foster + alvesco

15-10-2020 om 16:39 uur

de longarts heeft in zijn wijsheid besloten mij naast de foster ook alvesco te geven.
alvesco omdat dit kleine deeltjes heeft en diep in de longen komen. En ik hier in t verleden goed op deed.

heeft de beclometason in de foster ook van die kleine deeltjes? Wie weet dit?

Login of registreer om te reageren
15-10-2020 om 17:37 uur

Ja.

Daarom ben ik destijds van symbicort over gegaan op foster.

Login of registreer om te reageren
15-10-2020 om 18:59 uur

Maar die van Alvesco zijn nog kleiner dan van foster voor zover ik weet

Login of registreer om te reageren
15-10-2020 om 20:56 uur

Ja die in de foster zijn ook klein, ik heb ook een tijd lang alvesco naast foster gehad, hopelijk helpt het je goed!

Login of registreer om te reageren
16-10-2020 om 07:14 uur

Dank allemaal voor jullie reacties!

Reactie op Edelweiss

Maar die van Alvesco zijn nog kleiner dan van foster voor zover ik weet

Volgens mij is dit ook zo, longarts zei namelijk ook dat t probleem bij mij in de kleine luchtwegen zit, maar ik kan het nergens vinden over foster versus alvesco. vraag het de longarts de volgende keer :-)

Eigenlijk wilde de longarts mij volledig van de foster afhalen en over op alvesco, maar er is geen langwerkende luchtwegverwijder die goed bij mij werkt.
Ik had jarenlang alvesco met foradil, en toen foradil eruit gehaald is -nu atimos- heb ik een jaar nodig gehad om een nieuwe zo stabiel mogelijke situatie te krijgen. Volgens deze longarts kan het dus nog beter, we puzzelen nog even ;-)

Login of registreer om te reageren
16-10-2020 om 07:27 uur

De Foster zijn al kleine deeltjes . Alvesco nog fijnere deeltjes.
Ik ben van de Foster af en nu sinds kort over op qvar( beclometason maar dan de extra fijne aerosol) (had de gewone beclometason) deze is vergelijkbaar met de alvesco. Sindsdien hoef ik de alvesco er niet meer naast te gebruiken.

Login of registreer om te reageren
16-10-2020 om 07:59 uur
Reactie op Bloempje74

De Foster zijn al kleine deeltjes . Alvesco nog fijnere deeltjes.
Ik ben van de Foster af en nu sinds kort over op qvar( beclometason maar dan de extra fijne aerosol) (had de gewone beclometason) deze is vergelijkbaar met de alvesco. Sindsdien hoef ik de alvesco er niet meer naast te gebruiken.

Vroeger heb ik qvar ook gebruikt, maar deed het nog beter op alvesco.
zo zie je maar dat astma en medicatie heel erg persoonlijk is

Login of registreer om te reageren
18-10-2020 om 17:21 uur

Mag je evt een luchtwegverwijder erbij naast een luchtwegverwijder die het bij je minder goed doet? Zodat je toch de Alvesco (fijnste deeltjes) kunt behouden? Bijv. Spiriva of Eklira? Dat doe ik nl...

Login of registreer om te reageren