Bel-me-niet register al op eerste dag plat

01-10-2009 om 12:36 uur

DEN HAAG - Het Bel-me-niet register, waar consumenten kunnen aangeven dat ze niet gebeld willen worden door telemarketeers, is donderdag onbereikbaar.

Het is de eerste dag dat de website open is.
De website laat in een tekstbericht weten dat er veel bezoekers zijn en vraagt het later nog eens te proberen.

http://media.nu.nl/m/m1dzc53aweyn.jpg

Mensen die zich reeds hadden geregistreerd bij het al langer bestaande infofilter hoeven zich niet opnieuw te registreren bij Bel-me-niet.

Kennelijk willen zoveel mensen geen telefoontjes meer van telefonische verkopers dat de website al na een paar uur overbelast is.

Bron

01-10-2009 om 16:23 uur

Ik heb mij vanochtend heel vroeg al geregistreerd dat ze me nergens voor mogen lastig vallen >:D ; stond ook al geregistreerd bij infofilter. Maar daar de termijn daar maar 3 jaar was; en hier voorgoed, heb ik me ook bij bel-me-niet geregistreerd.  ;)

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 06:22 uur

Dat bel-me-niet-register heeft wel één groot nadeel: elk bedrijf waarvan je klant bent (of ooit klant bent geweest), mag je nog bellen. Dus nu gaan gewoon al die bedrijven je weer bellen >:( Ik ben inmiddels binnen een paar dagen al zo gek gebeld, dat ik geen anonieme telefoontjes meer beantwoord. Risico alleen dat ik telefoontje van vrienden mis ;( die hun nummer afgeschermd hebben en daardoor anoniem worden weergegeven.

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 11:06 uur

Mir: die bedrijven mogen je toch ook niet zomaar bellen? Op de website van bel-me-niet kan ik niet vinden dat sommige bedrijven je toch mogen blijven bellen.....

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 15:40 uur
Reactie op Hilde


Mir: die bedrijven mogen je toch ook niet zomaar bellen? Op de website van bel-me-niet kan ik niet vinden dat sommige bedrijven je toch mogen blijven bellen.....


Onderstaande info krijg je als je via bel-me-niet een klacht wilt indienen:


Ik sta ingeschreven bij het Bel-me-niet Register. Toch word ik gebeld, wat kan ik doen?
Vraag of klacht? Bel ons! 088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

Verwerkingsperiode
Het verwerken van uw inschrijving kan soms zes weken duren. In die periode kunt u nog gebeld worden door telemarketeers. Daarom kunt u pas na zes weken een klacht indienen bij ConsuWijzer.

Klant zijn
Telemarketeers mogen geen mensen bellen die staan ingeschreven in het Bel-me-niet Register.

Let op: u mag wel gebeld worden door bedrijven van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst. Bedenk dus goed aan wie u uw telefoonnummer geeft.

Voor bedrijven van wie u klant bent of bent geweest, gelden de normale regels. Zij moeten u in het verkoopgesprek twee vragen stellen.

wilt u nogmaals gebeld worden namens dit bedrijf?
wilt u ingeschreven worden in het Bel-me-niet Register?
U kunt daarvan gratis gebruik maken. Stelt de telemarketeer u niet deze vragen? Dan kunt u hem zelf vertellen dat u niet meer gebeld wilt worden. Hij mag u daarna niet meer benaderen.

Een klacht indienen over telemarketing
Klachten over telemarketing kunt u indienen bij ConsuWijzer. Gebruik hiervoor het klachtenformulier Telemarketing.

Klacht indienen bij ConsuWijzer over telemarketing

Bron
Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 15:45 uur

Kortom bij het eerste en beste telefoontje van een bedrijf zeggen dat je niet meer gebeld wilt worden.

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 15:48 uur
Reactie op trijnko


Kortom bij het eerste en beste telefoontje van een bedrijf zeggen dat je niet meer gebeld wilt worden.


Yep; heb ik gedaan. Maar best veel bedrijven zeggen dan dat ze het niet kunnen noteren en dat ze je wel door kunnen verbinden met bel-me-niet. Zeg ik dat ik al ingeschreven sta; en ze me desondanks bellen, dan weten ze het ook niet meer. Dus ik zit erover te denken om dat als klacht door te geven. Ze zijn nl. verplicht jou uit belbestand te halen; ook als je klant bent geweest

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 15:56 uur

Mir: denk dat je die klacht zeker moet doorgeven. Hoop dat je snel niet meer lastig gevallen wordt.

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 16:15 uur

@ Trijnko en Hilde: Ik heb Consuwijzer gebeld. Ze vonden de reactie van de bedrijven vreemd en onwettig. Ze zijn verplicht je uit belbestand te halen als je dit vraagt. Mijn klacht is geregistreerd; wordt doorgegeven en als ik meer klachten heb, kan ik terugbellen. Mochten jullie tegen dezelfde dingen aanlopen, geef dan naam van de bedrijven door, die worden in de klacht meegenomen. Verder kreeg ik het advies om als de bedrijven die mij reeds benaderd hebben, mij nogmaals bellen, een mail te sturen met vraag om mij uit belbestand te halen. Dan heb je ook schritelijk bewijs wat je aan consuwijzer door kunt geven.

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 16:18 uur

Bedankt Mir, ben erg benieuwd of je klacht effect heeft.
Moet trouwens wel zeggen dat het hier redelijk rustig is qua telefoontjes  :Y

Login of registreer om te reageren
27-11-2009 om 17:19 uur
Reactie op Hilde


Bedankt Mir, ben erg benieuwd of je klacht effect heeft.
Moet trouwens wel zeggen dat het hier redelijk rustig is qua telefoontjes  :Y


Ik hoop dat er meer dergelijke meldingen binnen komen. Dan kunnen ze er niet meer omheen ;)
Fijn dat het bij jou nog rustig is; hopelijk blijft het zo. Het vreemde bij mij is: toen ik ingeschreven stond bij infofilter, werd ik nauwelijks gebeld. Nu word ik gek gebeld :? Terwijl ik bij bel-me-niet ingeschreven sta. AFijn; ik hoop dat het echt goed gaat werken en het zou handig zijn als ook bedrijven waar je klant bent, je niet meer mogen bellen

Login of registreer om te reageren