Hoe voel jij je vandaag #167

edited 31 augustus in Longen algemeen
Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #166
Ga naar laatste reactie«136

Reacties

• DaantjeDaantje Gebruiker
    Wat fijn dat het daar zo goed voelt, dat geeft ook moed om later voor langere tijd te gaan lijkt me!
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    @Daantje Het geeft zeker moed en deze week was er ook voor bedoeld om te kijken of het wat voor me zou zijn.

Helaas niet mee kunnen gaan met het uitje vanavond, de longen zijn teveel van slag en morgen een reis voor de boeg dus keuzes maken.
  • paardenbloempaardenbloem Gebruiker
    Bloempje74 goed dat je ben wezen proberen in davos en veel sterkte met de terug reis.

Ik had vanochtend behendigheid met me de hond gedaan. Echt uitgeput allebei en ik benauwd. Maar leuk om te gaan even wat anders. Eigenlijk moeilijk om minder te doen op zo'n benauwde dag.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Enorm fijn @bloempje, hoop dat je vlug weer terug bent in Davos, jammer van het uitje maar wel heel wijs.
    Goede terugreis en vooral kalm aan met alles, liefs xxx

@paardenbloem ,wat leuk behendigheid met de hond, echt kunstjes leren?
    Ja t was ook erg warm nog, vond ik ook maar wel een leuk iets heb je gedaan, mooi van nagenieten!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    vandaag even gebeld met de apotheek omdat toen ik de neusdruppels flixonase wilde halen ze niet leverbaar waren. Nu zijn ze weer leverbaar vanaf 5 september (zegt de fabrikant, maar of dat zo is....)
    Mazzel dat ik heb, de apotheek had nog een doosje achteruit gelegd, voor mij :-) kan ik straks halen en dan weer 2 weken vooruit.

begin wat benauwder te worden dus de foster omhoog gedaan
    Goudvisje De hond gaat met behendigheid over hindernissen. Ik probeer er voor te zorgen dat hij juiste volgorde neemt. Was niet makkelijk met de hitte.

Emsepems fijn dat flixonase er nog is voor jou.

Ik heb de laatste druk gehad en ben veel benauwd geweest nu moet ik echt rustig aan doen ik kon afgelopen dagen niet vrolijk zijn omdat ik niet fit was en erg moe. Daar moet ik me best voor doen om rustig aan te doen. Wel confronteren.
    @emsepems, gelukkig dat je zo'n meedenkende apotheker hebt, hopelijk vanaf 5 sept weer leverbaar,t is soms maar vreemd met die bevoorrading van meds.
    Heel wijs de foster omhoog denk ik, je raakt zo uitgeput anders.
    Sterkte!

@paardenbloem , wat enorm leuk met je hond, een hele klus met die hitte maar wel een voldaan gevoel.
    Ja even rustig aan doen is dan verstandiger, al valt t niet mee idd.
    Sterkte!
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Astma is al weken rustig, ik helemaal blij
    Maar sinds 1,5 week heb ik exceem, op mijn bovenlijf
    Hopelijk vertrekt het weer snel met de zalf die ik vanmorgen heb gekregen
  • trijnkotrijnko Administrator
    emsepems schreef: »
    vandaag even gebeld met de apotheek omdat toen ik de neusdruppels flixonase wilde halen ze niet leverbaar waren. Nu zijn ze weer leverbaar vanaf 5 september (zegt de fabrikant, maar of dat zo is....)
    Mazzel dat ik heb, de apotheek had nog een doosje achteruit gelegd, voor mij :-) kan ik straks halen en dan weer 2 weken vooruit.

Heb het idee dat steeds vaker medicijnen niet meer leverbaar zijn.
    Kreeg recentelijk ook andere maagbeschermers dan de gebruikelijke.

trijnko schreef: »
    emsepems schreef: »

Heb het idee dat steeds vaker medicijnen niet meer leverbaar zijn.
    Kreeg recentelijk ook andere maagbeschermers dan de gebruikelijke.
    Je hebt helemaal gelijk trijnco, de verwachting is dat t steeds vaker gaat gebeuren...…..

Ik heb vandaag voor het eerst sinds januari weer een hele dag gewerkt! :D
  • trijnkotrijnko Administrator
    #12 edited 3 september
    Daantje schreef: »
    Ik heb vandaag voor het eerst sinds januari weer een hele dag gewerkt! :D

Goed om te horen.
    En hoe is het bevallen?

Fijn daantje dat je de hele dag gewerkt hebt.

Ik zelf ben ziek, erg benauwd ondanks kort en lang durende luchtweg verwijderaar. Ik steek al mijn energie in de hond en nodige dingen van de dag te doen. Ik doe me beste om het huishouden te laten voor wat hij is. Ik denk ook niet in een paar dagen vanaf ben. Ik ga me best doen om me zelf de rust te gunnen die ik nodig heb. Eten blijven jullie ook goed eten ondanks de benauwdheid ik heb het idee dat ik veel energie gebruik. Ik moet ook hoesten als ik me inspan en dan voel ik alles in me lijf.
    Hier heb ik de foster weer omhoog gedaan naar 3x3. Dit lijkt te helpen. Ga nog even bedenken of ik dit aan de longarts door ga geven.
    Dit omdat de benauwdheid veroorzaakt wordt door oa pijn in mijn schouder. Dit lijkt een spierscheuring te zijn, mri moet dit uitwijzen.
    Empsepems Wat vervelend voor je ik hoop dat ze je kunnen helpen.
    Fijn dat 't wat helpt @emsepems, even doorgeven kan altijd als je dit normaal ook zou doen.
    #17 edited 9 september
    @emsepems hoop dat de ophoging voldoende zijn werk doet en ik hoop dat je pijnlijke schouder, arm toch eens gaat afnemen sterkte.

Hier doet de prednisolon zijn werk. Alleen het slapen is een drama en ik ben behoorlijk hyper wat resulteerd in te veel doen en dan komt de man met de hamer weer langs.
    Komt mede doordat ik voor mijn gevoel zoveel dingen moet regelen op korte termijn.
    Er komt teveel en te snel van alles op me af.
    Hopelijk vindt ik de rust snel weer terug.

Bloempje74 fijn dat prednisolon werkt ik hoop ook dat je rustiger wordt.

Ik ben zelf nog steeds benauwd en niet fit en vandaag nog minder keelpijn en hoofdpijn. Het ging redelijk en nu toch weer minder misschien het weer en overgenomen van mensen om me heen. Maar goed me huisarts had voorgesteld dat ik volgende week maandag ongeveer langs kom als het niet verbetert.
    @Bloempje74 jammer dat je weer pred nodig hebt. Ik slaap ook altijd zo slecht daarmee. Afgelopen jaar heb ik het aangekaart bij de longarts en toen heb ik er iets bij gekregen om te slapen. Eerste kuur hielp dat heel goed, tweede helaas niet. Je hebt je slaap ook nodig om op te knappen. Wanneer vertrek je voor langere tijd naar Davos?

@paardenbloem goed je rust pakken in de hoop dat het dan niet verergert.

Werken gaat de ene dag beter dan de andere dag maar dat moet ook gewoon weer wennen. Vanmorgen een fijn gesprek gehad met m'n longarts en goede dingen afgesproken voor de komende periode. Hopelijk kom ik er dan goed doorheen, Zie wel weer op tegen de herfst en winter.
    @Daantje herkenbaar met het werk wel fijn dat je een goed gesprek gehad hebt bij de longarts, zeker nu je weer een moeilijke periode ingaat qua weer.
    Hopelijk valt het een keer mee.
    Ik vertrek dit jaar nog voor 12 weken naar Davos maar er moet eerst het 1 en ander geregeld zijn voordat ik ga. En dat is best een grote puzzel.

@paardenbloem idd. wat daantje zegt rustig aan in de hoop dat het niet erger wordt. Sterkte.

De pred sloeg aan maar sinds gister gaat het ineens niet lekker en zeker vandaag een hele zware dag, continue benauwd en kortademig en doodop.
    Slaap sinds eergister wel wat beter.
    Denk dat mijn dochter me heeft aangestoken en ik nu ook verkouden wordt.

Daantje fijn dat je een nuttig en fijn gesprek had met longarts. Ik hoop dat werk wat makkelijker worden.
    Bloempje74 wat vervelend dat pred niet werkt. Ik hoop dat niet erger wordt.

Ik doe rustig aan ik kan ook bijna niet anders. Ik lig veel op bed.
  • KirsjiKirsji Gebruiker
    Op het moment heel erg benauwd omdat ik geen medicijnen meer in mag nemen ivm longfunctie test vanmiddag. Toch wel eng om zolang benauwd te zijn.
    Hoop dat ik vanmiddag duidelijkheid heb.
    Wordt vervolgd!

Sterkte iedereen.
    Kirsji ik hoop dat het goed gegaan is met de longfunctie test.

Ik heb een afspraak voor maandag staan bij de huisarts. Ik zit met het volgende ik gebruik al 10 jaar fluticason. Laatste jaren 2 sprays in elk neusgat elke dag en een tablet levecotirzine. Nu een 1 jaar a 2 jaar flixotide 100 gr 2 keer per dag langdurige inhalator. Nu 2 weken ongeveer 2 a 3 keer per dag ventolin. Ik was de eerste paar dagen echt ziek en nu weer al een paar dagen. Het is echt niet prettig. Veel slapen hoofdpijn opgezwollen slijmvliezen en benauwdheid op de longen ik ben bezorgt dat ik een stootkuur met zwaardere medicatie nodig heb. Ik heb ook een paar jaar geleden travgyl 1 a 2 dagen gehad maar was er echt sloom door en viel bijna in slaap op plekken waar je niet wil zoals als je met de hond aan het lopen bent. Wat is jullie ervaring hier in.
    Ik denk dat ik ga proberen om dingen op te gaan delen zoals het huishouden en de tuin. Ik hoop dat ik dan meer kan voorkomen dat ik zo ziek wordt als nu. Ik denk dat ik nu niet kan voorkomen dat ik een stootkuur nodig heb anders laat de huisarts me niet komen denk ik.
  • KirsjiKirsji Gebruiker
    @paardenbloem ja is goed gegaan. Ik blies zonder medicijnen als met medicijnen goed. De medicijnen die ik gebruikte waren te zwaar voor mijn longen waardoor ave rechts werkte .(werd er dus benauwd van)
    Heb gister een ander medicijn mee gekregen de foster nexthaler een poeder inhalatie dat dieper in de longen komt. Moet het 2-4x perdag gebruiken 1 of 2 pufjes moest er zelf beetje mee spelen zei de longarts wat het beste bij me gaat.
    Heb het al 2 keer ingenomen en bij gebruik komt er poeder op me tong terecht, is dit normaal ?
    Had ook een allergie test gedaan via het bloed en gelukkig nergens allergies voor, ik heb dus milde niet allergisch astma, maar dat wist ik 1,5 jaar geleden ook al alleen heeft de longarts die ik toen had dat nooit zo gezegd.

Ik heb dus heel gevoelige luchtwegen.

Niet leuk dat je steeds zo ziek bent @paardenbloem
    Sterkte.
    kirsji fijn dat je nu weet waar je aan toe bent.

Ik ben nu vandaag gegaan. Ik vond het te lang duren maandag en had er veel last van. Iheb antibiotica gekregen voor de luchtwegen en ik hoop dat mijn slijmvliezen in de bij holtes ook slinken.
    Ik mag flixotide langwerkende luchtwegverwijderaar het dubbele van gebruiken gebruiken zolang nodig. Ik ben eerder gegaan omdat ik niet fijn vond om na het weekend te gaan.
    Gelukkig waren mijn longen schoon.
    Na overleg met mijn longarts vandaag begonnen met een prednisolonkuur. Door de tramadol en pijn werd ik steeds benauwder.
    de tramadol is gestopt en is nu oxycodon. hopelijk weten de artsen snel waar de schouderpijn weg komt, wacht nu op de mri
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Zou je dat wel doen die oxicodon? Vergif!!
Log in of Registreer om te reageren.