De 100 wachtenden op de lijst.

26-03-2021 om 14:11 uur

Een tv tip, maandag 29 maart om 21.30 op npo 1 programma:de 100 wachtenden op de lijst, met Bert van Leeuwen.
Er zijn uiteraard bij elkaar veel meer wachtenden dan 100,'t geeft toch een inkijkje.
Hij volgt een aantal mensen die wachten op verschillende wachtlijsten, waaronder ook voor longtransplantatie.
Er worden ook foto's getoond vd 100 wachtenden,onder 't mom, achter elke wachtende schuilt een mens.
ik doe hier ook aan mee, alleen met een foto.. Te herkennen aan neusbril :) 😀
Misschien interessant om te zien en te weten wat het inhoud ook voor alle wachtenden, soms is dit wachten maar even maar bijv voor longen kan dit oplopen tot 4 a 5 jaar wachten of zelfs meer.

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 06:51 uur

Wat een mooi, bijzonder, heftig programma en ik geloof ook dat ik je zag!
Zo mooi in beeld gebracht.

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 08:25 uur

Ik was aan t werk en zag alleen het laatste stukje van de aflevering en je niet gezien, maaaar..... ik ga de aflevering natuurlijk terug kijken!

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 09:28 uur

Haha, ik was inderdaad duidelijk in beeld,ik zat in de rechterbovenhoek, O2 in, en half lang donker haar met paar tinten grijs erdoor,trui aan met streep.
In de familie app zagen zij mij eerder dan ik zelf...:)
Heftige aflevering, kinderen zouden nooit zo ziek mogen worden! Wat een dapper meisje was dit!
Er zijn 6 afleveringen, ook een longpatient komt nog, longfibrose dacht ik.
Het grappige was, de vrouw met de niertransplantatie, woont tegenover ons, ik herkende de appartementen tegenover ons kanaal...
Wat een held die vrouw die belangeloos een nier afstond!! Wat zijn er toch veel, heel veel mooie dappere mensen!
Ik zal proberen @emsepems mijn foto te sturen die in beeld kwam, en hoop dat zij hem voor mij hier wil plaatsen, zou ik zo lief vinden, zou je dat willen doen ?lukt mij echt niet, sorry...🥰
Kan alleen mijn foto er op zetten ivm privacy vd anderen.
Lief deze reacties, ik was gisteren ontroerd en ben weer vol hoop!

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 12:17 uur

@emsepems, 1000 maal dank, lieverd ben je ❤️

Is makkelijker om mij te herkennen zo, deze foto is gebruikt..
Normaal doe ik voor foto's altijd O2 even af, was nu natuurlijk niet de bedoeling, ging niet om 't mooie maar om de werkelijkheid, zo is 't nu eenmaal echt, krachtige foto maar altijd een vermoeide blik, beetje hangende hondenogen 🤣 erfenis van mijn moedertje...

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 13:19 uur

Net de uitzending gezien. Goh, wat mooi heel wat tranen gelaten. Ben ook zo een watje hè. 😁
Ik herkende je ook, @goudvisje. Leuke foto, netjes opgemaakt. 😊
Tjonge, je kijkt er nu toch wel heel anders naar. En dappere, moedige mensen die dit willen doen. Toppers!

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 14:33 uur

@giudvisje: leuk je gezien te hebben in de aflevering! Mooie dappere lieve vrouw!
Ja indrukwekkend programma! En dit zijn mooie verhalen nu, maar t is ook de harde realiteit dat de wachtlijst niet overleven...dat is heftig.
Maar je bent dankbaar voor ieder die zijn leven terugkrijgt omdat iemand bij zijn leven besloten heeft door zijn dood iemand te willen helpen. En de levende donoren ook belangeloos iets van zichzelf ter beschikking stellen.
Mooi hoe B.ert dit zo integer in beeld en ter sprake brengt.
Fijn dat er nog meer afleveringen komen!

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 19:56 uur

Indrukwekkende aflevering, ik heb je ook gespot!

Één van mijn beste vriendinnen wacht voor de tweede keer op een nier dus elke week kom ik hiermee in aanraking. Ik hoop dat er voor iedereen op tijd een donor komt, dat er meer mogelijkheden komen om organen te kunnen transplanteren en dat er bijvoorbeeld een draagbare kunstnier komt.

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 22:13 uur

Dank jullie wel voor de reacties
Och lieve @Anna50 ik ben dan ook een watje want ook bij mij rolden er tranen genoeg, dat meisje zo'n dapper ding! Dan breekt iedereen denk ik.
@Edelweiss, vraag het toch even hier, hoe gaat het nu met jou? over dapper gesproken, daar ben jij wel het grootste voorbeeld van, wel voor mij ❤!! helemaal met je eens hoe B.van L dit presenteert is zo respectvol,hij vraagt geen aandacht maar geeft! Mooi!
Dat is ook van iedere wachtende de angst, overleef ik deze wachttijd,komen ze op tijd...maar ook altijd het gevoel vd andere kant vd medaille, er is wel iemand overleden die zijn organen weg geeft , er zijn verdrietige nabestaanden.
Daarom zal ik ook nooit op t moment supreme hier iets schrijven wanneer ik aan de beurt ben, zodat het niet te herleiden is naar de donor, uit dankbaarheid en respect naar de nabestaanden, dan meld ik dit alleen via pb/mail aan sommige en komt het nieuws pas veel later..op 't openbare forum zonder datum vd ingreep.
@Daantje, wat een zwaar traject opnieuw voor je vriendin,dat geeft een stress en verdriet, nog een keer...al is het ook omdraaibaar,gelukkig kan het nog een keer, dit kan lange niet altijd met alle organen, sterkte!

Het is ook zoals die man omschreef:je wilt eigenlijk zo slecht zijn dat je in het zkhs ligt en boven aan de lijst staat...maar ik zeg ook altijd: slechter worden geeft wel meer punten maar alsnog moet er net op tijd wel dat mooie waardevolle setje komen...ik zelf probeer zolang mogelijk stabiel te blijven, mijn tijd komt, die hoop en vertrouwen houd ik! Mede door de steun van mijn lieve man ,dochters met lieve kleinzoon,familie en alle anderen waaronder vooral ook alle artsen en zorgverleners!
Bedankt, sorry voor 't lange verhaal...:)lukte niet korter...

Login of registreer om te reageren