Problemen bij aanvraag longrevalidatie bij verzekeraar!
15-08-2019 om 07:49 uurBeste m,
Kunt U mij advies geven, wat ik zou kunnen doen om verzekeraar zover te krijgen dat hij advies van mijn longarts volgt.
Voor de 2 keer in 3 jaar longrevalidatie aangevraagd voor booster programma (8weken) bij ONVZ voor Merem.
ONVZ zegt toezegging te geven voor 3 weken daar coping, slechts opfrissing behoeft en daar 3weken genoeg voor zouden moeten zijn. Ik kan mij hierin niet vinden daar ik in korte tijd 3 exacerbaties gehad heb met als gevolg fysieke achteruitgang, ernstige kortademigheid en vermoeidheid, bij de minste of geringste inspanning.
BVD
Kan je niet bellen met je verzekering? Bij mijn verzekering kan je een zorgcoach aan de telefoon krijgen die je probeert te helpen, 3 weken is inderdaad wel erg kort alleen 2 weken daarvan zijn ze al bezig met onderzoeken. Ik weet wel van anderen dat ze de tweede keer geen 12 weken kregen maar inderdaad 8 weken. Ik zou een financieel plaatje maken voor je verzekering met de baten van de revalidatie. Zoals minder seh-bezoekjes en minder zkh opnames oid. Dat kost ze uiteindelijk ook veel geld.
Beste Hendy
U zou schriftelijk bezwaar kunnen maken tegen het besluit van ONVZ. En blijft de verzekeraar voet bij stuk houden dan maar gewoon beginnen aan de revalidatie. Misschien knapt u van de kortere revalidatie toch goed op. Ik hoop dit voor u. Mocht u meer tijd nodig hebben dan zal m.i ONVZ uw situatie opnieuw bekijken.
met vriendelijke groet,
advieslijn
Dank voor uw berichtgeving