Naar de sportschool tijdens deze corona crisis

08-10-2020 om 10:32 uur

Ik zit met een klein persoonlijk dilemma en ik ben benieuwd wat jullie visie hierop is. Of wat jullie is geadviseerd door de 'huis'arts.

Ik ben 52 jaar en ik heb astma en ben woonachtig in Rotterdam waar momenteel het Covid virus flink aan het oplopen is. Ik sport normaliter 2x per week op de sportschool, maar de afgelopen anderhalve week durf ik niet meer zo omdat ik bang ben om besmet te raken.

Ben ik te voorzichtig en kan ik gewoon daar naartoe met inachtneming van de Corona regels? Blijven jullie ook weg van de sportschool en word dit geadviseerd door jullie 'huis'arts?

Login of registreer om te reageren
11-10-2020 om 08:40 uur

fijn dat je voor jou ook oplossingen zijn om te trainen Nckii

Login of registreer om te reageren
11-10-2020 om 09:30 uur

Ik had zelf een hometrainer met interval en een soort bergjes en heuveltjes op....
Is niet te vergelijken met een e bike of fiets en het zelf te regelen.
En we gaan het slechte weer tegemoet, wind op je mond en regen en kou...
Lijkt mij veel beter om dit toch te vragen aan je sportschool @emsepems .
Hier werd dit ook gedaan tijdens de vorige lock down, mochten mensen 1 apparaat gebruiken op afspraak, in een ruimte waar ze alleen waren, gehoord van mijn buren.
Bij mij komt de fysio nu aan huis, mondkapje op zij en 1,5 meter afstand zoveel mogelijk, heel fijn!
Voor de gene die liever niet naar een sportschool gaan, er staan zoveel oefeningen op YouTube, ook al eens hier neer gezet.
En ben je aardig fit is er ook nog Nederland in Beweging.
Succes met sporten allemaal.

Login of registreer om te reageren
22-10-2020 om 14:37 uur
Reactie op emsepems

Bedankt voor al jullie tips! Hier heb ik wat aan, het zou zo jammer zijn dat de conditie die ik in 9 weken opbouw bij de revalidatie door corona weer naar beneden zou zakken..

Vandaag met mijn fysio over sporten na revalidatie gehad. Ik mag bij hem in de praktijk op de fiets, dat is lief!

vandaag lekker gewandeld, weer ontzettend veel paddestoelen, en ook mooie rupsen (kleine beer) die zochten om een plekje om de winter te overleven.

Login of registreer om te reageren
Moderator
22-10-2020 om 17:55 uur

Voorlopig, ahum sinds begin van dit jaar, geen sportschool meer voor mij.
Het risico om daar besmet te worden is mij te hoog. Veel mensen die door inspanning, praten etc. veel aerosolen uitstoten.
Ik fiets wel, wandel regelmatig en dat is het op dit moment.

Hopelijk kan ik over een paar maanden weer naar de sportschool als het Coronavirus weer voorbij is.

Login of registreer om te reageren
29-10-2020 om 20:45 uur

Ik had het hier vanavond over met mijn fysio omdat er ook bij ons in de praktijk nog steeds mensen zijn die niet komen sporten.

Ze gaf aan (dat voor mij iig) niet sporten veel slechter is dan wel sporten en het risico lopen. Sporten verbeterd je conditie en better in is better out. Als je met een goede conditie toch ziek wordt, kom je er beter uit. Maar dat niet alleen, sporten verbeterd ook je immuunsysteem. Dat wordt elke keer weer getraind.

Login of registreer om te reageren
17-01-2021 om 14:30 uur

Ik heb een tijdje niet gesport op mijn sportschool ik ben het met Daantje eens het is gewoon zoals je sport voel je ook stukken beter. =((

Login of registreer om te reageren