanmorgen half 10 wakker geworden. nee, niet sporten vandaag, maar ik loop vanmiddag even een uurtje is het plan
    straks weer even fitsnessen, 20 min loopband en 10 minuten cross, om zo mijn conditie weer wat op te bouwen. maar beide op laag tempo/kracht.

afgelopen week heb ik met mijn werk overlegd dat ik via het fietsenplan en vakantie dagen in 2020 een nieuwe e-bike kan kopen. leuk! ik ga weer voor het merk Trek.... eigenlijk dezelfde als die ik heb want die fietst zo heerlijk, alleen dan met een middenmoter.
    Gisteren geroeid, koud maar lekker een frisse neus gehaald.

Mijn ebike moet van de week voor een onderhoudsbeurt. Nog steeds erg blij mee.
  • StefanieStefanie Gebruiker
    #22 edited 17 november
    Ik heb er sinds kort ook 1 met voorwiel motor. Ben wel benieuwd naar de winter want het schijnt dat je dan sneller onderuit kan glijden @-)
    Stefanie schreef: »
    Ik heb er sinds kort ook 1 met voorwiel motor. Ben wel benieuwd naar de winter want het schijnt dat je dan sneller onderuit kan glijden @-)

klopt, en ook bij zandpaden, veel scherpe bochtjes zoals in de duinen, of veel steentjes op de weg. dus dan maar even extra voorzichtig en niet teveel kracht
    Stefanie schreef: »

Dat is zeker zo. Nu ook uitkijken met veel blad op de weg.
    Ja, ben zeker voorzichtig. Als t echt glad wordt of dagen met sneeuw fiets ik sowieso weinig. Met mijn vroegere gewone fiets ook niet, nu dan ook niet. Ik haat de winter echt haha.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Mijn elektrische fiets heeft ballonbanden. Dat geeft een veiliger gevoel bij gladheid of oneffenheden op de weg dan dunnere banden.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Vandaag fysio. Bij binnenkomst mijn jas probleemloos aan de bovenste kapstokhaak gehangen. Fysio zelf ging ook heel goed, maar ik was blijer met mijn jas ophangen.

Hopelijk ervaren anderen ook zo'n geluksmomentje deze week!
    geluksmomentje: vandaag gesport en t was weer fijn om te doen. merk dat ik t steeds beter aankan, mijn lichaam minder stijf is. en de longen gingen vandaag goed.

Ook even bij de fietsenzaak langs geweest. verteld dat ik ongeveer dezelfde ebike wilde als ik nu had...… blijkt dat er in 7 jaar veel veranderd is in fietsenland. Dat gaat dus niet zo makkelijk.
    we hebben wat dingen bedacht wat fijn is voor mij, en t advies is om op internet dit soort fietsen te bekijken, dit op te schrijven en in t vroege voorjaar weer bij de fietsenzaak langs te gaan voor proeffietsen.

je ballonbanden neem ik mee suus1

Suus01 schreef: »
    Mijn elektrische fiets heeft ballonbanden. Dat geeft een veiliger gevoel bij gladheid of oneffenheden op de weg dan dunnere banden.

Is het alleen het gevoel of ga je daadwerkelijk minder snel onderuit? Wel een goede tip! Zijn ze duur? Zijn ze merkgebonden? Ik heb een RIH omega.
    #30 edited 20 november
    Vanmorgen een rondje gelopen in een natuurgebied, veel ijshaar (een bijzonder natuurverschijnsel wat je ziet bij lichte vorst)
    en in t begin van de middag half uurtje gefitnest. Nu lekker niks meer :-)

kjizqoyk1bv.jpg

DSCN9256.jpg
Log in of Registreer om te reageren.