Huisarts op de hoogte gebracht?
10-10-2019 om 09:36 uurIs jullie huisarts op de hoogte van jouw dossier van de longarts?
Telkens als ik medicijnen bestel, belt de assistente mij op om te zeggen dat ik al heel lang geen longfunctie meer heb geblazen. Terwijl ik tweemaal per jaar bij de l.a. kom.
Ik heb inmiddels al meerdere keren bij de l.a. verzocht om uitslagen e.d. naar de huisarts te sturen, maar kennelijk gebeurt dat niet.
Hoe is dat bij jullie?
Ja dat wordt bij mij doorgegeven,hier van t streekzkhs maar ook van umcg, al kan het wel even duren voordat ze alles up to date hebben.
Is best lastig idd, ligt t aan de longarts of moet de administratie het doen bij jou zkhs?daar gaat t nog weleens mis nl.
ja hoor, hier wordt het ook goed doorgegeven aan mijn huisarts/ huisartsenpraktijk (longarts orthopeed kno mdl...) UMCG, Martini Ziekehuis en NijSmellinghe
Je kan toch een formulier invullen zodat je huisarts en ziekenhuis je gegevens hebben.
Ik heb geen problemen met het bestellen van medicijnen bij de HA. Dus dat zit wel goed, denk ik. hahaha
Hier wisselende ervaring.. Alle artsen in t streekzknhuis, la, internist, kno ed geven altijd n update richting de huisarts. Mijn allergoloog heeft moeite met t vinden van tijd om administratie te doen.. Die arts zit in n zknhuis in Brabant, echt een superarts en heb t vaak gevraagt zo der resultaat. Jammer, t is ook een belangrijk deel van mijn ziekte en behandeling waar de la en huisarts iig van op de hoogte zouden moeten zijn!
Sowieso moet je specialist één keer per jaar een brief sturen en anders alleen als er dingen wijzigen. Als ik iets bestel wat ik nog niet eerder besteld heb, bellen ze meestal en als ik dan zeg dat het van de longarts is, is het goed. Ik heb eigenlijk nooit problemen.
Mijn digitaal patiëntendossier wordt ook niet meer up to date gehouden, zag ik. De laatste 2 jaar geen uitslagen meer vermeld. Lang leve het digitale tijdperk. Not.
Ik had een second opinion in een ander ziekenhuis gevraagd maar het delen van de gegevens, uitslagen en conclusies heeft nogal wat voeten in de aarde.
Tot op heden is na een half jaar dat nog niet gebeurt en moet ik de specialist informeren wat de andere specialist heeft gezegd en vice versa.
Veel heeft te maken met de bekende "kastje naar de muur"-aanpak van grote organisaties en met de zg. "privacy" dat voortdurend als argument wordt gebruikt om maar niet te hoeven handelen.
Zelfs met mijn schriftelijke toestemming om gegeven te delen, gebeurt er niets!
Foto's van CT-scan's moeten per CD-rom via de post verstuurd worden! Want privacy!
Want regels, regels, regels.............Om gek van te worden wat voor een onvoorstelbare puinhoop die graaiende zorgmanagers er van maken.
Gelukkig die ervaring niet, mijn longarts/ziekenhuis stuurt met enige regelmaat brieven naar de huisarts met medicatie erop en laatste longfunctie en hoe het gaat etc. Dus het kan wel dat het goed gaat. Wel enorm jammer dat er bij jou slecht gecommuniceerd wordt:(
Als ik medicijnen bij de apotheek ophaal die door een arts in het ziekenhuis zijn voorgeschreven staan die medicijnen daarna ook bij de huisarts in het systeem. Dat gebeurt via de apotheek. Ik dacht dat dat standaard zo was maar zo te lezen niet?
Is bij ons ook zo. Maar dan moet je wel toestemming geven. En dat heb ik gedaan.
Paginering