Ander merk, minder effect?

18-08-2018 om 16:54 uur

Ik heb van de week nieuwe atrovent voorgeschreven gekregen en deze is anders dan die ik voorheen had. Voorheen had ik atrovent van boehringer ingelheim en nu heb ik ipatropiumbromide van Sandoz.

Voor mijn gevoel werkt de nieuwe minder goed dan de andere, meer mensen die dat herkennen of is het maar een gevoel?

Het gaat om de aerosol 20 microgram

Login of registreer om te reageren
17-09-2018 om 10:00 uur

Hallo.
Ik gebruik sinds 10 dagen de vervanger voor Seretide. Over Seretide was ik altijd zeer te spreken.
Vorige week begonnen met Airflusal. Vorige week dinsdag voelde ik me al minder worden. Bleef meer hijgen. Anders als ik me gewoon goed voel en de Seretide inneem (en ook mijn Ventolin) dan hijg of piep ik nooit. Toch nog een paar dagen aangezien. Werd steeds minder en moeier. Tot voor vorige week zondag voelde ik me al sinds een paar weken weer prima (na een verschrikkelijke warme zomer). Voelde me lekker fit, ging weer volop naar de medische fitness en weer zingen in mijn popkoor. Werk ook gewoon 4 dagen als medisch secretaresse. Prima allemaal. Maar vorige week donderdag dacht ik ik moet toch de huisarts bellen, dit gaat niet goed. Vrijdag naar één van mijn huisartsen gebeld, eigen niet aanwezig. Die zei gelijk bot het maakt niets uit, zit hetzelfde in. Nou zei ik ik ken mijn eigen lichaam en merk gewoon dat het door dat Flutmedicijn minder wordt. Nou zei ze dan zul je wel een virusje hebben. Zei dacht het niet. Morgen, dinsdag 18 september, afspraak met mijn eigen huisarts. Probleem is dat ik momenteel ook veel klachten ondervindt vanwege de overgang. Nu vooral in mijn gewrichten, momenteel last van een scheef bekken, al drie keer rechtgezet door therapeut. Paar maanden terug last van restless leggs. Het is nu zo dat ik er gewoon niets kan bij hebben. Ook veel opvliegers. Als ik nu zo kort van adem wordt schiet het niet op. Door de bekkenklachten moet ik veel bewegen, maar als ik een eindje nu gelopen heb ben ik al moe. Schiet echt niet. Ook mijn borstbeen gaat nu opspelen, weer ontstoken. Door dit Flutmiddel heb ik hier ook geen baat mee.
Op de Seretide kon ik wel bouwen. Als ik me wat minder voelde, schroefde ik het aantal keren wat op en kon ik het wel volhouden. Nu dat Flutmiddel al opgeschroeft naar 3 x 2 of 4 x 2 maar helpt gewoon niet. Blijf kort van adem.
Morgen maar eens flink praten met mijn eigen huisarts.

Login of registreer om te reageren
08-07-2022 om 19:56 uur

Ik kreeg ook ander merk Atrovent van Sandoz, omdat de verzekering niet meer zou vergoeden. Na een aantal dagen werd ik elke ochtend wakker met hese schorre zware stem. Toen ging ik de bijsluiters vergelijken en er zitten andere hulpstoffen in. Ik weet dat ik ook allergisch ben voor conserveermiddel in oogdruppels, dus vandaar dat ik hierop attent was. Inmiddels nu weer Atrovent die ik eerder had. Moest wel via de huisarts een formulier 'medische indicatie'.
Hopelijk heb je hier wat aan?

Login of registreer om te reageren