vergeetachtigheid?

Mijn moeder heeft COPD fase 3. Ze is de laatste tijd steeds vaker vergeetachtig. Herhaald binnen een korte tijd vaker dezelfde vraag, of weet zich dingen niet meer te herinneren. Terwijl wij het kort daarvoor tegen haar hadden gezegd. Kan dit te maken hebben met haar ziektebeeld?
Log in of Registreer om te reageren.
Reacties
Mijn moeder word over 2 maanden 73. Daarom twijfelen we zo sterk. Hoort het bij het ziekte beeld, of is het iets anders. Mijn vader en ik zijn gewoon bang dat als hij het gaan aankaarten in het ziekenhuis, er dan een onderzoek gaat komen. Wat wel duidelijkheid gaat geven, maar waar mijn moeder dan bang/boos/opstandig zal gaan reageren. Het zal voor ons duidelijk zijn, maar zij heeft er in feite niet veel aan. Je kan er niks aan doen. Dat maakte het gewoon allemaal zo verdrietig.
Sterkte, valt niet mee, voor jullie niet en voor je moeder niet.
Sterkte!
Hopelijk kun je met bovenstaande tips en adviezen een besluit nemen of jullie een gesprek wlllen met de arts over je moeder. Haar vergeetachtigheid kan allerlei oorzaken hebben. Bij COPD is het belangrijk om te weten of haar organen voldoende zuurstof krijgen. Als dit niet bekend is kan een bloedgasmeteronderzoek ( is niet belastend) duidelijkheid geven. Sterkte met je moeder.
Met vriendelijke groet,
advieslijn