Hoe voel jij je vandaag? #157

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #156
Ga naar laatste reactie«136

Reacties

• StefanieStefanie Gebruiker
    <:-P
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje ik zou niet weten hoe ik de pijn moet beschrijven, maar brandend kan ik me wel een beetje in vinden ja.

Weet je wat ook niet goed is voor je benauwdheid, een op hol geslagen vlinder in je huis xD ik ben gewoon bang voor die vlinder haha, hij vliegt als een dolle op hol geslagen wesp rond en krijg hem mijn huis niet uit. Hij heeft erg veel moeite moeten doen om binnen te komen en kreeg een hersenschudding want hij vloog tegen de ventilatorlamp aan en daarna werd het nog erger... wil hem zo graag veilig naar buiten helpen, ben nu aan het bedenken hoe
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    @goudvisje ik vind het een brandende, snijdende pijn.. Heel veel plezier dit weekend en lekker genieten.
    @Nckiie ik zou me niet te druk maken met die vlinder, die redt zichzelf vast wel..
    @Stefanie wat een feestje voor je het wordt steeds heter.
    @besje1969 ik vind die keuzes maken ook zo moeilijk, aan de ene kant wil je zo graag maar je weet eigenlijk ook dat het niet goed is...blijft moeilijk.. Sterkte vandaag.

Zit nu in de auto op de terugreis, airco aan.. Hoop dat ik niet ziek ga worden maar anders is het niet uit te houden. Door de benauwdheid, kortademigheid zit ik weer in een hoge ademhaling alsof ik mezelf opblaas...ook zo moe, zo maar goed uitrusten..
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @Bloempje74 ik ben maar op de gang gaan zitten xD kan die vlinder lekker zijn paniek eruit vliegen zonder dat ik in paniek raak haha. Beetje stom maar alles wat zo debiel heen en weer fladdert krijg ik de kriebels van...
    Rust zo lekker uit en hopelijk krijg je geen last van de airco!
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    @Nckiie, ik vind vlinders prachtig maar indd wel buiten!, ik vind sowieso al die kruipende en vliegende insecten niet zo fijn.
    @Bloempje74 , herkenbaar dat gevoel van opblazen, omdat je sneller hapt naar lucht en te weinig tijd om uit te ademen hebt, erg vervelend gevoel.
    Ga volg week fijn genieten aan zee! Hopelijk doet het je goed.
    @Anna50, ook sterkte, ik piep en kraak ook meer en hoest ook geregeld, ik zelf wijt het aan het warme weer, vooral bij inspanning is het nu erg zwaar.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @goudvisje Ik liet net de hond uit, maar het ging zowat niet. Was blij dat ik thuis was. ff rustig zitten en toen ging het wel weer. Hoesten valt wel mee, maar die benauwdheid als ik buiten ben... niet te doen. Atrovent die ik een kwartier voordat ik de hond uitliet pufte, werkte niet. Ik hoop niet dat ik achteruit ben gegaan. :(
    @Anna50, ik ben ook extra benauwd, alleen kom in vandaag helemaal niet buiten, behalve vanochtend om 9 uur 1 kopje koffie en s avonds laat pas weer.
    Met een hond moet je wel natuurlijk.
    De pufjes helpen bij mij ook minder nu, als je het niet vertrouwd evt huisarts bellen maar zelf denk ik dat ik extra benauwd ben door t weer.
    Dit betekent niet altijd ook achteruitgang,als het weer wat koeler is kun je bekijken of het minder wordt, het is nu echt uitzitten he? Zo saai en vermoeiend!
    Sterkte hoor, valt niet mee!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje Ja buiten zijn ze prachtig, alhoewel deze al niet moeders mooiste is. Maar als ze als een gek binnen fladderen en tegen je aan fladderen, dan ben ik weg xD Spinnen ben ik echt doodsbang voor en alles wat vliegt vind ik ook eng hahaha, behalve een strontvlieg:P Ik ben een watje hahahahaha, moet eigenlijk ook keihard om mezelf lachen in zo'n situatie haha
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    goudvisje schreef: »
    @Anna50, ik ben ook extra benauwd, alleen kom in vandaag helemaal niet buiten, behalve vanochtend om 9 uur 1 kopje koffie en s avonds laat pas weer.
    Met een hond moet je wel natuurlijk.
    De pufjes helpen bij mij ook minder nu, als je het niet vertrouwd evt huisarts bellen maar zelf denk ik dat ik extra benauwd ben door t weer.
    Dit betekent niet altijd ook achteruitgang,als het weer wat koeler is kun je bekijken of het minder wordt, het is nu echt uitzitten he? Zo saai en vermoeiend!
    Sterkte hoor, valt niet mee!

Thanks, kan wel huilen vandaag.
    @Anna50, ik zei laatst precies hetzelfde tegen iemand, kan wel huilen om deze zomer, zit meer binnen dan ooit.
    En een keer huilen lucht soms heerlijk op! Die benauwdheid en moeheid nekt je soms zo, vooral omdat het nooit stopt meer en sommige dagen nog wat erger is.
    Probeer zo lief mogelijk voor jezelf te zijn:eet een broodje ipv koken, verwen jezelf met een lekker voetenbadje met koel water en lees een mooi boek of kijk leuke tv.
    Als je te benauwd wordt en het niet vertrouwd ,natuurlijk de HAP bellen, even overleggen kan altijd.
    Sterkte en een dikke knuffel!
    @Nckiie, hier net zo'n watje, ik heb dus (schrik niet:) een spin ergens, kon hem gisteren niet vangen, ben niet zo vlug in bukken en rende hij of zij onder een ladenkast, alles aan de kant gehad, niks dus.
    Je snapt wel dat ik nu steeds overal kijk , iek rillingen krijg ik ervan.
    Dus je ziet, je bent niet het enige "watje" :O)
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    #12 edited 3 augustus
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje oh wat erg! Zo heb ik een paar jaar geleden toen ik beneden sliep ook een spin gezien en ben over de banken naar boven gegaan en 2 dagen de woonkamer niet in geweest hahahahaha. Het was zo’n grote snelle brrrrrr
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Ik ben ook meer benauwd de laatste weken, puur van de warmte
    Meer last van de benen (gewoon uitslag onder steunkousen van de warmte)
    Mag morgen gelukkig afkoelen in de sneeuwhal, lekker zitskiën
    @Nckiie, ik zag het voor me, jij over de banken heen klimmend hahaha!ik liep net de keuken in en daar zat de spin(zelfs mijn man vond hem groot) recht voor mijn neus, man heeft hem weggehaald, brrrrr, nu maar hopen dat het deze was en niet z'n zus ;)ik ben er helemaal kriebelig van nu en de buren konden mij horen gillen.
    @Dominique ,dat lijkt mij nu ook heel naar zitten steunkousen,wat ellendig de uitslag.
    Het is ook gekkewerk met de warmte, morgen veel plezier in de sneeuwhal, heerlijk!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje haha mijn ma heeft me staan uitlachen toen xD maar zo ging het echt! En brrrrr zo maar even dora of barbie kijken voor ik ga slapen xD met singulair droom ik al zo raar!
    @dominique oh dat kan ik me voorstellen warmte-uitslag! En veel plezier morgen:D

Leg ik eind van de middag mijn benen omhoog heb ik volgelopen enkels... links veel erger dan rechts (sinds de laatste 2 operaties gebeurt dat vaker), ook mijn knie en kuit vond ik dikker. Dus daarna lekker met een icepack op mijn voeten naar Beauty and the beast gekeken:D heb ook erg warme benen en een warm hoofd, heel gek weer btw.
    Net nog even mijn haar nat gemaakt, icepack erbij en zo overleven we hopelijk de nacht:) ohja en god straft meteen, mijn ma schrok tijdens de film en ik moest lachen en begon toen de rest van de avond als een zeehond te hoesten xD dus voortaan mag ik niet meer lachen om de schrikreacties van mijn moeder haha. Dan kijken we maar niet naar de funniest homevideos, want wij kijken dan naar mijn ma ipv naar de filmpjes:p haar reactie is altijd nog mooier!
    Wat een heerlijk half onsamenhangend verhaal schrijf ik weer hahaha

Hopelijk kan iedereen goed slapen:) welterusten!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Wat een verademing! Vandaag zonder pijn en niet benauwd wakker geworden:D na het douchen wel wat benauwd, maar ben hier echt blij mee:D
    Ik blijf wel lekker binnen met de airco aan, het mij weer iets te warm binnen. Gelukkig zakt de temperatuur zeer waarschijnlijk komende week:D sorry Stefanie, geniet nog even zolang het kan!
  • MiraNovemberMiraNovember Gebruiker
    Ik heb ook behoorlijk last van de warmte hoor. Alweer weken rustig aan wegens kortademigheid en de laatste week weer aan huis gekluisterd door de kortademigheid.
    Zelfs mijn longrevalidatie is daarom stopgezet door de fysio. Mijn saturatie was veel te laag, rond de 92% en met de warmte was fysio toch een risico op grotere benauwdheid. Nu weer aan een stootkuur Pretniso en AB om de boel weer te kalmeren. En is het niet van de warmte dan wel van de Pretniso dat ik bij het minste al totaal doorgezweet ben, gatver...

Maar het is en blijft een mooie zomer, iedereen sterkte! Voor je het weet is het alweer november en denken we met weemoed aan het zonnetje terug!
  • dine1977dine1977 Gebruiker
    @Nckiie gelukkig gaat t weer beter! Houden zo en er staat buiten inmiddels een lekker windje.
    @MiraNovember goed dat je longrevalidatie is stop gezet. Toen ik revalideerde werd de revalidatie altijd stil gelegd vanaf 26 graden. Dit omdat je lichaam niet goed kan herstellen en het teveel kost. Ga maar 3 x 10 min. Lopen buiten is wat ze zeiden.
    Succes iig.

Ik heb niet alles teruggelezen heb er de concentratie voor. Het leven gaat een beetje aan mij voorbij. Van de week zat ik op de tram te wachten en vergat vervolgens om in te stappen. Gisteren echt een jank dag gehad, vandaag geen tranen maar compleet gesloopt. Ben de dagen kwijt. Ik mis mn goede vriend in de kleine dingen. Sprak hem bijna iedere dag...dat is niet meer. Raar.

Ben gisteren bij mijn HA geweest. Hij heeft voedselintolerantie testen aangevraagd, laat testen op een bacterie in de maag en mijn lever waarde omdat deze vorige bloedafname iets verhoogt was zonder aanwijsbare oorzaak.

Wel iets heel bijzonders, ik las een intervieuw met iemand uit 2014 en dacht die persoon moet ik spreken die kan mij verder helpen op mijn pad. Het was en is zo een sterk gevoel. Ik ben op onderzoek uit gegaan, contact gelegd met het secretariaat van die persoon. Die hebben mijn mail naar de betreffende persoon door gestuurt en binnen 12 uur kreeg ik een bericht dat het mogelijk is elkaar te ontmoeten.
    Mijn visie als iets makkelijk verloopt is het de juiste weg. Ben heel benieuwd.

Heel veel succes iedereen, beterschap en of een knuffel!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @dine1977 het zal een rollercoaster van emoties zijn de komende weken, sterkte!
    En bijzonder hoe mensen zo op je pad kunnen komen:)
    @MiraNovember gelukkig wordt het vanaf donderdag weer wat aangenamer qua temperatuur:)

Vandaag maar 1x extra hoeven puffen ipv 3-4x:D Dus ik ben er zeer tevreden mee! Gewoon binnen blijven met de airco aan, dan gaat het goed:P
    #21 edited 4 augustus
    Maandag en dinsdag 36 gr ik ga het er nog even van nemen! Morgen boodschappen doen en lekkers halen en heb m'n werk verzet zodat ik nog 2 dagen lekker in de tuin kan chillen <:-P
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Vandaag was heerlijk, vanmorgen geroeid al was de terugweg erg heet. Vanmiddag koelde het hier wat af. Op het balkon was het heerlijk en we zijn lekker pannenkoeken gaan eten in het bos en daarna nog pootje baden, heerlijke dag.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @stefanie haha wat ben ik blij dat ik meer richting zee woon, daar is het gelukkig iets koeler:p maar geniet er nog van!
    Toch nog pannenkoeken en 2 dagen uit eten, goed geregeld...
    #25 edited 4 augustus
    Nckiie, dan is het wat ver om te zeggen kom lekker naar het zuiden en maak het je gemakkelijk in mijn tuin hahaha ow er zitten wel wespen en in de muren van de woning woont al jaren een nest hommels dus of je op je gemak zou zitten / liggen is de vraag hahaha.... ik denk niet dat mijn woning geschikt is voor je haha... ik laat alles lopen van spinnen tot oorwormen haha alleen de vliegen en wespen die binnen komen gaan eraan :bz
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @stefanie hahaha ik blijf wel thuis met alles dicht en de airco aan, kunnen er ook geen insecten binnen komen (hoop ik)
    Haha. Ik lig op dit moment in bed met de tv aan en het raam open haha de muggen vinden mij niet lekker want heb echt nooit een muggenbult ....
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Chillen, pannenkoeken eten en roeien.... goed bezig dames.

Hier gaat t weer goed met de longen, ik ga van 8 pufjes naar 6 pufjes foster. Hoop dat dat ook goed werkt
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @stefanie ik heb sinds kort een anti-muggen stekker, werkt ook erg goed:D alhoewel mij moeder veel lekkerder is, weten de muggen niet altijd de weg naar haar kamer en komen ze mij prikken haha en nu niet meer:D

@emsepems wat fijn dat het weer goed gaat:D ik hoop dat het minderen goed blijft gaan:)

Ik ben weer een zeehond, want moet stoppen met de foster voor het onderzoek van morgen... hopelijk daarna eindelijk meer duidelijkheid!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Nickii, geeft je antimuggenstekker een stofje af? Lijkt me niet gezond, zeker niet voor mensen met longproblemen
«136
Log in of Registreer om te reageren.