dubbele longontsteking en long kanker

03-09-2019 om 17:48 uur

mijn man 60jaar ging naar het ziekenhuis om een tumor weg te halen .ze zien dat hij ook dubbele longontsteking heeft. hij kreeg bijna geen lucht meer .nu lig hij aan de beademing en een kunstlong .wat hem nog in leven hou de ontstekingen krijgen ze niet weg .
mijn vraag is dan ook ze kunnen toch ook een long van een donor nemen?

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 12:51 uur

Lieve @kisja, ik vind het ook zo een verdriet voor jullie. Ik lees de wanhoop en machteloosheid die je hebt. Ik wens jullie alle sterkte toe!

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 14:10 uur
Reactie op goudvisje

@kisja, wat een verdriet, het is ook niet te bevatten zoiets, is er geen hulp in t zkjs waar je mee kunt praten en wat steun bij vindt.
Dat is nu echt nodig, je kunt dit niet alleen.
Vind t intens triest voor jullie, je wilt hem dan zo graag helpen.
Wilde dat ik iets zinnigers kon zeggen, wens je enorm veel sterkte lieve kisja!

in het uz kan ik gaan praten maar ik schier daar niks mee ,ik zou ook de weg niet weten waar ik dat moet zoeken .zelfs onze huisarts die altijd zo menselijk overkwam hoor ik niks .kaarsjes branden .

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 15:27 uur

T is ook zo moeilijk, praten wil je eigenlijk nu niet eens maar een oplossing, heel begrijpelijk.
Toch zou ik t aan de verpleegkundige doorgeven dat je niet meer weet hoe dit door te komen, geef je radeloosheid goed aan en vloeien er tranen, alleen maar goed, t moet eruit, wie weet kunnen ze je toch steunen,.
Misschien familie of kinderen in de buurt die ook tot steun kunnen zijn?
Ik heb t echt met je te doen, onmenselijk dit en ook dat je zo slecht eigenlijk wordt opgevangen, dat je zelf moet zoeken waar je heen moet met vragen of praten.
Enorm veel sterkte!! Wilde dat ik meer kon doen!! Liefs xxx

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 19:40 uur
Reactie op Juno92

Wat enorm lief van je @kisja dit laat zien hoeveel hij voor je betekent. Helaas zou het bij een lever wel kunnen en bij longen nog niet. Ook vanwege de longkanker komt hij niet in aanmerking voor een transplantatie:(
Bespreek dit allemaal met de artsen van je man. Ik ga duimen voor je dat hij snel geneest van de ontstekingen en weer van de beademing af kan en nog jaren mee kan. Dat gun ik je echt!
Enorm veel sterkte!

dankje ik ga morgen overleggen wat voor optie nog hebben

Login of registreer om te reageren
05-09-2019 om 07:27 uur

Beste Kisja,

Wat verdrietig allemaal. We begrijpen dat je je man wil helpen waar je maar kan. Heel goed dat je met de arts gaat overleggen wat de opties zijn. Geef ook aan dat je ondersteuning nodig hebt om hiermee om te gaan. Heel veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren