Merem(Heideheuvel)

Is er iemand die gerevalideerd heeft in de Hoogt Merem?

Reacties

• goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Afdeling t hoogt bedoel je? Ja daar heb ik gerevalideerd, dit was een groep met merendeel copd patienten en merendeel van de astma patienten zaten toen op de Eik.
    Maar de revalidatie van mij is al 9 jaar geleden en er is veel veranderd wat ik soms zo lees..
    Mij heeft het heel goed gedaan, veel geleerd, ook aan acceptatie, en sterker geworden door het vele sporten en bewegen op maat.
    Inmiddels ben ik een stuk slechter geworden en ook is de conditie een stuk minder maar heeft niks met de revalidatie te maken maar met de copd.
    Als je iets wil weten vraagt u maar..
  • hendyhendy Gebruiker
    Dank goudvisje,
    Kun jij mij het verschil qua benadering van de Eik en ‘t Hoogt voor patiënten meedelen. 3 jaar geleden zat ik met nog 2 copd-ers in de Eik. Ik heb me toen alleen met de Eik bezig gehouden. Daar had je alle vrijheid en hoefde je alleen je programma af te werken en werd je verder niet gecontroleerd.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Volgens mij gaat het op t hoogt er hetzelfde aan toe, althans wel toen ik er zat, je hebt je programma en verder ben je vrij om te doen wat je wilt, mits je het wel aangaf als je langer van het terrein weg ging.
    Je moest doorgeven wanneer je een keer niet mee at,s'avonds.
    De ziekenafdeling zat op de benedenverdieping.
    Alleen op t hoogt had je vaak een gedeelde badkamer, de eik was moderner en nieuwer.
    Hoe het nu is weet ik verder niet, van mij is het al lang geleden,toen zaten de copd-ers merendeel op t hoogt.
    Ga je opnieuw revalideren? Misschien zijn er mensen die er korter geleden hebben gerevalideerd en nog wat kunnen vertellen hoe het nu er nu aan toe gaat.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ik heb op heideborg (heet nu weer plataan) gezeten in januari tot en met maart dit jaar, vroeger was het locatie eik. Daarvan wordt verwacht dat je zelf op tijd aan de bel trekt en je zit verder van de verpleging af. Vaak zitten hier de mensen die wat beter zelfredzaam zijn en over het algemeen jongere, maar bij mij zaten er ook 3 van 70+ Die heel fit waren.
    Van wat ik meekreeg heb je op de plataan wat meer vrijheid inderdaad. Maar op ‘t Hoogt is de zorg dichterbij en verder is veel hetzelfde van wat ik begreep.
    Ohja op ‘t Hoogt heb je inderdaad een gedeelde badkamer. Op de plataan heeft iedereen in de slaapkamer een eigen badkamer erin gebouwd. Het verschil is inderdaad dat de plataan moderner is en ‘ t Hoogt iets minder modern. Voor de mensen die 50+ zijn is het ‘t Hoogt denk ik gezelliger omdat je met meer mensen van jouw generatie zit en op de plataan was meerendeel in de 20 en 30 en mij viel op dat wij vaak te druk waren voor de iets oudere generatie. Alhoewel we niemand buitensloten en het altijd gezellig was.
    Nu zitten ook op ‘ Hoogt voornamelijk mensen met COPD of mensen die hulp nodig hebben met aan- en uitkleden en douchen etc.
    Beneden ‘t Hoogt zit de Schakel dit is de ziekenboeg en heb ik ook gelegen helaas en dat vond ik enorm streng! Het verschil met de plataan was zo groot!

Dit is wat me nu te binnen schiet
  • hendyhendy Gebruiker
    Goudvisje en Nckiie,
    Dank voor jullie reacties.
Log in of Registreer om te reageren.