Wat moet ik doen
14-03-2011 om 12:14 uurAlle afspraken voor longonderzoek of afpraak met longarts gaan mis.
Je wordt naar huis gestuurd; het is te druk (4 weken daavoor is het onderzoek gemaakt) of de apparatuur is stuk.
Of de longarts zou bellen en belt niet, als je opbelt verzoeken ze om geduld ze belt echt! 2 maanden later hoor je van haar zelf 'ik was op vakantie'.
Nu zat ik 8 weken te wachten op een afspraak voor onderzoeken en heb de telefoon maar weer gepakt blijkt mijn map zoek te zijn.
As. woensdag als het goed is belt de longarts me.
Wat moet ik doen, ik krijg de neiging om gewoon te stoppen met onderzoeken, ik heb het helemaal gehad met deze werkmethode. Alle afspraken 2 keer gehad.
Wil gewoon doorgaan met leven.
Alvast bedankt
Groetjes Ignatia
Ha Ignatia,
Wat een dramaverhaal! dat moet echt niet kunnen zo!
K Kan me wel indenken dat je het er helemaal mee gehad hebt inmiddels en tliefst niet meer voor onderzoeken naar zkh wil enzo.
Maar of dat je daar zelf uiteindelijk het meest mee gebaat bent? t Is toch belangrijk dat er helder wordt wat er aan de hand is en wellicht een behandeling gestart!
k Heb geen ervaring met zulke situaties, maar in ieder geval moet en zal je op je strepen moeten blijven staan. Bijv als er woensdagmiddag om 15u nog niet gebeld is, zelf maar weer ns bellen. Voelt heel lullig, want dan lijkt t net of je ze niet vertrouwt, maar t gaat om je eigen gezondheid!
Als het helemaal niet gaat, is het natuurlijk ook altijd nog een overweging om naar een ander zkh over te stappen, maar t is natuurlijk dan niet meteen gegarandeerd dat het daar wèl 100% op rolletjes loopt, want dat loopt t nergens. Maar wat jij meemaakt lijkt mij wel erg extreem en moet zeker beter kunnen.
Sterkte!
Groetjes
Jorine
Dag Ignatia,
Wat is dit vreselijk vervelend voor je! We sluiten ons helemaal aan bij het antwoord van Jorine.
Als aanvulling adviseren we je even af te wachten of woensdag de longarts je belt. Zo niet, neem dan direct contact op met je huisarts die je het beste kan adviseren wat je kunt doen. Bovendien wordt dan duidelijk of er meer klachten van andere patiënten zijn gekomen met dezelfde ervaring met dit ziekenhuis.
Het is ook mogelijk zelf een zorgklacht in te dienen bij een klachtencommissie. Mocht dit nodig zijn, dan kunnen we je daar naar verwijzen.
Succes ermee.
Vriendelijke groet,
De Advieslijn
Hallo,
Bedankt voor de reactie en het advies.
Dat het wel eens mis kan gaan met afspraken in het zkh. ben ik gewend. Ik vind het ook tot een bepaalde hoogte normaal.
De longarts heeft niet gebeld.
Mijn huisarts is er niet dus volgende week ga ik contact met hem opnemen.
Groetjes Ignatia