juli 2020 - Vakantie tijd

07-07-2020 om 07:48 uur

De vakantie tijd is aangebroken. Dit jaar toch wat anders dan andere jaren met al die corona maatregelen. Ga jij / gaan jullie nog op vakantie? Of toch maar liever een keertje thuis vakantie vieren met vrienden/familie/kennissen in deze omstandigheden. Leuk om te horen wat je gaat doen?

Login of registreer om te reageren
07-07-2020 om 08:05 uur

Wij hebben op het laatst toch nog een huisje geboekt, een vrij nieuw park, dus nieuwe verse huisjes nog en een park zonder faciliteiten, geen restaurant/zwembad enz..
We zijn er nu en het is heel rustig hier dus heel veilig, bij aankomst eerst alle handvaten/lichtknopjes met een weggooi-schoonmaakdoekje gedaan, je weet maar nooit:) was 3 min werk.
Kranen even flink laten lopen, doen we altijd al...
En de boel goed open zetten, goed luchten omdat de schoonmakers er waren geweest, (ivm evt aerosolen;) ik zat toen buiten en na een uurtje pas naar binnen.
Misschien zelfs wat overdreven, so be it! Better safe than sorry...
Het is hier prachtig, de Achterhoek, hele mooi landgoederen, huizen en natuurgebieden en de liefste dorpjes, ook rustig nu nog.
(Rolstoel)wandelen veel, kook in het huisje gewoon, vaak wat makkelijks...
Je bent er toch even helemaal uit na die maanden van lock down, althans voor mij..
Ik ben meer ontspannen weer en niks zo fijn dan de natuur om je heen.

Login of registreer om te reageren
07-07-2020 om 17:13 uur

wij bekijken het wel of we met de kerst nog naar buitenland gaan.
Verleden week nog een dag in het ziekenhuis gelegen en voel me toch niet zo lekker.
Ik dacht dat het hart niet goed zou zijn daar hebben ze niets gevonden, ik denk dat de longen zitten te drukken.

Login of registreer om te reageren
09-07-2020 om 10:42 uur

Heerlijk een paar dagen naar een waddeneiland:D
Van te voren uitgezocht dat het huisje rookvrij is, in mijn geval ook rolstoelvriendelijk en de hond mag mee (gelukkig geen allergisch astma).

Kijk er enorm naar uit! Vakantie was al geboekt voor de covidperiode en we wilden sowieso in NL blijven, heel blij dat de maatregelen wat versoepeld zijn en dit dus mogelijk is. Ik kan me wel voorstellen dat vakantie boeken nu onzeker is en zeker met een longziekte goed zoeken is. Normaal is het al zoeken, want wij hebben ook wel echt moeten zoeken, maar nu helemaal.

Verder natuurlijk wel zoveel mogelijk leuke dingen plannen, genieten van de kleine dingetjes, uitjes en dat soort dingen:)
Gelukkig leven we in een mooi land met strand, bos en heide!

Login of registreer om te reageren
10-07-2020 om 07:48 uur

Over een paar weken vakantie, maar we hebben nog geen plannen gemaakt. Ik zie het niet zitten om naar het buitenland te gaan. Het kan er nu nog zo mooi uitzien en veilig, maar dat kan zo weer veranderen. En dan? We zijn er nog niet uit, ik hou zelf van wandelen en fietsen, ik kom wel aan mijn trekken. Maar hoe met een tiener die liever gamed :) Dagjes weg, maar waar heen, de angst voor besmetting is er nog steeds
Heeft iemand nog leuke ideeën? Ik sta er voor open

Login of registreer om te reageren
20-09-2020 om 00:19 uur

Wij zijn vanavond terug gekomen vanuit Rugen in Noord- Duitsland. Wij hadden daar een vrijstaand huisje gehuurd, dus zelf voorzienend. In heel Duitsland geldt mondkapjes in winkels, benzinepompen etc. Wat ons tegen viel is dat het zo ontzettend druk was. Veel in de file gestaan om er te komen, maar vooral op het eiland heel druk met Duitsers. Wilde je ergens heen dan stond je al in de file. Blij om weer thuis te zijn.

Login of registreer om te reageren