Astma Fonds levert beste dagbladadvertentie
22-02-2007 om 10:28 uurDe advertentie 'Living the brand' van het Astma Fonds is door krantenlezers gekozen tot beste dagbladadvertentie van 2006. De advertentie werd bekroond met de titel Dagbladgoud 2006.
Organisator Cebuco maakte dit bekend.
Verrassend
In de week van 5 tot en met 12 februari vond voor de tweede keer de publieksverkiezing van de beste dagbladadvertentie plaats. In totaal hebben zo'n 50.000 mensen hun stem uitgebracht. Juryvoorzitter Marjolein Moorman noemde het verrassend dat het Astma Fonds de publieksprijs heeft gewonnen. 'Het is een mooie, pakkende advertentie, maar het gebeurt niet vaak dat angstopwekkende boodschappen favoriet zijn bij het publiek. Meestal scoren humor en vertedering'.
Amnesty
Een vakjury bekroonde de advertentie 'Thank you for flying CIA' van Amnesty International met het Vakgoud 2006. 'We hebben gekozen voor de Amnesty-advertentie, omdat deze advertentie naar onze mening zeer goed gebruik heeft gemaakt van de actualiteit en de kracht van het medium. De advertentie is als het ware zelf een nieuwsitem, met een treffende foto en krachtige pay off. De advertentie is nauwelijks te ontwijken en zet aan tot denken. Een zeer sterke advertentie die heel goed duidelijk maakt waar Amnesty voor staat', aldus Moorman. Op 7 maart nemen de winnaars tijdens een speciale lunch hun prijs in ontvangst.
Bron zorgkrant.nl
Hieronder een afbeelding van de winnende advertentie:
mm had m nog nooit gezien maar hij is wel goed!
Ik vond hem al goed toen ie nog regelmatig in de Metro stond dus ik vind het wel verdiend! Er zaten overigens andere advertenties bij die ik ook erg goed vond.
Hoewel ik niet alle genomineerden ken vind ik dit absoluut een goede advertentie. Ietwat hard en misschien wel juist om die reden pakkend en doeltreffend. Ik vind het leuk dat ze een prijs hebben gewonnen *O*