Hoe voel jij je vandaag? #160

Dit topic is gesloten
GwennyGwenny Administrator , Gebruiker, Moderator, Schrijver
Hier weer verder
Vorige topic vind je HIER
Ga naar laatste reactie«137

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Gisteravond ging het al wat minder, misschien toch teveel gedaan. Vanochtend eerst een exacerbatie, vanmiddag weer een. Dus de longarts gebeld wat ik qua medicatie zou kunnen doen en die zei kom maar meteen langs! Dus 4 uur lang op de seh gezeten... had weer koorts, maar alle waardes waren goed en crp was zelfs laag. Dus ze denken nu een beginnende luchtweginfectie en moet het goed in de gaten houden, mag nu 6x vernevelen ipv 4x en als het weer misgaat moet ik direct bellen. Mocht gelukkig weer naar huis.
    Werd zelfs herkend daar, dan weet je wel dat het niet goed zit. En blijkbaar hadden ze op de afdeling ook doorgekregen dat ik weer op de seh zat, die waren ook geschrokken.
    Dus we gaan weer extra rustig aan doen en uitzieken:)

Verder contact gehad met Heideheuvel en mag 8 oktober voor de intake komen en 25 en 26 oktober voor de observatie:) dus daar kan ik me mentaal alvast op voorbereiden.
    Nu ga ik lekker naar bed, ben helemaal gesloopt van het uitje seh!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Pittig weer @Nckiie morgen maar dagje niets doen.

Ik heb vandaag een dagje niets gedaan. Was er erg aan toe. Geen wekker gezet en mijn vriend is op congres dus daar werd ik ook niet wakker van. Verder beetje in huis gerommeld, begin gemaakt met mijn nieuwe haakwerk, lekker op de bank. Hoop dat het morgen ook voelt dat ik weer een beetje opgeladen ben.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    @Nckiie, wat ellendig weer, ik hoop dat je lekker kunt slapen en bijkomen van deze avond, gelukkig schiet HH op nu, is nodig ook! Sterkte en lekker slapen xxx

@Daantje, heerlijk zo'n aanrommeldagje,een beetje herfstgevoel maar dan met zomers weer,soms kan zo'n dagje zo goed doen!

@bloempje74, is er bij jou ook sprake van intern revalideren in HH? Dat valt niet mee met een gezin denk ik maar het is vaak wel de moeite waard, hoop dat het snel beter gaat met je.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @daantje zeker een dagje niets doen, stond voor vandaag ook al op de planning, maar nieuwe rondes nieuwe kansen:)
    Wat fijn dat je zelf ook een dagje met niks hebt kunnen inplannen (klinkt stom zo, maar je snapt me vast wel). Hoop dat je morgen merkt dat je ervan bent opgeknapt!
    @goudvisje ben uitgeput dus hoop dat het lukt:) en zeker fijn dat HH nu op de planning staat! De arts-assistent van vanavond vond het ook echt nodig en was blij om te horen dat er een datum staat.
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    @Nckiie heftig weer hoor, hoop dat je een beetje geslapen hebt en vandaag tot rust komt en fijn dat je een datum hebt. Beterschap
    @goudvisje dat weet ik nog niet, op dit moment vind ik alles goed zoals het nu gaat is ook niks en dan moet de herfst nog beginnen, de kinderen hebben de afgelopen jaren al weinig aan mij en zeggen ook steeds vaker je bent meer ziek dan fit en als er iets is op school e.d blijf maar thuis, de jongste vindt het maar niks dat ik zo snel loop de hijgen en te piepen. Ik ga vaak niet mee naar verjaardagen, feestjes of etentjes. Heb het afgelopen jaar een hoop geleerd en veel duidelijkheid gekregen maar als ik zo blijf doorrommelen wordt het er ook niet beter op en eigenlijk is voor mij nu ook de grens bereikt. Vindt het ook lastig maar zet mezelf nu maar eens op 1.
    @Daantje hoop dat je door je rustdagje gister nu weer wat op geladen bent.

Lag gister al om 19.00 te slapen, jongste maakte me wakker omdat hij nog moest eten 15 min. later sliep ik alweer totdat ik erg benauwd wakker werd, na puffen weer gaan slapen ben op.
    Nog steeds keelpijn, oorpijn en voel me ook ziek.
    Vandaag rustdag ingepland.

• emsepemsemsepems Gebruiker
    Ook ik ben verkouden. Mijn longen zijn wat geiriteeerd maar niet benauwd. T komt nooit goed uit bij een astmapatient, maar nu echt niet: komend weekend doe ik mee met een vogelcursus op vlieland.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Daantje schreef: »
    Ik heb vandaag een dagje niets gedaan. Was er erg aan toe. Geen wekker gezet en mijn vriend is op congres dus daar werd ik ook niet wakker van. Verder beetje in huis gerommeld, begin gemaakt met mijn nieuwe haakwerk, lekker op de bank. Hoop dat het morgen ook voelt dat ik weer een beetje opgeladen ben.

Ik doe wel eens een dagje alsof ik ziek ben, op de bank, dekentje over, slapen en tv kijken. T werkt hier goed

@bloempje74, denk dat dit ook heel goed is dat je jezelf eens op nr 1 zet, wat ik zo van je lees ben je best een doordouwer maar eigenlijk loop je je zelf voorbij.
    Voor kinderen is het altijd lastig een zieke ouder maar dan nog, ze hebben daar maar mee te dealen, klinkt niet aardig misschien maar ze kunnen meer aan dan wij vaak denken.
    Kinderen zijn van nature nogal egoistisch, op de goede manier bedoel ik, ;) en dat mag ook als je kind bent maar als dingen niet zo gaan als zou moeten, leren ze ook wat tegenslag is, ik ben door tegenslag niks minder geworden in mijn jeugd.
    Denk nu maar eerst even aan jezelf,soms is er geen andere keuze! Sterkte! En knuffel.

@emsepems,wat een leuk vooruitzicht, hoop dat je vlug opknapt, zo jammer als dan net zoiets leuks er aan komt en je lijf niet meewerkt.
    Misschien ook een dagje even niks doen en jezelf verwennen?beterschap.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 Hopelijk doet de rustdag je goed! Zo te lezen kan je die wel enorm goed gebruiken, hoop echt dat je snel opknapt!
    @emsepems Oh wat naar dat je nu net verkouden wordt, hopelijk zet het niet door en kan je dit weekend genieten op Vlieland!
    @goudvisje klopt ik ben een doordouwer, van huis uit meegekregen. Zelfs met 40 graden koorts gewoon doorgaan, weet soms niet eens hoe ik een dag ben door gekomen. Mijn ouders zijn letterlijk en figuurlijk doorgegaan tot ze er dood bij neervielen en op veel te jonge jonge leeftijd.
    Ik wil dat niet, ik wil toch nog wel heel veel leuke dingen gaan doen, ook met mijn kinderen. Inzicht komt helaas wel erg laat. Ja kinderen kunnen het je moeilijk maken vooral de jongste een puberende zoon.
    Mijn moeder was ook ziek en ik moest op 12 jarige leeftijd toen tijdelijk eten koken en huishouden doen en ben er ook niet minder van geworden.
    Maar merk wel dat we nu in een hele andere tijd leven. Gelukkig komt mijn dochter dit weekend weer thuis dat is mijn steun en toe verlaat.
    @Nckiie rustdag was zeker nodig, voel me helemaal niet fit, veel geslapen. Hoop dat jij een rustige dag hebt gehad.
    @emsepems hoop dat het niet verder doorzet en je op Vogel cursus kan..
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 balen dat je je nog helemaal niet fit voelt:(
    Hier gaat het met meer vernevelen iets beter, merk dat het nu echt nodig is. Verder ook alles behalve fit en merk ik dat weer een flinke klap heb gehad die ik eigenlijk al niet kon hebben. Dus lig veel op bed en pak echt zoveel mogelijk mijn rust.
    Wel even 3 nieuwe truien gepast (in het kader van mezelf verwennen) en was daar al van buiten adem, dus daarna maar even gaan slapen:)
    @Bloempje74 ,dan schatte ik je redelijk goed in :)ja we leven zeker in een andere tijd maar ziek zijn is en was geen keuze, niet voor kinderen maar ook niet voor moeders of partners, het valt ook zeker niet mee.
    Ik heb een soortgelijke jeugd gehad, met ziekte en overlijden veel te jong,
    Een puber is ook merendeel met zichzelf bezig en dat hoort er ook bij, hoe lastig soms dit ook is maar dan nog is goed voor jezelf zorgen het beste wat je kunt doen, dus ook soms kiezen voor jezelf.
    Pubers zijn soms om niets al kwaad of nukkig, nou dan nu maar om de reden dat zn moeder eindelijk voor zich zelf zorgt.
    Valt niet mee, voor niemand, maar hij is je er ooit heel dankbaar voor!
    Heel fijn dat je dochter komt, geniet daar extra van!beterschap en knuffel.
    @Nckiie, het wil nog niet echt goed gaan, is er eigenlijk iets uit bloedonderzoek gekomen, zoals ontstekingswaardes of bezinking? Omdat je ook steeds nog verhoging hebt.
    Sterkte en beterschap xxxxx
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje CRP was laag, maar wel iets opgelopen sinds vorige week. Dus ze vermoeden dat er een beginnen infectie is.
    Wat ook nog kan zijn is dat het een reactie is op een nieuwe pil die ik wekelijks moet slikken. Dus als het nu gaat dalen en na maandag neemt het weer toe dan weet ik dat het daaraan ligt.
    Stomme is dat mijn temperatuur eindelijk flink gezakt was en het sinds gister weer gewoon tot koorts is gestegen:(
    Dus ik kreeg het advies om het goed in de gaten te houden en als het oploopt moest ik direct terugkomen
    @goudvisje komt allemaal wel goed.. Zoon vraagt me net, heb je een hekel aan me ofzo.. Haha hij moet de hele dag al alles zelf doen, ik ben er mee gestopt en hij kan dat nog niet waarderen.
    Ik ga zeker genieten van mijn dochter, ze moet zaterdag eerst werken en dan 2 uur reizen en ze zal wel erg moe zijn, ze loopt 40 uur stage in de week en woont daar in een stagehuis en moet nu alles zelf doen.. Maar ze is ook blij als we mekaar weer zien en kunnen knuffelen en dat is dan ook voldoende.. het samenzijn.
    Hahaha, ik zag het voor me @bloempje74, hoe je zoon reageerde :)
    Echt fijn samen met je gezin genieten van elkaar,zo wat een uren,dan heeft ze de werklust wel geeerfd van moeders denk ik.
    Ik hoop dat je je wat fitter voelt als ze komt.

Hier gaat het elke keer een stapje beter en soms weer een stapje terug maar het naar buiten gaan en weer een beetje bewegen doet goed, ben best blij!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje wat fijn! Mag ook wel dat het bij jou weer wat opknapt:D hopelijk zet dit door!
    @goudvisje ja harde werker maar ze heeft dan ook een doel voor ogen ondanks dat ze net 17 is, nog 1.5 jaar MBO (ze doet versneld) dan door naar HBO en voor haar 25 heeft ze een leidinggevende functie binnen een bedrijf.
    Fijn dat je weer even naar buiten kunt, al zijn het kleine stapjes ieder stapje is er 1 en dat doet goed. En het was nog goed weer om even buiten te zijn.
    Minder moe maar wel flink benauwd vandaag. Het weer is aan het veranderen. Ik ga altijd sporten op donderdag en dat zag ik nog niet echt zitten. Toch gegaan omdat ik mijn fysio iets wilde vragen over mijn knie. Bij de eerste oefening zag ze al dat mijn hulpademhalingsspieren helemaal verkrampt waren. Ze heeft wat oefeningen met me gedaan om dat beter te krijgen. Sporten ging daarna ook beter.

Thuis onder de douche wel weer flink benauwd. Nu maar weer ff flink puffen en dan hopelijk toch een goede nacht.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @daantje vervelend he die weersveranderingen? Ik merkte het ook heel erg. Gelukkig kon de fysio je iets helpen. Hopelijk heb je goed geslapen!
    @bloempje74, wat een mooi streven heeft je dochter, en zo jong nog.
    Hopelijk voel je je in het weekend wat beter.
    @Nckiie, wat rot die schommelingen met temperatuur steeds, nu weet je ook niet waar t van komt,misschien van die pil dus?
    @daantje,wat jammer dat je t nu meer benauwd hebt, het weer veranderd nu ook heel snel opeens, wel fijn dat je nog hebt kunnen sporten.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje ja heel vervelend, maar de koorts blijft aanhouden, lijkt me dat dat nu al had moeten afnemen aangezien ik die pil maandag heb genomen... aghja uitzieken en afwachten dan maar:)
    Ja lijkt mij ook eigenlijk wel,vind die koorts maar vreemd elke keer bij jou.
    Dat maakt denk ik ook meer vermoeid, sterkte @Nckiie
    @Nckiie is er wel eens uitgezocht of die koorts niet gewoon een heel andere oorzaak heeft?

Als je eenmaal bekend bent met een longziekte zijn artsen vaak geneigd daar alles op af te schuiven. Ik heb dat meegemaakt met vermoeidheid terwijl uiteindelijk bleek dat ik een ernstig vitamine D tekort had wat de allesoverheersende vermoeidheid in elk geval voor een deel verklaarde.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje die koorts is ook vreemd! En het stomme is, is dat ze me soms niet eens serieus nemen als mijn temperatuur 37 is, dat is voor mij al verhoging! Hij hoort 36 te zijn, maar zolang het onder de 37,5 is denken ze elke keer dat het normaal is en ik blijf elke keer zeggen dat dat voor mij al hoog is.
    @daantje ik ben doorverwezen naar de internist, maar daar kan ik eind oktober/begin november pas terecht.
    De koorts was eindelijk weg na 3 abkuren en de verhoging soms zelfs ook. Het is echt sinds dinsdag dat het ineens weer terug is en de benauwdheid ook flink is toegenomen. Dus het is weer een raadsel waar het nu vandaan komt.
    Mijn vitamine D was net iets te laag, maar toen hij wel goed was was ik net zo vermoeid dus lijkt me sterk dat het daardoor komt, aangezien daar niks aan is veranderd. Slik nu wel weer dagelijks vitamine D3 erbij, want een te kort is natuurlijk nooit goed en mogelijk helpt het tegen de vermoeidheid.
    @Nckiie mijn vitamine D was ook op het randje internist heeft mij toen vitamine D met calcium voor geschreven en merkte na een tijdje wel dat ik minder moe was. Ik schommel ook regelmatig met verhoging ook geen idee waar dat weg komt.
    @goudvisje zeker een mooi streven en ben erg trots op haar.

Hier gaat het nog niet zo goed,vannacht en vandaag vooral heel erg benauwd. Loop op mijn tandvlees.
    Verhoging en ook last van bovenste luchtwegen.
    En voelt alsof ik een elastiek om mijn borst heen heb.
    Aanvraag hh is de deur uit en voor nu stootkuur antibiotica om mij hopelijk weer wat op te lappen en dan als onderhoud erbij.

• NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 ik gebruik ook al langer calci-chew met vitamine d3. Van de zomer even gestopt in overleg omdat de zon toen vollop scheen en ik zoveel mogelijk in de zon probeerde te zijn. Maar heb niet gemerkt dat de moeheid daarvan afnam, uiteindelijk ging het door het warme en droge weer beter met mijn luchtwegen en op die momenten had ik meer energie.
    Wat goed dat je aanvraag voor HH de deur uit is! Hopelijk knap je van de abkuur op:)
    @Nckiie tja ik heb geen keus meer denk ik, het ging al niet lekker en iedere regenbui vandaag ontnam me letterlijk alle lucht en mijn partner dacht nu zelfs dat ik flauw zou vallen.. Samen overlegd dat dit niet meer zo kan...ik ben helemaal op en al mijn reserves zijn ook op. En het dagelijks funtioneren wordt steeds minder. Hoop ook dat de ab werkt.
    Hoe gaat het nu met jou, beetje kunnen slapen met die hitte afgelopen nacht.

• NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 echt balen dat je zo voor het blok gezet wordt en dat het zo slecht gaat! Ik hoop dat we allebei heel veel aan HH gaan hebben:)
    Ik heb vannacht redelijk geslapen, maar 2x benauwd wakker geworden ipv de halve nacht benauwd wakker liggen. Met maximaal vernevelen houd ik het gelukkig ook beter vol:) ik merk langzaam iets verbetering. Leef wel nog van medicatie naar medicatie, maar gelukkig geen exacerbaties meer gehad.
    En ik heb vandaag gehoord dat ze een mobiele vernevelaar gaan regelen voor me:D dan kan ik straks als het beter gaat wat makkelijker weg en hoef ik niet continu te plannen met medicatie wanneer ik thuis moet zijn ervoor, daar ben ik wel heel blij mee!
  • dine1977dine1977 Gebruiker
    @Bloempje74 gaat bij jou niet echt lekker zeg! Nu de aanvraag voor HH de deur uit...tja soms heb je geen keuze want t word steeds heftiger en zwaarder zo.
    @Nckiie fijn dat je iets verbetering merkt en nog fijner de mobiele vernevelaar als je strakkies dan weer wat meer weg kan kun je idd gewoon wegblijven.
    @Ems ik hoop dat je lekker naar vlietland bent!
«137
Dit topic is gesloten