Hoe voel jij je vandaag? #163

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag #162
Ga naar laatste reactie«136

Reacties

• nienke789nienke789 Gebruiker
    Ik lees hier al eventjes mee, wilde zeggen dat ik erg veel waardering heb voor hoe jullie overal mee omgaan! Het valt niet altijd mee, en ik vind het heel mooi om te zien dat iedereen zijn verhaal hier kwijt kan en dat iedereen zo lief voor elkaar is!

@Teske ik heb wel altijd als ik ziek ben dat ik in een soort overlevings modus zit! En wanneer ik dan beter ben dat ik dan pas mentaal de klap krijg van jeetje wat was ik ziek zeg. Dat ik het mij dan pas realiseer.

@Nckiie wat vervelend dat je opgenomen bent! Ik hoop dat je snel weer opknapt en naar huis kan!

Ik ben gelukkig na 2 weken weer beter! Vandaag de 85e verjaardag van mijn oma vieren!

Iedereen die ziek is heel veel beterschap!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #2 edited 24 november
    Wat ontzettend jammer @nckii. Beterschap en natuurlijk ook gefeliciteerd.
    @Edelwijss, elk klein stapje is voor jou een flinke stap vooruit. Jammer dat de stapjes vooruit zo moeizaam gaan. Flink ziek geweest! Is de conclusie.
    @puckie, gelukkig maar
    @ soosh, al eens gedacht om de pil te slikken om zo de menstruatie/astma klachten te verminderen?

Hier gaat t goed, heel langzaam-aan probeer ik de gewone dingen weer op te pakken.
  • RachelRachel Gebruiker
    @Marcus, heb standaard medicatie, alleen voor de chronische netelroos en angio-oedeem heb ik een klein beetje nood medicatie. Maar alle andere dingen ben ik afhankelijk van de artsen.
    @Edelweiss was echt geweldig
    @Nckiie sterkte

@ de rest, voor wie het nodig heeft veel sterkte en beterschap.

Hier gaat het niet goed, door het vocht te kort veel hoofdpijn, door het niet binnen krijgen van sonde voeding, wordt ik vaker duizeling en naar.
    Het zwaardere slaapmiddel heeft niet geholpen. Lig voornamelijk niks te doen, soms een serie-tje kijken of een spelletje doen, of op m’n tablet of met iemand samen bijv. Rumicub ofzo.
    Ook m’n longen rommelen behoorlijk. Netelroos is behoorlijk actief.
    Ben behoorlijk radeloos door alles bij elkaar.

Nogmaals voor jullie allemaal een dikke knuffel en voor wie het nodig heeft veel sterkte en beterschap.
    Liefs Rachel
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @nienke789 dankje en gefeliciteerd met je oma!
    @emsepems wat fijn dat het goed gaat
    @Rachel he wat naar:( enorm veel beterschap!

Hier gaat het nog niet echt lekker. Vanochtend was ik te enthousiast dus daarna een aanval gehad... vanavond lekker beneden gegeten maar werd wel streng toegesproken dat ik met rolstoel moest en rustig aan moest doen, dus na het eten maar weer braaf naar boven gegaan. Heb me wel een beetje jarig gevoeld door alle lieve berichtjes en de visite die langskwam. Morgen komt er ook visite om het wat te verspreiden, anders was het wel erg veel.

Voor iedereen die het nodig heeft beterschap en een dikke knuffel!
  • dine1977dine1977 Gebruiker
    @Nckiie wat naar dat je weer in het zh ligt! Het blijft maar komen hoop dat je snel opknapt. Gelukkig kun je dus nog wel genieten van je verjaardag! Van harte en ook morgen rustige plezier.
    @Edelweiss t valt allemaal niet mee! Herstellen is zo vermoeiend en als het dan ook nog met dagen gepaard gaat dat het niet goed met je gaat is dat nog zwaarder. Ik brand een kaarsje voor je!
    @Soosh hormonen zorgen gegarandeerd voor feest op welke manier dan ook. Succes de komende week!
    @Teske de stress voel ik al dagen voor het ziek worden, heel onrustig. Wanneer ik ziek ben...onrustig dan moet er ineens van alles gebeuren. Kan slecht tegen ziek worden. Echter als ik mij eenmaal heb overgegeven dan ervaar ik geen stress meer maar opluchting, zeker als ik beter ben.
    @emsepems Fijn dat je terug kunt kijken op een geslaagde reis en dat het goed gaat!
    @Rachel de redeloosheid, ik kan het mij zo voorstellen en niet slapen werkt ook niet positief mee. Succes!
    @Marcus hoe was de biomarkt?

En ik, als ik het allemaal zo lees voel ik mij een gezegend mens. Het gaat fysiek gezien stabiel. Inmiddels ben ikvan de Alvesco af, het veranderde mij in een prikkelbaar en onrustig mens en dat trok niet weg. Nu afgesproken dat ik alleen verwijderaar gebruik mocht het nodig zijn. Ik bemerk toch ook dat de infrarood sauna positief bijdraagt aan het verbeteren van mijn fysieke gestel. Ook doordat ik steeds beter toe pas wat ik in de loop der jaren geleerd heb....alleen de overbekende valkuil...ik moet niet teveel gaan doen want dan zegt mijn lichaam wat denk jezelf.

Voor iedereen die het nodig heeft beterschap en of een knuffel
  • TeskeTeske Gebruiker
    @Marcus, het achteraf ervaren van stress ken je dus wel... vervelend zijn die allergieën, dat maakt het wel extra complex. Ik herken dit wel. Ook dat alle energie gaat zitten in ziek zijn en in de medische afspraken.. en er maar weinig overblijft voor de leuke dingen. Hoe was de biomarkt?

@nienke789, die overlevingsmethode ken je dus wel... aan de ene kant ook maar goed dat we die hebben, je kunt je vaak niet veroorloven om overstuur te raken als je al flink benauwd bent...

@Nckiie, Nog van harte Gefeliciteerd met je verjaardag.... veel sterkte daar in het ZH!

@Rachel, vervelend dat je zo ziek bent, veel sterkte!

@dine1977 Dat 'protesteren' tegen het ziek worden ken ik ook wel, ik kon me er vaak pas bij neerleggen als ik dan ook koorts kreeg... van oke, je bent ziek en je mag het rustig aan doen!
    Ik heb er nu meer moeite mee om me eraan over te geven... ben al zo moe, wat gebeurd er als ik daaraan toegeef?? Maar ertegen vechten werkt natuurlijk ook niet!

Heb vannacht gelukkig weer wat beter geslapen, hopelijk zet het herstel zo door!
    Sterkte voor iedereen!
  • MarcusMarcus Gebruiker
    @ Teske de biomarkt was weer erg leuk om te doen, was alleen ontzetten waterkoud. Ook gegeten in een lunchcafe van een vriend van me. Hier eet ik af en toe om zijn personeel, service en kwaliteit te beoordelen en of er verbeterpuntjes zijn. Zei tegen mijn partner mis dat ze langs komen om te vragen of alles naar wens is en gelijk kwam de serveerster.

@ Teske Fijn dat je beter geslapen hebt, goede nachtrust is zo belangrijk voor een goede start 's ochtends.
    @ Nckiie niet teveel bezoek hé en spaar je energie, heb je hard nodig sterkte en beterschap.
    @ Dine1977 Heerlijk dat je infrarood sauna je zo veel goeds brengt. Niet te veel doen inderdaad dat is eigenlijk zo moeilijk, vroeger gaf ik wel workshops aan managers over "niets doen" dat is de moeilijkste vorm van doen namelijk het doen van niets, en dat is echt een behoorlijke en een heuse activiteit.

Hier gaat het ook wel goed, vanochtend het gebruikelijke zondags ontbijt, verse croissantjes, verse jus orange, twee gekookte eitjes, verse koffie. De kipkluifjes char shui gebakken en in de oven te garen gezet. Stoof peertjes geschild en met één liter rode wijn en kaneelstokjes opgezet. De volledige inhoudt van één diepvriezer weggegooid en de vriezer schoon gemaakt. De metselaar die vorige week een muurtje heeft gemetseld had de stekker er uitgehaald dat constateerden we gisteravond, erg zonde en pure verspilling! Vandaag nieuwe lamp (brocante industriële lamp) ophangen, nog naar Ikea en de bouwmarkt.

Iedere zieke beterschap en ieder die het nodig heeft sterkte, iedereen fijne zondag.
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Even geen puf om op ieder persoonlijk te reageren.
    Probeer het te volgen maar lukt slecht.
    Sinds dinsdag gaat het langzaam bergafwaarts en hang/lig/zit sinds vrijdag voornamelijk stil, normaal vecht ik er nog tegen maar heb daar de puf niet meer voor, heb de medicatie sinds dinsdag gelijk opgeschroeft in de hoop dat het snel zou verbeteren maar zelfs het omdraaien in bed is momenteel al teveel en loop dan al flink te hijgen, ben erg kortademig en benauwd en puf om de 2, 3 uur om de dag door te komen.
    Voel me flink ziek en kan daar slecht tegen.

Iedere zieke beterschap en die het nodig heeft een knuffel.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    Bloempje dat is ontzettend slecht nieuws, je krijgt het wel weer behoorlijk op je bordje, hoop toch dat je weer opknapt en jij je beter gaat voelen. Heel heel veel sterkte en beterschap dame en een arm om je heen.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    Voor iedereen die het nodig heb, beterschap en sterkte! En een dikke knuf voor degene die het wil. :)
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @dine1977 dankjewel:) en wat fijn dat je merkt dat de infrarood sauna je helpt:D
    @Teske dankje en fijn dat je beter hebt geslapen:D
    @Marcus dankje en ik heb het bezoek verspreid over 2 dagen dan kan ik het wat beter aan. Gisterochtend was eigenlijk wel beetje teveel... maar nu komen er nog maar een paar mensen verspreid over de dag:) en het water loopt me al in de mond bij jouw verhalen over eten haha.
    @Bloempje74 heel veel sterkte en beterschap! Hopelijk knap je snel op!

Vannacht gelukkig al minder benauwd geweest:D verder probeer ik erg rustig aan te doen (met moeite, want ik wil veel te veel). Net lekker taart op, want die was mijn moeder gister vergeten mee te nemen haha. Helaas verder wel wat zieker en de verhoging loopt weer op tot koorts, ik was eindelijk 2 weken koortsvrij maarja... zo maar weer proberen een dutje te doen om verder uit te rusten, voordat er vriendinnen komen vanmiddag:)

Beterschap en een knuffel voor ieder die het nodig heeft!
    @Bloempje74 wat naar dat je weer zo ziek bent! Heel veel sterkte, ook voor thuis!

@teske wat je zegt over het pas toe willen geven dat je ziek bent als je koorts hebt herken ik ontzettend goed. Juist omdat ik vaak zo ziek ben ben ik af en toe praktisch niet in staat om mijzelf ziek te 'verklaren'. Ik geloof mezelf en mijn eigen gevoel ook gewoon niet af en toe best bizar. Heb ook niet voor niks een burn out gehad op mijn 21e. Maar als ik dan koorts krijg dan zijn het cijfers waar ik niet omheen kan. Dan kan ik niet zeggen van ik puf meer vanwege het weer ipv ziekte etc.

@Nckiie dankjewel! En inderdaad rustig aan, maar wel lekker genieten van het bezoek en je verjaardag!
    Ik heb eigenlijk een heel fijn weekend gehad! Na twee weken weer beter heerlijk! Wel op mijn grenzen letten, ik heb altijd de valkuil om dan gelijk alles weer te gaan doen, en dingen inhalen!

Ik woon sinds 2 maanden samen met mijn vriend dus dit wordt onze eerste kerst samen. Gisteren hebben we al allemaal lichtjes opgehangen op het balkon! En vandaag zijn we wat kringloopwinkels afgegaan op zoek naar kersthuisjes! En we zijn dik geslaagd, erna door naar de action voor nepsneeuw en een buitenstopcontact voor de rest van de versiering!
    Nu zo lekker pasta tonno maken en beentjes omhoog! Het dorp maken we van de week!

Ik had het er net met mijn vriend nog over dat ik het zo fijn vind om op het forum te zitten. Ik wist altijd natuurlijk wel dat er mensen waren die soort gelijke dingen mee maakte als wat ik doe, maar om te lezen hoe mensen erin staan of welke dingen jullie meemaken, ik merk dat ik daar veel voldoening uithaal! Meer dan ik had gedacht! Voelt toch wat minder alleen zo!
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    #14 edited 25 november
    @Marcus dank je wel en wat heb je toch weer een lekker ontbijtje gemaakt, zal je partner toch wel blij mee zijn met zo'n kok in huis. En een druk dagje gehad fijn dat het wel aardig gaat.
    @Nckiie jij ook sterkte, we zijn wel toe aan HH.
    @nienke789 dank je wel en wat fijn dat het na 2 weken beter gaat, je hebt een gezellig druk weekend gehad en ja die valkuil is er 1 om op te blijven letten. Fijn dat je veel voldoening uit het forum haalt, herkenbaar.

Hier zo goed als de hele dag op bed gelegen, iedere poging om aan te kleden en ik 5 tredes opliep belandde ik toch weer in bed.
    Gaat totaal niet lekker en ben continues buiten adem zelfs eten ging heel moeizaam. Veel pijn tussen de schouderbladen en op de borst d, paracetamol werkt ook niet meer.
    1.5 uur geleden voor de zoveelste keer gepuft maar loop nu alweer te happen naar lucht...Ben inmiddels best wel wat gewent maar dit valt me toch weer ff zwaar tegen maar weet nu wel weer waarom hh zo noodzakelijk is.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #15 edited 25 november
    @ nienke789 fijn dat jij je beter voelt, leuke dingen hoor zo langs de kringloop zal een leuke kerstsfeer zijn op je balkon.. Leuk dat je voldoening haalt uit het forum.

@ Bloempje slik je wel genoeg paracetamol ... je moet paracetamol elke dag en elke vier uur innemen om een goede bloedspiegel op te opbouwen anders werkt het niet. Sterkte en beterschap.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    @Nckiie hoop dat je vandaag nog een gezellige dag gehad hebt en tussendoor een beetje opknapt.

@Bloempje74 wat heftig. Wordt het niet tijd om toch weer even te overleggen met een arts?

@nienke789 wat een gezelligheid samen. Leuk hoor. Wij vieren ook voor het eerst kerst in ons nieuwe huis. Ben al bezig met het haken van een kerstkrans en heb nu nog een leuk herststuk staan.

@Marcus mijn weekend was redelijk vergelijkbaar. Naar een veganmarkt geweest, eten gekookt voor de komende week en een lekker brood gebakken.

Hier gaat het wel goed. Mijn vriend was een weekend weg maar mijn vriendinnen hebben me gezelschap gehouden. Lekker geroeid, gegeten, film gekeken, naar een markt geweest en tussendoor zelf nog lekker gehandwerkt en gekookt/gebakken. Heerlijk zeg.
    @Bloempje74 jeetje het zit even niet mee! Ik hoop dat je snel opknapt of in contact kan komen met een arts oid om te kunnen zorgen dat je opknapt! Kan heel goed begrijpen dat het teveel wordt als je echt niks meer kan!

@Marcus ja we zijn de enige van de hele flat dus we springen er lekker uit!

@Daantje super leuk! Ik vind het zo leuk om lekker de feestdagen in huis te halen! Woon nu voor het eerst op mijzelf dus we nemen het er helemaal van! Klinkt als een gezellig meiden weekend!
  • SooshSoosh Gebruiker.
    @emsepems Hah, ja, mooi verhaal. Ik heb me laten steriliseren een tijdje geleden omdat ik van de pil afwilde. Nu dus al een jaar of 2 van de pil en nu blijk ik sinds een paar maanden astma / copd te hebben. Mooi verhaal dus.

@Bloempje74
    wat heftig dat je je zo rot voelt meid!

@dine1977 Ja die hormonen zijn altijd feest, linksom of rechtsom.

@Nckiie och meiske toch, wat een dikke, vette, pech.. Ik baal echt voor je!

Ik baal overigens voor iedereen die momenteel in de lappenmand zit. Ik ga zelf ook niet lekker, zit een verkoudheid / griepje aan te komen. Vandaag mijn nichtje van 1.5 in mijn armen (voor de 10e keer vandaag) zegt mijn zus opeens: 'Ja, ze heeft ons allemaal al aangestoken, ze blaft als een zeehond al een paar weken.'

Ik snap dat men er nog aan moet wennen, maar dan denk ik wel even: Godver! Had dat even eerder gezegd! Dan had ik toch wat voorzichtiger geweest. Ik heb het geprobeerd op de app nog even aan te geven, maar dat gaat vaak niet zo lekker (korte geschreven teksten zijn toch een stuk slechter om emoties over te brengen dan het even face-to-face te doe) en het word voor mijn gevoel een beetje afgedaan als hysterisch gedoe.

We gaan het meemaken, maar het momenteel vind ik het erg zwaar. Ik werk 24 uur in de week, heb een paard en een gezin. Het is nogal door buffelen en regelmatig lig ik 's avonds om 7 uur huilend op de bank omdat alles zeer doet en ik even niet meer weet wat ik moet.
  • RachelRachel Gebruiker
    @Nckiie nog van harte gefeliciteerd, wens je een goed nieuw levensjaar
    Bedankt voor alle lieve berichtjes.

Verder wens ik iedereen die het nodig heeft veel sterkte en beterschap.

Hier zware hoofdpijn en blijft alles hetzelfde, hoop morgen weer wat van m’n huisarts te horen.

Voor nu dikke knuffel voor iedereen.
    Liefs Rachel
  • MarcusMarcus Gebruiker
    @ Rachel hoofdpijn is niks, hoop dat de hoofdpijn snel over is. Beterschap
    @ Soosh je kan wel voorzichtiger zijn maar je kan niet altijd voorkomen dat anderen je aanstekeren, dan had je het wel van je zus gekregen. Je hebt het best zwaar werken en ziek is gewoon zwaar en is het logisch dat je op de bank ligt te huilen. Sterkte.
    @ Nienke789 Ja als je de enige bent in de flat dan val je zeker op. Wij houden het simpel, bord met kerstboomkaarsjes en wat kerstgroen, adventskrans met 4 kaarsen en een seizoenstafel met kerststal van handgemaakte poppen. Plaag mijn partner wel eens dat ik een grote arrenslee koop met lichtjes en een paar rendieren en die in de tuin zet.
    @ Daantje leuk hoor, wie weet zijn we elkaar al vaak tegengekomen.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Voor iedereen die ziek is, en dat zijn er veel zo te lezen, beterschap en sterkte.
    @Nckiie, hoop dat je verjaardag toch gezellig was en dat je wat opknapt.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    Van mij ook voor iedereen beterschap en sterkte!

Denk elke keer dat er een verkoudheid komt en dan zwakt het weer af. Gelukkig maar. :)
    Ik heb alleen ontzettende slaap. Ik slaap al veel, maar dan wordt ik midden in nacht weer wakker van iets. En daar word ik gewoon moe van. Herkenbaar???
    @Anna50 gelukkig dat die is afgezwakt! Wel lastig dat je zo moe bent continu, ik herken het heel goed! Ik ben echt een avondmens dus ik ga vaak al wat te laat slapen. Maar ik word ook vaak wakker of omdat ik benauwd ben of omdat ik naar droom. Ik heb heel erg vaak nachtmerries ik weet niet of meer mensen daar last van hebben? Soms denk ik wel dat er een link licht tussen benauwd zijn s'nachts en nachtmerries hebben.

@Marcus dat klinkt ook hardstikke gezellig! Ja ik zie het al voor me een hele slee in huis haha! Mijn vriend en ik gaan ook kijken waar veel versierde huizen staan, je hebt ook van die straten die helemaal verlicht zijn. En daar lekker een leuk ritje van maken!

Iedereen een fijne maandag! :)
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @nienke789 , ik was vroeger een avondmens, maar met het ouder worden een ochtendmens. Ga vroeg naar bed en sta vroeg op. Ik heb echt 10 a 11 uur slaap nodig. :(
    @Anna50 ja snap ik! Ik minimaal 9 anders ben ik niks waard. Ik vind het heel lastig want ik ben pas half 7 thuis van werk dan nog eten beetje huishouden en wil nog wat quality time met mijn vriend. Dan is het alweer slaaptijd! Maar dat hoort erbij haha!
    Ik weet niet of het een mogelijkheid is voor je, maar misschien s'middags een uurtje of max 1,5 slapen. Ik ben ook een periode extreem moe geweest toen heb ik op die manier wat slaap ingehaald. Het is alleen lastig dat je lichaam er aan gaat wennen!
  • TeskeTeske Gebruiker
    @Marcus, klinkt goed dat ontbijt van jou... is koken je hobby of misschien zelfs werk?

@Bloempje74, balen dat het niet goed gaat, hoop dat je snel in HH terecht kan!

@nienke789, lastig he die grenzen? Tijdens de laatste luchtweginfectie had ik helemaal geen koorts... en moest wel AB slikken. Dit maakt het wel complex.
    Fijn dat het met je nu goed gaat, ben benieuwd naar je kerstdorp en versiering, foto!
    Ik haal ook veel voldoening hier op het longforum, net hoe je zegt, je voelt je wat minder alleen!

@Soosh, niet ziek worden he? Balen dat ze niet even waarschuwen tegen mogelijke besmetting...

Hier gaat het nog op en af, kan wel iets meer dan alleen douchen, probeer weer te fietsen (hometrainer) en krachtoefeningen te doen, heb echter nog lood in de spieren... gelijk ook weer verhoging en was vannacht weer benauwd. De nieuwe pufjes helpen gelukkig wel!

Sterkte voor ieder die ziek is of het moeilijk heeft!
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @nienke789 , doe ik af en toe wel 's middags wat slapen. Maar soms is het zo dat ik gerust 2 a 3 uur kan slapen. Maar dat geeft allemaal niets. Ik probeer het niet te doen, net wat je zegt je lichaam gaat er aan wennen. Misschien moet ik alles maar veranderen, misschien helpt het. :) :)
    @teske ja dat vind ik verschrikkelijk moeilijk! Ik geniet altijd zo van alles en wil alles tegelijk. Kan helaas niet altijd! Ik heb de 'pech' dat ik geen koorts krijg. 37,8 is echt de max. Of een uurtje 39,5 en dan niks meer. Gelukkig weet mijn huisarts dit. Ik had vorig jaar een invaller toen belde ik dat ik heel benauwd was met de vraag of ik langs moest komen. (Kort door de bocht vertelt natuurlijk) ze gaf aan als je geen koorts hebt niet. Ik een week later toch naar de dokter had ik een dubbele longontsteking.

Jaa we gaan hem een deze dagen opbouwen! Het treintje van de action was helemaal niks heel onstabiel en maakte een kabaal. Dus die gaan we terug brengen! We doen alles low budget omdat we net op onszelf wonen! De foto houd je van me tegemoet!

@Anna50 ja dat is lastig he, in plaats van dat je er dan extra van uitrust is je lichaam extra moe als je het niet doet! Je bedoelt alles veranderen omdat je lichaam overal te veel aan is gewend?
    Want het lijkt mij wel het beste om de uren die je s'nachts slaapt zo stabiel mogelijk te houden ivm je ritme! Werk je ook nog?
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Teske , nee ik werk niet meer. Ben nu 68 jaar. Ik weet al wat ik moet doen en dat zal vast wel helpen. ;)
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #30 edited 26 november
    Tsja, weer zo moe vandaag :-( dan gaat het weer een dagje redelijk, dan weer moe koud piepen kortademig.... vanmorgenveven over nagedacht en t kan niet anders dan dat dit de astma is die plaagt. Foster vanaf vandag omhoogven blijg nog even rustig aan doen.
«136
Log in of Registreer om te reageren.