Herstel na longontsteking

25-01-2019 om 12:02 uur

Bij mij is 3 weken geleden longontsteking vastgesteld. Heb kuur gehad, prednison en puf. Ben op zich wel aardig opgeknapt, maar heb echt totaal geen energie meer. Hoe lang zou dat duren? Probeer elke dag een stukje te lopen, maar een kilometer lijkt wel een marathon. Ben ook weer begonnen met 3 uurtjes werken per dag (in de zorg) maar ook dat valt nog vies tegen. De wil is er wel, maar alle fut is lijkt wel verdwenen. Nooit eerder gehad dit. Doe ik er eigenlijk wel goed aan om alweer aant werk te zijn vraag ik mij af? Hoeveel weken zou ik er nog voor uit moeten trekken voor ik er weer 100 procent tegenaan kan op t werk, want collega's zitten er wel om te springen dat ik "gewoon" weer mijn werk kan doen. Er zijn hier vast wel mensen die hier ervaring mee hebben denk ik. Zou graag eens horen hoe herstel bij anderen is verlopen.

Login of registreer om te reageren
26-01-2019 om 12:45 uur

Hoi Dee, als het een longontsteking was na een griep(?) moet je daarvan natuurlijk ook nog herstellen. Was het enkel een longontsteking, (Bacterie of virus) moet je er minstens 6 weken voor nemen om te herstellen.
Jij en je collega's werken in de zorg, dus die zouden dan toch begrip moeten hebben voor het feit dat jij behoorlijk ziek geweest bent en dus langzaam op probeert te bouwen?
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
26-01-2019 om 16:09 uur

Hoi, dank voor je reactie. Ik had begin december griep. Daarna beetje blijven kwakkelen en toen ineens longontsteking.
Op mijn werk is het heel druk. Als ik minder uren werk, moeten collega's harder lopen om alles klaar te krijgen. Dat is voor eventjes oké, maar al gauw hebben ze liever dat je er weer vol voor kunt gaan. Helaas ontbreekt het me zo enorm aan fut, dat hard lopen en lang achter elkaar doorgaan gewoon nog niet lukt. Collega's lijken het een beetje te onderschatten, maar opknappen kan dus echt wel 6 weken duren begrijp ik?

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 06:58 uur

Ik lees even mee :)

In december heb ik links een longontsteking gehad. Ik had eerst griep, maar werd daarna doodziek met hoge koorts. Het ging snel beter na mijn antibiotica. En na 2 weken weer gaan werken.

3 weken geleden weer een longontsteking. Dit keer rechts en waarschijnlijk een bacterie want ik had geen griep. Hier was ik minder ziek van. Wel koorts, maar niet zo hoog. En ik kon ook gewoon boodschappen doen ofzo (wel snel benauwd/buiten adem)

Ik heb nog steeds verhoging, rillingen en snachts zweten. Ondanks dat ik mijn long steeds beter voel worden...

Ik zit nu dus al 3 weken thuis en vind het lastig om thuis te blijven. Ik ben wel in staat om een stukje te wandelen of een middagje op pad te zijn. Maar ben erg snel moe. En bij inspanning heb ik nog vreselijke hoestbuien waar ik bijna van moet overgeven.

Login of registreer om te reageren