Militair verpleegkundige , met astma?

18-03-2018 om 19:31 uur

Hallo ,

Ik heb soort van een probleem want , ik wil militair verpleegkundige worden maar ik weet niet zeker of ik wel of niet astma heb .

Vroeger had ik een klein beetje last van astma maar ik heb nog nooit een longfunctietest gehad . Ik wil militair verpleegkundige worden . Ik weet niet zeker of ik die test moet gaan doen of dat ik bij de keuring zeg dat ik het vroeger een beetje had en nu echt nooit hier voor medicatie gebruik .

Ik hoop op een reactie .

Groet.

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 08:43 uur

Als ik het zo lees zou ik er geen melding van maken.

Succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 12:26 uur

Ik ga een eind met @Marcus mee.
Je zou het ook even met je huisarts kunnen overleggen en eventueel een longfunctietest doen.
Weet je meteen waar je aan toe bent.

Moet je als (militair) verpleegkundige niet een basistraining doen?
Leren schieten en zo? (Pang, pang roepen, dan) of blijf je burgerpersoneel?
Vroeger kregen zelfs de koks die basistraining. In geval van nood moest iedereen zich kunnen verdedigen.
Maar het kan goed zijn dat dit ook al afgeschaft is door alle munitietekorten.

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 12:32 uur

@ Balling heeft wel gelijk dat je dan weet waar je aan toe bent. Maar ik zou wachten met een longfunctie test tot na de keuring dan hoef je ook niet te liegen bij de keuring en het gewoon niet vermelden.

Als je echt astma hebt dan komt dat tijdens de basisopleiding als je die krijgt heus wel naar voren. Maar als ik het zo lees ben je over de astma heen gegroeid al is het altijd mogelijk dat die op latere leeftijd weer terug komt en jij er weer last van krijgt. Astma gaat namelijk nooit weg, belangrijkste is dat je er nu geen last van hebt, gelukkig maar!

Login of registreer om te reageren
19-03-2018 om 12:43 uur

't Zou zo maar kunnen dat een longfunctietest onderdeel van de keuring is.

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 16:30 uur

Zover ik weet is de longfunctietest geen onderdeel van de keuring. Nu niet en in de tijd dat ik in het leger zat als kvv'er ook niet. Maar zal anders er een telefoontje aan wagen als ik terug ben heb er nog wel contacten.

Login of registreer om te reageren
20-03-2018 om 16:39 uur

Astma_m, ik zou even bellen naar de opleiding, of deze vraag stellen aan je schooldecaan. Zij kunnen je vertellen of je de opleiding khnt doen. T zou sneu zijn dat als je dit heel graag wilt, je je erop verheugd en op t laatste moment afgewezen wordt

Login of registreer om te reageren
28-09-2020 om 11:34 uur

Hoe gaat inmiddels met je @astma_m ? Ik lees dit nu pas, volgens mij moet je bij keuring en aanstelling medicijnvrij zijn. Ik zou het niet verzwijgen.

Login of registreer om te reageren