juni 2018 - Welke hobby kun je blijven doen met een longziekte?

31-05-2018 om 09:30 uur

Als je een longziekte hebt is het niet altijd mogelijk om je hobby te kunnen blijven doen. Maar het is goed om te kijken naar wat er nog wel mogelijk is.

Heb jij hier ervaring mee? Heb je bijvoorbeeld aanpassingen gedaan of doe je nu totaal wat anders. Wij zijn benieuwd hoe jullie hier mee om zijn gegaan.

Login of registreer om te reageren
31-05-2018 om 19:48 uur

BRIDGEN!! Met rollator, zonder rollator, met scootmobiel, zonder scootmobiel, met zuurstof, zonder zuurstof...uit en thuis!!!

Login of registreer om te reageren
01-06-2018 om 15:17 uur

Paardrijden is even uitgesteld tot het conditioneel beter gaat (gelukkig geen inhalatie-allergieën) en fotograferen gaat redelijk als ik de rustmomenten en -dagen eromheen heel goed in plan en het fotograferen niet te lang doe.
Netflix daarentegen gaat me redelijk goed af haha alleen op heel slechte dagen is dat teveel:p

Login of registreer om te reageren
01-06-2018 om 16:00 uur

De hobby's die ik had gingen steeds moeizamer en de laatste 2 jaar lukt het helemaal niet meer.. Dat was mountainbiken door de bossen en zwemmen. Ieder jaar toch weer proberen en gaat nu nog steeds niet , dus wil nu op zoek naar een andere hobby..maar ja wat? Zit te denken aan tafeltennis.

Login of registreer om te reageren
01-06-2018 om 19:24 uur

Tafeltennis is volgens mij behoorlijk intensief.

Ik roei graag als ik me goed voel, als het minder gaat, ga ik wat minder ver, wat minder intensief of ik stuur een flink stuk.

Verder haak ik graag, dat kan altijd.

Login of registreer om te reageren
04-06-2018 om 06:48 uur

Ik had vorig jaar een racefiets gekocht (fiets dagelijks al woon-werk), maar steeds als het mooier weer wordt gaat de luchtvochtigheid omhoog en krijg ik meer last... heb hem dus helaas nog niet veel gebruikt. Wandelen doe ik ook, maar wordt ook moeilijker in deze tijd. Wil nog wel een sportieve hobby hebben, maar de vraag is welke kun je dan doen?

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 08:14 uur

Muziek was mijn grote hobby ging vaaknaar concerten en festivals. Het laatste doe ik helemaal niet meer en het eerste (concert bezoek) nog 2 tot 4 keer per jaar. Dan wel aangepast. Voorprogramma's overslaan en een half uur tot 15 minuten voor de hoofdact binnen komen. Ik doe ook geen grote zalen meer max. Afas live ( voormalige HMH). Daar zorg ik dat ik zit. Ben nu vaker in het theater te vinden is vele malen rustiger.

"Sporten" doe ik nu thuis ipv op sportschool.

Verder zijn katten en koeien mijn hobby. Van 3 katten naar 1 gegaan max. en mijn droom om ooit een stukje land te bemachten en daar 2 koeien op te houden laten varen. Nu geniet ik van koeien op t land en als ik de kans heb aai ik ze. Daarna goed mijn handen wassen ect.

En nu ben ik aan de slag gegaan met lego (technic en creator). Ook leuk om tr doen.

Zo vind ik iedere keer wel weer wat nieuws en kijk ik wat haalbaar en mogelijk is. Lukt het niet via weg 1 dan kijk naar andere mogelijkheden om het wel te laten werken.

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 10:21 uur

Als zelfstandig illustrator/beeldend kunstenaar doe ik veel werk (bijna alles tegenwoordig) in de computer.
https://www.7arts.nl/
Maar de laatste tijd heb ik ook ruimte gevonden om mijn vrij werk weer wat serieuzer op te pakken.

https://s33.postimg.cc/5gyo8kfan/Ballings_John_s_Shower_web.jpg

Nadeel is wel dat het niet zo veel beweging oplevert.

Login of registreer om te reageren
06-06-2018 om 12:04 uur

Van gewone fiets naar electrische fiets.
Van hardlopen naar wandelen.
Geen huisdieren; niet meer paardrijden. Inplaats hiervan muziekles gaan volgen.
Zwemmen in warmer water; bij een club waar een verbod is op sterk geurende shampoo's enz.
Creatieve uitingen; vooral dingen maken van papier, geurloze lijm. Schilderen met acrylverf.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
Moderator
07-06-2018 om 19:25 uur

Het verschilt nogal van persoon tot persoon ik kan heel goed voetballen en bootcampen met wat extra medicatie. Fotografie lukt me prima

Login of registreer om te reageren
13-06-2018 om 19:52 uur

ik ben graag creatief bezig oa met poppenhuizen. met hout kan ik niet meer omgaan maar wel met foamboard

Login of registreer om te reageren