Merem

07-02-2021 om 19:44 uur

Hoi , wie is er weleens in Merem Hilversum geweest?
En wat zijn de ervaringen.
gr.Jacqueson.

Login of registreer om te reageren
07-02-2021 om 20:45 uur

Klopt het dat je deze vraag eerder stelde in een ander topic?
Heb je er nog niet gerevalideerd, of begrijp ik dat verkeerd?

Mijn ervaringen met Merem Heideheuvel zijn goed. Wel stammen ze uit 2019. Covid speelde nog geen rol.
Hoe het nu gaat, weet ik natuurlijk niet. Ik vermoed dat de basis hetzelfde is. Mogelijk dat Covid nog wat veranderingen met zich mee heeft gebracht, geen idee.

Ik leerde er veel. Realiseer je wel dat het doel is dat je beter met je longziekte leert omgaan. Dat is anders dan beter worden, wat ik dacht dat ik daar ging doen 🙈

De info uit onderstaande links ken je misschien al. Voor de volledigheid zet ik het er maar bij.
En dan hopen dat er mensen zijn met recentere ervaringen die reageren.

https://longforum.nl/discussion/12946045/revalideren

https://longforum.nl/discussion/12945347/merem-heideheuvel#latest

Succes!

Login of registreer om te reageren
08-02-2021 om 09:35 uur

Ik ben hier geweest toen ze bezig waren met de fusie met de trappenberg en van Heideheuvel veranderde naar Merem. Doordat ze midden in de fusie zaten liepen dingen minder goed georganiseerd, dus ik mag hopen nu de fusie rond is en we een paar jaar verder zijn dat dit verholpen is.

Het sportprogramma vind ik heel goed geregeld en ook vooral PMT ben ik enorm over te spreken. Heb er vrienden gemaakt die ik nog spreek en dat je omringd bent door lotgenoten is heel waardevol, je hoeft niet uit te leggen waarom het even niet gaat of als je er doorheen zit dan snappen ze het. Ik zat op Heideborg, heet nu de plataan. Daar heb je soort van alle vrijheid en daar zitten de mensen die sowieso niet ADL afhankelijk zijn en waarvan ze denken dat die op tijd zelfstandig aan de bel trekken. Op ‘t Hoogt zitten over het algemeen de wat oudere, maar vergis je niet ook mensen van in de 70 kunnen op de plataan komen en ook mensen van in de 20 op ‘t Hoogt. Ze kijken puur naar wat voor jou het beste is.

Ik heb misschien niet zoveel uit mijn revalidatie gehaald als ik zou willen, maar heb op alle vlakken wel veel geleerd. Je hebt ten allen tijde zelf de regie over je behandeling en ga ook met je behandelaren in gesprek daarover als je het er niet mee eens bent of andere inzichten hebt. Daar kom je het verste mee is mijn ervaring ondertussen.

En inderdaad beter word je er niet en er zijn uitzonderingen die gigantisch opknappen, maar ga er vanuit dat je er wijzer vandaan komt en niet opgeknapt. Ik zat daar en iemand was bizar opgeknapt en het was een harde klap in mijn gezicht toen ik daar niet zo weg kwam, ik dacht dat ik flink zou verbeteren etc.

Naar mijn mening zijn ze wel veel meer copd gericht dan op astma en andere longziekten, maar dit kan ook alweer veranderd zijn.
Ik zou zeggen ga de intake en “proefdagen” ervaren en succes alvast

Login of registreer om te reageren