Hallo allemaal

22-02-2021 om 10:18 uur

Hallo allemaal,

Ik wiil mij even voorstellen mijn naam is Ron en ben 60 jaar. Ik heb een aardig rook verleden en kom zeker aan zo'n 40 jaar actief gerookt te hebben, zeker niet trots op, maar het is een gegeven!

Ben al geruimere tijd in behandeling voor mijn astma. Complicatie die soms opsteekt is een bacterie die zich fijn voelt bij mij, de pseudomonas bacterie. Middels mijn chronische anti biotoga en mijn pufjes kan ik het enigszins onder controle houden.

Afgelopen maanden heb ik verschillende onderzoeken gehad rondom problemen met mijn heup. Recent heb ik hiervoor een ingreep gehad en ben ik hiervan aan het herstellen.

Tussendoor heb ik ook een pet CT-scan gehad vanwege ontstoken slokdarm en opgezette lymfe klieren. Hiervoor is een follow up geweest deze maand en heb ik vorige week de uitslag ontvangen. De ontsteking slokdarm en lymfe klieren zijn weer rustig gelukkig.

Ik wordt wel doorverwezen naar longarts. Oorzaak is een nodule in middenkwab die van oktober '20 tot en met februari '21 een groei laat zien van lymfeklier, meet nu 9 mm, en ook activiteit (SUV 5 naar SUV 8-9) laat zien. Kortom het lijkt erop dat er weer iets bij gaat komen ipv rust.

Ik zal binnenkort een oproep ontvangen van longarts maar zou vooraf graag goed voorbereid willen zijn.

Mochten julliie hierop willen reageren dan hoor ik dat graag.

groet, Ron

Login of registreer om te reageren
22-02-2021 om 13:53 uur

Hoi Ron, welkom op het longforum. Het klinkt alsof je al aardig wat voor de kiezen hebt gekregen afgelopen periode. Sterkte en succes bij de longarts binnenkort.

Login of registreer om te reageren
22-02-2021 om 14:05 uur

Hoi Soosh,

Dank je wel!
Het was inderdaad een bewogen jaar.

Groet Ron

Login of registreer om te reageren