Vliegen met zuurstof
28-05-2013 om 21:06 uurVoor de tweede keer ga ik morgen vliegen met zuurstof. Deze keer mag ik wel met mijn eigen air sep focus (POC) maar ook deze keer is het weer een enorm gedoe. In maart begon ik en vrijdag j.l. Had k het laatste formulier pas weer binnen. Ik vlieg met TAP. Eerst fit to fly verklaring van de longarts. Kreeg ik, maar in het nederlands. Opnieuw gevraagd in het engels. Een week voor vertrek komt TAP met een invullijst die ook nog moest worden ingevuld door longarts. Pffft...toen vanwege de tussenstop in Lissabon een extra accu nodig. Zuurstof leverancier heeft geen accu's meer in voorraad! :'( gelukkig halen ze er een uit een nieuwe complete set. Mag ik kopen voor €199. Doe ik maar. Je hebt geen keuze tenslotte! Herkennen jullie dit gedoe? Zou het niet heel fijn zijn als de vliegmaatschappijen wat met ons meedachten? Ik realiseer me dat het een luxe probleem is, hoor ,maar ik zou mijn energie liever in de vakantie steken!
Had het niet voordeliger geweest om zuurstof cilinders via de luchtvaartmaatschappij te huren voor de vlucht.
Ik wens je in ieder geval een fijne vlucht en een nog fijnere vakantie.