Praat u mee over veilige zorg rondom medicijnen?

07-03-2016 om 12:00 uur

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) doet onderzoek naar de ervaringen en wensen van ouderen die meerdere ziektes hebben en hierdoor veel verschillende medicijnen gebruiken. Wilt u uw ervaringen met ons delen en vertellen wat u zelf belangrijk vindt om te verbeteren in de zorg rondom uw medicijnen? Dan nodigen wij u uit voor een groepsinterview (samen met 7 tot 9 andere personen) dat gehouden zal worden in maart 2016 op een goed bereikbare locatie in de buurt van Utrecht.

We zoeken ouderen:
• met COPD;
• die naast hun aandoening nog een andere ziekte hebben;
• die zeven of meer verschillende medicijnen per dag gebruiken;
• die eventueel (geen vereiste) in 2015 of 2014 in het ziekenhuis hebben gelegen.

Uw reiskosten en deelname worden vergoed.

Hebt u interesse om mee te werken aan het groepsinterview of heeft u nog vragen over het onderzoek? Dan kunt u contact opnemen met Lidwien Lemmens: lidwien.lemmens@rivm.nl of 06-46860768 (ma-do) of Marjolein Weda: marjolein.weda@rivm.nl of (030)274 4214 / 06 5283 8053. U ontvangt dan vrijblijvend een informatiebrief over het onderzoek van ons.

Login of registreer om te reageren
07-03-2016 om 13:24 uur

Vanaf welke leeftijd zijn ouderen oud genoeg om mee te doen? Volgens mij zijn hier geen ouderen. Met COPD word je sowieso vaak niet oud, toch? Heel bejaard oud bedoel ik dan...

Login of registreer om te reageren
08-03-2016 om 07:09 uur

hoi Stefanie
ik wil hier wel even op reageren. ik word over een goede maand 60 jr en heb 15 jr copd het kan dus wel.

Login of registreer om te reageren
08-03-2016 om 11:11 uur

Hoi russekop, 60 is nog hartstikke jong - ik denk aan ouderen vanaf 75 of 80 en ouder. Vandaar ook mijn vraag wat zij onder ouderen verstaan...

Login of registreer om te reageren
10-03-2016 om 17:46 uur

je maakt mijn dag weer goed , het is alweer jaren geleden dat ze me nog harstikke jong noemden, je bent een topper :))

Login of registreer om te reageren
15-03-2016 om 08:20 uur

Hallo Stefanie, in eerste instantie zochten we mensen van 65+ en inmiddels hebben we de leeftijdsgrens bijgesteld naar 50+. Het is vooral belangrijk voor ons dat mensen nog een andere ziekte hebben naast hun COPD en dus 7 of meer verschillende medicijnen gebruiken, dus ze hoeven niet perse oud te zijn, maar we willen toch wel ergens een leeftijdsgrens trekken.

Login of registreer om te reageren