Ergotherapie

06-06-2022 om 08:31 uur

Hallo allen
Eind van deze week heb ik een afspraak bij de ergotherapie.
Uit onderzoek blijkt dit goed te werken bij longcovid (wat ik heb), en hoop zo wat sneller te herstellen.
Ook voor mijn astma zal dit goed kunnen zijn. (heb geen ergo tijdens mijn revalidatie gehad)

Wie heeft er tips, waar moet ik aan denken, wat heeft ergo bij jou opgeleverd?

Login of registreer om te reageren
06-06-2022 om 11:40 uur

Ik heb helaas geen ervaring met ergo, maar wat ik wel weet is igg, goed op de ademhaling te letten.
Maar daar gaat ook de ergotherapeut je bij helpen.
Igg wens ik jou heel veel sterkte, en succes.

Login of registreer om te reageren
06-06-2022 om 12:32 uur

Ik denk dat de ergo met alle tips komt.

Wat ergotherapie voor mij heeft gedaan:
In kaart brengen wat ik doe op een dag en hoeveel energie mij dat kost of brengt. Bijvoorbeeld douchen, eten maken enzo kost energie maar hoeveel energie kost het je. Tv kijken is dat een ontspannende activiteit en kost het je geen energie of wel iets. Een dutje blijft je energie daarvan gelijk of krijg je er energie van.
Hoe verdeel je die energie en hoe kan je het beter verdelen zodat je eind van de dag niet helemaal kapot bent.
Bepaalde ruimten inrichten voor rust: de bank is om tv te kijken of te slapen (liefst mijn bed om te slapen maar in dit huis moet ik een trap op en af dus vandaar de bank), niet om actievere dingen te doen. Zo maakt je brein uiteindelijk ook onderscheid en kan je beter uitrusten op de daarvoor aangewezen plek.
Beter vooruit leren plannen en de energie beter over de week verdelen.
Opstaan en voelen hoe je je voelt en op basis daarvan je plannen al eventueel aanpassen.