Gouden stafyokokken en e. coli

04-10-2019 om 04:50 uur

Beste longarts, ik heb copd gold3 verschillende ziekte verschijnselen gehad, als laatste een longontsteking die maar niet over ging. Uit sputum onderzoek bleek dat deze bacteriën in het sputum aanwezig zijn, bronscopie wees uit dat beide bacteriën in mijn rechter long zitten. Er zit een groot abses en het eerste deel van mijn longkwab is "opgegeten" na ongeveer een week behandeling met verschillende antibiotica ging mijn lichaam protesteren, ik kon geen infuus meer verdragen mijn arm werf binnen enkele seconden erg dik en deed ontzettend veel pijn. Einde behandeling, nu verblijf ik in een hospice maar sinds dien voel ik me niet zo ziek meer. Niemand schijnt te weten hoe het verloop van de ziekte zal zijn en wat de levensverwachting is. Ik krijg morfine pleisters en morfine pillen tegen de pijn, omdat ik erg onrustig ben mag ik 5 mg diazepam per dag wat dus niet werkt. Volgens de huisarts kan ik een hartstilstand krijgen bij een hogere dosering diazepam, heeft u informatie over wat deze bacteriën doen in het lichaam als het niet meer behandeld wordt en welke rustgevende medicatie kan wel samen met morfine? Misschien belangrijk om te weten dat ik in Curaçao woon want de artsen hier zijn erg terughoudend met de zgn pammetjes maar leven met deze onrust is nou niet bepaald fijn en ik val onder palliatieve zorg dat toch bedoeld is om mensen zo comfortabel mogelijk hun laatste levensfase door te laten brengen. Alvast bedankt voor uw reactie.

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 15:09 uur
Reactie op emsepems

Richard, hoe onzeker deze situatie ook is, wij zijn geen artsen dus ik zou je adviseren om je vragen maandag aan je longarts te stellen. wij hebben hier geen goed medisch antwoord helaas

o ok maar ik had de vraag aan een longarts gesteld, heb ik het waarschijnlijk verkeerd gedaan, sorry, bedankt voor je reactie

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 15:54 uur

Nee hoor Richard je vraag staat goed. Alleen de longartsen hier beantwoorden de vragen vrijwillig en kan soms even duren, daarom is het handiger om je eigen longarts te bellen maandag, ook omdat die jouw situatie kent en daar waarschijnlijk meer zinnigs over kan zeggen.

Wel wil ik je enorm veel sterkte wensen en wat naar zo onzeker en zo heftig. Ik wens je alle kracht toe!

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 15:55 uur
Reactie op Richard50
Reactie op emsepems
Richard, hoe onzeker deze situatie ook is, wij zijn geen artsen dus ik zou je adviseren om je vragen maandag aan je longarts te stellen. wij hebben hier geen goed medisch antwoord helaas

o ok maar ik had de vraag aan een longarts gesteld, heb ik het waarschijnlijk verkeerd gedaan, sorry, bedankt voor je reactie

Oh, ik zie het Richard. als je een antwoord hebt gekregen op een vraag dan wordt de topic verder niet door de arts gelezen. heb je dus weer een vraag kun je opnieuw een topic aanmaken met je vraag, dan word hi komende tijd doorgestuurd naar de longarts en door de longarts beantwoord.
Tja, dit moet je ook maar weten he.

Login of registreer om te reageren
05-10-2019 om 17:40 uur

Snap dat een long verwijderen geen optie is. Nogmaals heel veel sterkte en hopen op een wonder!

Login of registreer om te reageren
06-10-2019 om 00:34 uur
Reactie op Juno92

Nee hoor Richard je vraag staat goed. Alleen de longartsen hier beantwoorden de vragen vrijwillig en kan soms even duren, daarom is het handiger om je eigen longarts te bellen maandag, ook omdat die jouw situatie kent en daar waarschijnlijk meer zinnigs over kan zeggen.

Wel wil ik je enorm veel sterkte wensen en wat naar zo onzeker en zo heftig. Ik wens je alle kracht toe!

O ok, ja ik ben nieuw op dit forum en ik weet nog niet precies hoe het werkt, dankjewel voor je uitleg, dan zal ik dat maandag overleggen.
Groetjes Richard

Login of registreer om te reageren
06-10-2019 om 00:36 uur
Reactie op emsepems
Reactie op Richard50
Reactie op emsepems
Richard, hoe onzeker deze situatie ook is, wij zijn geen artsen dus ik zou je adviseren om je vragen maandag aan je longarts te stellen. wij hebben hier geen goed medisch antwoord helaas

o ok maar ik had de vraag aan een longarts gesteld, heb ik het waarschijnlijk verkeerd gedaan, sorry, bedankt voor je reactie

Oh, ik zie het Richard. als je een antwoord hebt gekregen op een vraag dan wordt de topic verder niet door de arts gelezen. heb je dus weer een vraag kun je opnieuw een topic aanmaken met je vraag, dan word hi komende tijd doorgestuurd naar de longarts en door de longarts beantwoord.
Tja, dit moet je ook maar weten he.

Ja precies en ik ben nieuw hier dus ik weet nog niet precies hoe het allemaal werkt, dankjewel, groetjes Richard

Login of registreer om te reageren