Weer aan werk gaan

03-04-2019 om 21:04 uur

Graag jullie advies. Ik heb na een niet herkende longontsteking pleuritis gekregen en deze is behandeld met antibiotica welke gelukkig goed aansloeg. Nu na een week ben ik vrij van medicijnen en probeer voorzichtig weer wat te gaan doen. Ik ben nog benauwd. Maar denk erover om toch volgende week weer te gaan werken 4 a 5 uurtjes op een dag 3x per week. Me familie vindt dat ik het nog moet uitstellen en me rust moet nemen. Wat is wijsheid?

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 12:17 uur

Zorg dat je echt goed hersteld bent! Ik heb zelf ook pleuritis gehad en dat was zo’n 10 weken geleden en ben er nog van aan het herstellen.
Als je te vroeg begint heb je kans dat je lichaam je weer terugfluit en dat zou zonde zijn. Neem dus echt de tijd en luister heel goed naar je lichaam!

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 12:38 uur

Ik heb ooit het advies gehad om pas weer te gaan werken als je aan het eind van een dag thuis denkt 'nu had ik wel kunnen werken'. Pas dan ben je er aan toe. Ik weet niet hoeveel je normaal werkt maar ga dan nu hooguit de helft van de uren, ook als het goed gaat en ga dan naar huis. En denk niet dat als het één dag goed gaat, dat je de dag erna gelijk weer meer kan. Ik weet niet hoelang je al uit de roulatie bent maar soms kan een arbodienst of bedrijfsarts je ook goed begeleiden.

Login of registreer om te reageren
04-04-2019 om 21:13 uur

Dank jullie voor reactie. Ik was eerst ruim 1 1/2 week thuis voor wat huisarts afdeed als virus maar achteraf longontsteking bleek te zijn na 1 dag werken werd ik nog zieker en kreeg na longfoto conclusie pleuritis. Ben nu 2 weken daarvoor weer thuis. Wat ik overal lees op forum is dat best kort. Heb vandaag idd contact gezocht met arbo. Volgende week nieuwe longfoto

Login of registreer om te reageren
01-02-2020 om 14:23 uur

November 2019 waren de Flixonase neusdruppels weer leverbaar na een maand niet leverbaar te zijn geweest. Nog steeds zit ik thuis. Ik spoel 4x oer dag met zout water, gebruik drie maal per dag 1 nasule in elk neusgat, dus drie maal per dag 2 nasules. Vier keer per dag Livocab neusspray, elke ochtend en avond Plumicort pufje voor longen en ‘s ochtends anthihistaminicum Desloratadine. Neusholte, voorhoofdsholte gaan wel open. Maar mijn oren blijven dichtzitten. Hoofd voelt helemaal dicht aan. Ik ben suf en hoor slecht. Ik maak me hier ook erg druk om, heb nu ook Amlopidine tegen hoge bloeddruk. Iemand nog tips?

Login of registreer om te reageren