Pijn bij BE

04-04-2019 om 08:07 uur

Hallo, sinds 1990 is bij mij BE vastgesteld, feitelijk heb ik er weinig last van.
maar sinds enkele weken heb ik rugpijn op de plaats waar het BE zich genesteld heeft. Linker onderkwab.
Mijn LA zag op de scan dat ik een long ontsteking heb, maar verder heb ik geen klachten, geen koorts geen hoest enz.
Is er soms iemand die ook deze verschijnselen heeft?

Login of registreer om te reageren
20-07-2020 om 19:48 uur

Hoi Hilario, ik heb sinds najaar 2018 ook BE en had dit voorjaar dezelfde klachten als jij. Ook bleek, dat ik op de plek van de pijn in ontsteking had doorgemaakt en inderdaad zonder hoest of andere klachten behalve dat ik 6 weken in de malaise zat. Dus ja, het kan.

Login of registreer om te reageren
29-01-2021 om 14:01 uur

Ook ik ervaar dezelfde symptomen, een soort pijn in linkerkant van mijn rug. Eerder onderzoek (CT scan 2019)_ heeft uitgewezen dat er een litteken op de linker, bovenste longkwab zit. In december 2020 , nieuwe CT scan en controlegesprek met de longarts. Litteken linkerlong is groter geworden. 9 Maart krijg ik een PET scan om exact te kunnen zien, wat er aan de hand is. Mogelijk zal er, na de evaluatie can de scan, weefsel weggehaald worden voor onderzoek :(

Login of registreer om te reageren
10-04-2021 om 06:04 uur

Ook ik heb dezelfde klachten.
In 2014 voor het eerst. Pijn rechts bij mijn rug die vast zat aan ademhaling. Huisarts dacht longvliesontsteking, op foto pneumonie te zien, AB gehad, pas na 4maanden was foto schoon. Met antibiotica en pijnstillers trok de pijn snel weg.
5 jaar later pas weer dezelfde symptomen, pijn vast aan ademhaling die in korte tijd hevig wordt, weer longontsteking waarvoor AB, deze keer geen longfoto.
Afgelopen jaar in korte tijd 2x longontsteking achter elkaar. Beide keren weer startend met symptomen pijn bij ademhaling. Alle keren geen koorts of hoesten gehad. Hoesten komt bij mij meestal pas als ik al aan de AB zit.
Verder onderzoek gevraagd en diagnose BE gekregen.
Maandag brochoscopie omdat 6 weken vernevelen geen effect heeft gehad om slijm uit mijn longen te krijgen.

Login of registreer om te reageren