eiwitverrijkt dieet

03-03-2022 om 21:04 uur

Op advies van de diëtist moet ik meer eiwitten nemen dan 'gezonde' mensen. Omdat de hoeveelheid eiwitten niet via melk yoghurt kwark etc te bereiken is heb ik een eiwitverrijkend product gekregen. In mijn geval 'Pro Scource no carb'.

https://i.postimg.cc/xTyCS5C2/OIP-4.jpg

Vaak doe ik een scheutje door de melk, of door de yoghurt. Maar eerlijk, het is al snel saai. Heb alle 4 smaken, en weet dat er wat recepten op de site van Pro Source
Wie weet simpele lekkere recepten met dit dieetproduct?
Of met andere dieetproducten, want ik ben vast niet de enige met een eiwitverijkend dieet

Login of registreer om te reageren
04-03-2022 om 00:52 uur

Dat is een goede tip Daantje. Om mijn skyr of kwark mee af te wisselen. Ze hebben alle 3 ongeveer evenveel eiwit. Melkunie-protien is wel duurder.

Ik neem de pro sourcy extra, op advies van de dietiste. 2 of 3 doseringen. Neem dus ook -zoals iedereen-kwark skyr en andere eiwitproducten.

Een schaaltje van 200 gr kwark is met pro source 33 gr eiwit
Een schaaltje van 200 gram melkuni-protien is 20 gr eiwit.
Scheelt toch weer leuk 13 gr eiwit

S morgens ontbijt ik vaak met yoghurt, muesli en pro source er doorheen. Dat vind ik lekker
Wie heeft er meer tips of recepten?

Login of registreer om te reageren
04-03-2022 om 09:17 uur

Ik gebruik het als siroop, dus verdunnen met water en dan als frisdrank.
Ik vind de sinaasappelvariant t lekkerst
Zou er ook ijsjes van kunnen maken!

Verder gebruik ik smaakloze eiwitpoeder van P.rotifar
Dat meng ik door (soja)melk en water in een shaker.

Recepttips heb ik verder niet

Login of registreer om te reageren
04-03-2022 om 10:50 uur

Ijsjes, dat is een goed idee!

Sinaasappelsmaak heb ik gisteren net gekregen, dus dat ga ik uitproberen :-)
Had alleen bosbes, maar na overleg met diëtiste ook de andere 3 smaken

Login of registreer om te reageren
04-03-2022 om 11:02 uur

Ben benieuwd wat je van de sinaasappel vindt!

Ps wil niet vervelend doen, maar denk dat het topic “eitwitverrijkt” moet heten en niet -verrijkend en al zeker niet -verijkend ;)

Login of registreer om te reageren
04-03-2022 om 11:09 uur
Reactie op Edelweiss

Ben benieuwd wat je van de sinaasappel vindt!

Ps wil niet vervelend doen, maar denk dat het topic “eitwitverrijkt” moet heten en niet -verrijkend en al zeker niet -verijkend ;)

hahaha, ja, dat heb je als je s nachts niet kunt slapen en een lekker topic opent :-) en je mobieltje maakt mooie woorden. k zal t even laten veranderen ;-)

Login of registreer om te reageren
07-03-2022 om 08:02 uur

nog geen recepten extra......

de sinaasappelsmaak is veel minder zoet dan de bosbessensmaak.
bosbes lekker op de ochtend, sinaasappel lekker verder op de dag.
en de hartige smaak is prima voor in de soep of saus

Login of registreer om te reageren
12-07-2022 om 08:42 uur

Gisteren vertelde mijn diëtiste dat je de (extra) eiwitten het beste kan nemen na het sporten. Dan wordt het goed opgenomen.
Koolhydraten zijn voor het sporten, die geven energie.

leuk weetje!

Login of registreer om te reageren
12-07-2022 om 11:59 uur

Ja klopt @emsepems het liefst zelfs binnen 30 minuten na het sporten dat werkt het beste voor spieropbouw, maar tot 2 uur erna kan ook nog

Login of registreer om te reageren
12-07-2022 om 12:05 uur
Reactie op Juno92

Ja klopt @emsepems het liefst zelfs binnen 30 minuten na het sporten dat werkt het beste voor spieropbouw, maar tot 2 uur erna kan ook nog

Idd neem ik nu direct nadat ik thuis kom (fiets na het sporten naar huis), estra eiwit.
op een dag dat ik niet sport heeft het nemen van extra eiwit het beste effect vlak voor de nacht.

Login of registreer om te reageren