aerochamber

20-12-2016 om 08:54 uur

Door de foster is mijn aerochamber al na een paar maanden wit uitgeslagen, t lijkt mist. Volgens de bijsluiter kan dit niet, dus overlegd met de apotheek en ook zei vonden dat dit niet mocht , daarom een nieuwe aerochamber.
Nieuwschierig toch even een mail gestuurd naar teva.
Hier het antwoord, misschien dat jullie hier ook wat aan hebben :-)

Geachte mevrouw,

Bij sommige geneesmiddelen, kan een witte aanslag ontstaan in de Aerochamber, ondanks het schoonmaken van de Aerochamber volgens de bijsluiter. Dit is niet schadelijk voor de Aerochamber, zolang de in- en uitstroomopeningen niet verstopt zijn. Eventueel gevormde witte aanslag kan verwijderd worden met een zachte microvezeldoekje.

Met vriendelijke groeten,

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 10:49 uur

Ik denk het wel bij bepaalde pufjes, zolang hij t maar goed doet en schoon is zal t geen kwaad kunnen denk ik.
Ziet er wat smoezelig uit he?
Ja moet ook wel een reserve want drogen duurt vest lang, krijg ze ook vergoedt

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 11:25 uur

Ik krijg ze 1 x per jaar. Ik heb er laatst zelf 2 gekocht omdat ik hoorde dat ze eruit gingen. En ik vind ze prettig in gebruik. :)

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 11:50 uur

Bij mij slaan ze ook uit en denk dat het voornamelijk door de foster komt.
Ik heb het afgelopen jaar al 3 aerochambers gehad en hoefde ze niet zelf te betalen afgelopen week weer een nieuwe gehaald... Dacht nu moet ik betalen maar de apotheek zei dat bij zoveel pufjes per dag het te verantwoorden is waarom je er meerdere per jaar nodig hebt.

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 12:07 uur

Aardige apotheek. Ga het ook proberen. :)

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 12:09 uur

Meestal zet mijn longarts op het recept dat ik er 2 nodig heb, altijd nog vergoed gekregen ,ooit 1 x een 3e wel zelf betaald.
Wat wel jammer is dat vanaf 2019 vit d uit het pakket is gegaan, oeps niet on topic maar wilde t ff kwijt

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 13:05 uur
Reactie op goudvisje

Meestal zet mijn longarts op het recept dat ik er 2 nodig heb, altijd nog vergoed gekregen ,ooit 1 x een 3e wel zelf betaald.
Wat wel jammer is dat vanaf 2019 vit d uit het pakket is gegaan, oeps niet on topic maar wilde t ff kwijt

Off topic: hangt van je aanvullende verzekering af of je de vit d vergoed krijgt. Soms is er een zinnetje dat je bv 20o euro vergoed krijgt als t niet in t pakket zit maar wel voorgeschreven door arts.
On topic, geldt ook voor aerochamber

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 13:24 uur
Reactie op goudvisje

Meestal zet mijn longarts op het recept dat ik er 2 nodig heb, altijd nog vergoed gekregen ,ooit 1 x een 3e wel zelf betaald.
Wat wel jammer is dat vanaf 2019 vit d uit het pakket is gegaan, oeps niet on topic maar wilde t ff kwijt

Of topic: het hangt van je aanvullende verzekering af. Soms is er een zinnetje waar staat dat je bv 200 euro vergoed krijgt als t doktersvoorschrift is.
On topic: dat geldt ook voor aerochamber

Login of registreer om te reageren
07-02-2019 om 17:45 uur

Bedankt voor de tip @emsepems , ga het eens nakijken of dit ook geldt voor mijn aanvullende verzekering.

Login of registreer om te reageren
08-02-2019 om 13:56 uur

Ik krijg de vit d toch vergoedt, ik heb met calcium(ivm botontkalking) en die werden wel vergoed, aerochamber bij mij 2 per jaar.
Even een tip: mijn man gebruikt ook vit d en moest deze eigenlijk zelf betalen maar de apotheek maakt er een ander middel van die je 1x per week moet nemen ook vit d(zelfde dosering krijg je dan uiteindelijk binnen, maakt geen verschil) en worden wel vergoed, fijn een apotheekmedewerker die meedenkt!

Login of registreer om te reageren