Hoe voel jij je vandaag? #166

10-05-2019 om 04:58 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #165

De reacties zijn gesloten.
24-06-2019 om 07:51 uur

@Soosh , @"Oma Akke" , @goudvisje
Spannende tijd zeker! Dan weer wel, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet.
Emotioneel een hele rollercoaster.
Ben aan de ene kant toch best wel opgelucht maar ook wel geschrokken dat een eventuele operatie zeer gecompliceerd is met een hoog risico. Mocht het ooit zo ver komen dat zo'n ingreep noodzakelijk is dan is het maar helemaal de vraag of ik al dan niet "op de tafel blijf".
Wel zijn er alternatieve ingrepen voor een openhartoperatie maar die bevinden zich nog in een trial-stadium.
Men experimenteert nu met een soort "stent" (coiling) die geplaatst wordt in de aansluiting van de kransslagader en de aorta. De resultaten zijn nog niet bevredigend genoeg (+/- 60% resultaat) om het als vaste procedure in te voeren. Het is veel minder invasief en het geeft hoop voor de toekomst. Iig. komt mijn probleem vaker voor bij de follow-up van hartklepprotheses.
Het hoge risico van een ingreep op dit moment is geen prettig vooruitzicht maar misschien is zo'n operatie in de toekomst helemaal niet nodig. Dat hangt van de ontwikkeling van het aneurysma af en er zijn er genoeg die met zoiets gewoon honderd worden.
Aangezien ik geen klachten daarvan ondervind, is er ook eigenlijk geen indicatie voor een eventuele ingreep.
De risico's afwegend, is afwachten gewoon het beste.

Verder is het gewoon puffen, hier. 10:19, 28ยบ C. en stijgend.

24-06-2019 om 09:51 uur

@balling
Ik las iets over een nieuwe methode waardoor een openhart-operatie helemaal niet meer nodig is. Volgens mij in Nederland ontwikkeld en ze willen het zo snel mogelijk in gebruik nemen. In plaats van hechten knijpen ze via een catheter een klemmetje om weefsel aan elkaar te knopen. Dat wordt automatisch ingekapseld, zodat het niet los kan schieten. Ook stents etc. kunnen ze tegenwoordig via een soort catheter met camera plaatsen. Ik hoop dat jij er voordeel van krijgt, mocht het zover komen. Beterschap!

24-06-2019 om 10:00 uur

@Reuzenkakatoe
Klopt! Heb ik ook gelezen maar kon uit het artikel niet direct opmaken of dat dezelfde procedure is waarmee ze in Nieuwegein werken.
Hoopvol is idd. dat er op dit gebied ontwikkelingen gaande zijn.
Misschien wordt ik dan ook met twee vingers in de neus wel honderd.
(Moet er niet aan denken: Pensioentechnisch mag ik niet ouder worden dan 79 jaar).

24-06-2019 om 14:39 uur

Toch wel meer benauwd vandaag, extra atrovent hielp voor een uurtje. Normaal doet de warmte me goed maar nu misschien toch niet? Of werk zaten de toiletten verstopt, na eerst flink stinken, gingen ze daarna met chloor schoonmaken. Gelukkig meerdere collega's die me waarschuwden om daar weg te blijven en toen ik naar huis ging was het wel weer te doen.

24-06-2019 om 15:17 uur

Herkenbaar @Daantje ik heb nu ook meer last dan anders:( zelfs vannacht weer wakker gelegen door de benauwdheid. Dus ik hoop dat het weer snel fijner wordt!

25-06-2019 om 09:17 uur

Gister heb ik het eigenlijk weinig last gehad van mijn longen door de warmte. Vandaag merk ik wel wat kortademigheid. Ik heb ergens geluk dat ik op mijn werk ben, ons kantoor bevind zich in het souterrain van een pand, dus het is behoorlijk koel. Ik heb een grote airco unit in mijn kantoor hangen, maar die heb ik nog niet gebruikt aangezien de erg koude lucht ook weer voor problemen kan zorgen (er vanuit gegaan dat er in de afgelopen jaren onderhoud gepleegd is aan het ding wat ik me sterk afvraag).

Sterkte iedereen, let goed op jezelf.

26-06-2019 om 05:47 uur

Gisteren ging het redelijk. 's-Morgens stofzuigen, was ophangen en nog wat kleine dingen. Verder niets doen. Maar aan het eind van de middag voelde ik me rot. Het was ook te warm. :-( Vandaag is het gelukkig wat koeler.

27-06-2019 om 07:12 uur

Heel tijd niks meer geschreven op dit forum, maar met mij gaat het ook wat minder.
Sinds oktober 2018 een schouderblessure opgelopen genaamd; Thoracic Outlet Syndroom.

Me schouder is nu weer voor ongeveer 70% hersteld :D nu op naar de 100%

Sinds maandag vanwege het warme weer ineens weer erg benauwd, weer meer pufjes moeten innemen dan normaal. Omdat ik het idee heb dat de salbutamol zijn werk niet goed doet er dinsdag Atrovent bij gekregen voor als ik nog steeds benauwd ben. De Salbutamol is bij mij ongeveer met 3 uurtjes wel uitgewerkt.
Sinds maandag hoor/voel af en toe ik bij mijn linker long een soort van gepruttel, ik dacht dat dit komt omdat mijn chronische neusbijholte ontsteking ook weer aanwezig is en alles pot dicht zit met slijm maar is dit ook zo ?

Sterkte allemaal!

Mvg Kirsji.

01-07-2019 om 09:44 uur

Nou, met mij gaat het eerlijk gezegd bagger.

Gister einde van de middag begon het gerommel. Enorm hoestbui gehad, dacht toen nog aan kriebel in mijn keel. Zal er vast ook gezeten hebben, maar was niet het enige probleem.

's Avonds halfdood op de bank gehangen, niet lekker, niet fit en benauwd.

Uiteindelijk naar bed en daar nog een flinke aanval gehad, dat ik zelfs mijn 'nood'medicatie gebruik (doe ik eigenlijk nooit). Nu na 5,5 uur slaap lekker de hele dag werken ;)

Bah, mijn lijf doet zeer :(

Ik hoop dat het jullie beter afgaat.

03-07-2019 om 12:56 uur

Hoe is het nu @Soosh ?

Vandaag een dag vol onderzoeken gehad. Vanmorgen eerst voor xolair. De dagbehandeling was vol, ik lag op gynaecologie haha. Daarna longfunctie geblazen, longfoto laten maken en bloed laten prikken. Volgende week voor de uitslagen naar de longarts.

Het gaat redelijk, benauwdheid gaat beter dan met de hitte, hoesten gaat vrij goed. Heb alleen nog weinig energie.