Tv-uitzending rond longaandoeningen

02-01-2010 om 15:20 uur

Voor het Astma Fonds begint het nieuwe jaar goed. Op maandag 4 januari 2010 is een speciale thema-uitzending van Tijd voor Max gewijd aan ongeneeslijke longziekten en het Astma Fonds.

http://images.teamsugar.com/files/users/1/12981/43_2007/asthma.jpg

Patiënten en bekende Nederlanders als Ria Bremer en Ernst Daniël Smid vertellen over astma en COPD. Daarnaast vertellen regisseur/acteur Edwin de Vries, rocker Bennie Jolink (Normaal) en zanger Ernst Daniël Smid over hun ervaringen. Patiënten en wetenschappers gaan in op de dagelijkse praktijk en op onderzoek.

Centraal in de uitzending staan echter de verhalen van de jonge astmapatiënten Anne (25) en Morris (11) en COPD-patiënt (67). In de uitzending wordt ook opgeroepen het Astma Fonds te steunen als donateur.

Bron

Login of registreer om te reageren
Moderator
02-01-2010 om 15:58 uur

Altijd goed dat er in de media aandacht wordt gegeven aan astma/copd.

Login of registreer om te reageren
02-01-2010 om 16:08 uur

Voor de geïnteresseerden:

maandag 4 januari 2010
Vandaag in Tijd voor MAX: gezonde longen zijn van levensbelang!
In Nederland hebben ruim één miljoen mensen een chronische longziekte. Jaarlijks sterven meer dan 6.000 mensen aan de gevolgen van ernstige longziekten. Dit aantal stijgt nog steeds. Het Astma Fonds strijdt tegen ongeneeslijke longziekten, zoals astma, COPD en kleinere longziekten die een grote impact hebben op het leven van de patiënten. Het Astma Fonds wil gezonde longen gezond houden en zieke longen genezen.

Verder in Tijd voor MAX:

•Onderzoek naar een vaccin tegen astma
•Meer over astma en COPD
Te gast: Ria Bremer. Ria is al jaren betrokken bij het Astma Fonds. Ook voor haar werk bij Vinger aan de Pols kwam zij in aanraking met het fonds. Onder andere hierover praten wij met Ria Bremer.

Tijd voor MAX, 17.35 uur op Nederland 2
Uitzending
maandag 4 januari 2010 
17.35 - 18.25 uur, Ned 2
herhaling 
dinsdag 5 januari 2010
11.10 - 12.00 uur, Ned 2

Login of registreer om te reageren
02-01-2010 om 16:13 uur

Ik hoop dat het ook terug te zien is op uitzendinggemist want op de genoemde tijdstippen kan ik niet kijken.

Login of registreer om te reageren
02-01-2010 om 16:16 uur
Reactie op Daantje

Ik hoop dat het ook terug te zien is op uitzendinggemist want op de genoemde tijdstippen kan ik niet kijken.

meestal is het wel terug te zien :)
( en het is extra leuk... deze keer! Juf anne zit in de uitzending ;) )

Login of registreer om te reageren
Moderator
02-01-2010 om 16:17 uur
Reactie op sammytjhuu

meestal is het wel terug te zien :)
( en het is extra leuk... deze keer! Juf anne zit in de uitzending ;) )

Hebben we meteen een goed beeld van Juf Anne.

Login of registreer om te reageren
02-01-2010 om 19:23 uur
Reactie op Daantje

Ik hoop dat het ook terug te zien is op uitzendinggemist want op de genoemde tijdstippen kan ik niet kijken.

Ik kan het waarschijnlijk dan ook niet bekijken, maar ik heb me de videorecorder ingesteld, dat hij het in ieder geval gaat opnemen en ik het later op de avond kan bekijken.

Login of registreer om te reageren
02-01-2010 om 16:44 uur

ooh fijn dat er weer aandacht aan gegeven word ik  ga zeker kijken

Login of registreer om te reageren