Wat voor werk doe je?

17-01-2007 om 19:08 uur

Na de topic "wat voor opleiding doe je" lijkt dit me ook wel een passende :)
Oftewel wat voor werk doe je en daarbij wat voor voor en nadelen kom je daar tegen ivm je astma?

Ik zelf werk bij Dixons, dit is een electronica winkel waar ik computers, camera's, mp3 spelers, printers, telefoons etc. verkoop.
Ik ben daar assistent bedrijfsleidster.
Buiten dat vooral de computers nogal stof kunnen produceren (en dit is gelukkig al een stuk minder omdat ze tegenwoordig niet allemaal meer aan hoeven!) en er vloerbedekking ligt die we gewoon veel moeten stofzuigen vind ik niet hele veel belemmeringen.
Soms is het wel lastig tijdens een telefoon gesprek of gewoon een klanten gesprek in de winkel dat ik ineens in een hoestbui uitbarst.
Soms dusdanig dat ik de klant even moet excuseren :)
Maar over het algemeen weet ik en ook mn collega's dat wel goed op te vangen en ze begrijpen me ook goed... gelukkig :)

Login of registreer om te reageren
29-01-2007 om 02:36 uur

ik werk in de kwekerij, op zich erg leuk werk, maar het is een zeer stofiige ruimte, dat voel je als je erin komt, en ook weer de exstra benauwdheidsklachten >:(das wel k*t)

Login of registreer om te reageren
29-01-2007 om 11:26 uur

Ik werk als invalkracht op een verpleegafdeling met dementerende ouderen op een kleinschalige woongroep als Verzorgende-IG'er.
Momenteel fulltime bezig met een opleiding tot Verpleegkundige en loop stage in de gehandicaptenzorg met kinderen met een ernstig meervoudige beperking.

Login of registreer om te reageren
29-01-2007 om 13:48 uur

ik werk op een groep ouderen, die aan het dementeren zijn, depressief of geen invulling kunnnen geven aan hun leven. Dus oudere mensen die een steuntje in de rug nodig hebben. Collega's en ik proberen de mensen een fijne dag te bezorgen in een 'veilige' omgeving. Echt heel leuk werk!
Daarnaast geef ik 2 uur in de week 'gymnastiek' aan dementerende mensen in het verpleeghuis.
Ik ben ziekenverzorgende, maar dit is lichamelijk te zwaar (vroeg op, vochtige doucheruimtes, veel lopen, veel tillen, lange dagen etc).
Op de groep waar ik werk, staat een apparaat die de lucht voor mij zuiverd, en ik heb het idee dat dat wel helpt, vooral in de manden november en december. Als het niet goed met mij gaat, gaan colllega's wat meer lopen zodat ik meer kan zitten. En is mijn stem weer eens weg, dan lezen zij de krant voor. Ja ik heb het getroffen met mijn lieve collega's
Oja, ik werk 20 uur in de week, en doe veel invalwerk. :W

Login of registreer om te reageren
31-01-2007 om 22:44 uur

hallo
ik ben patrick 33 jaar en heb sinds kort te horen gekregen dat ik astma heb.
mijn huisarts vroeg naar mijn werk en toen ik antwoorde dat ik vuilnisman was schrok ze toch wel een beetje.
ze gaf gelijk aan dat het eventueel weleens gevolgen kon hebben voor mijn werk.
of te zwaar en daarmee te inspannend werk of ook bepaalde stoffen waarmee ik in aanraking kon komen.
ik loop op dit moment thuis omdat ze nu aan het uitzoeken wat er nu dus precies nodig is om alles te stabiliseren.
wel kreeg ik van de bedrijfsarts te horen dat ik eventueel administratief werk mocht (moet) gaan verichten.geen probleem hoor ik pas me wel aan.
wel is bekend dat ik alleen maar allergisch ben voor graspollen.wel reageer ik heftig op rook parfum en alle andere scherpe luchtjes.
heeft iemand hier ervaring mee dan hoor ik dat graag.bedankt alvast voor jullie rectie.
Patrick

Login of registreer om te reageren
01-02-2007 om 20:37 uur

Hoi Hoi....

Ik werk als klassenassistente in het speciale basisonderwijs. Het is een school voor kinderen met hoor, spraak en taalproblemen. Daarnaast hebben we ook veel kinderen die vallen binnen het autistisch spectrum.

Dit jaar werk ik bij 4 klassen.. dat is behoorlijk wat.. maar wel lekker afwisselend.
De kinderen zijn 9 of 10 jaar ongeveer. Vanuit die communicatieproblemen komen ook aardig wat gedragsproblemen voort. (kort samengevat: als je het niet met woorden kan uitleggen, dan gebeurt het soms ook met de handen... vuisten... voeten....)

Ik ben dagelijks dus veel bezig met het individueel begeleiden van kinderen. Oefenen met rekenen, schrijven of lezen. Daarnaast ook veel op het sociaal emotionele vlak...

en... :) en dat blijf ik echt top vinden....
Sinds dit jaar heb ik ook een halve dag in de week gekregen om spelbegeleiding te doen.
De afgelopen 2 jaar heb ik de opleiding gedaan, en tot mijn grote verbazing mocht ik dit jaar meteen ermee aan de slag (mij was vertelt dat dit niet zou gaan lukken)

Ik begeleid nu dus 2 leerlingen waarbij de spelontwikkeling niet goed op gang was gekomen.
Heerlijk werk!
Lekker spelen!

Login of registreer om te reageren
04-02-2007 om 22:31 uur
Reactie op ukkie

wat een mooie baan melanie  ^O^

Tnxs :) Helemaal mee eens!

Hoewel ik het gruwelijk naar mijn zin heb, kijk ik toch rond voor een andere baan..
Ik woon sinds deze zomer in Utrecht, maar werk nog in Eindhoven waar ik vandaan kom....

De afstand maakt toch dat ik rondkijk hier in de buurt... maarja :) ik heb geen haast!

Login of registreer om te reageren
01-02-2007 om 21:19 uur

Ik werk in een ziekenhuis op de financiële administratie. Weet dus vrij veel van rekeningen en verzekeringen.

Ben ook al opgenomen geweest in dat ziekenhuis. Is toch heel anders als je er ineens met gillende sirenes heen gaat :')

Login of registreer om te reageren
Moderator
01-02-2007 om 22:24 uur

Vanaf 1 maart werk ik niet meer bij Dixons maar bij ETC-pluz als sales representative 

Login of registreer om te reageren
01-02-2007 om 22:50 uur

ik werk als fondswerver,ik benader mensen die al goede doelen steunen om hun steun te verhogen,en dat varieerd van de nederlandse hartstichting tot het wereldnatuurfonds,het astmafonds valt ook onder de goede doelen waar ik geld voor werf

Login of registreer om te reageren