te hoge dosering????

31-01-2006 om 09:21 uur

halllo,
ons zoontje van 2 jaar heeft al geruime tijd astma.in november heeft hij een opname gehad van 1 nacht ivm heftige aanval.de kinderarts vertelde toen dat hij 2 maal daags 2 pufjes seretide 25/125 mocht hebben en als hij het benauwd had mochten we maximaal 6 maal per dag 2 pufjes ventolin gebruiken.nu heb ik vrijdag 2 nieuwe puffers gehaald en zit ik de bijsluiter na te lezen,blijkt dat hij de seretide op deze leeftijd niet mag hebben en dat de ventolin maximaal 4 keer per dag 1 puf.de apothker belde er gisteren avond nog over op.hij was geschrokken van de dosering van de ventolin en raaddde het ons af om dit echt 6 maal daags 2 pufjes te geven.hij vertelde dat een klein kind veel bijwerkingen kon krijgen en dat deze dosis is voor een volwassenen.de apotheker ging ook nog contact opnemen met de kinderarts.maar ik vraag me af hoe dit kan??????er zijn 2 kinderartsen en een astma verpleegkundige die wten dat hij dit kreeg!!!!en dan kom je er via een apotheek achter dat dit niet goed is!!!!wie gebruikt deze medicijnen nog meer en hoe zijn de dosreringen bij jullie????
groetjes tanja

Login of registreer om te reageren
31-01-2006 om 09:43 uur

Hoihoi,

Toch zou ik de dosering van de kinderarts aanhouden. Je zoontje is net opgenomen geweest en daardoor is de dosering hoger, om hem even wat extra's te geven en hem uit het ziekenhuis te houden. Ik neem aan dat je binnen 2 weken moet terug komen op controle, en dat je dan de Seretide kan gaan afbouwen. Ventolin mag je zonodig elke 3 uur geven, althans dat is mij verteld door de kinderartsen, en dat komt neer op 8x2= 16 pufjes.

Viento gebruikt dus ook die medicijnen, de 250/50 versie en dat is dus ook standaard te hoog, maar het houdt hem wel uit het ziekenhuis en op de been! Voor hij deze medicijnen kreeg kon hij helemaal niets, sliep meer dan 18 uur per dag en nu gebruikt hij het inmiddels 2 jaar en het gaat supergoed en is nog maar heel weinig opgenomen na die tijd.

Dus maak je niet te druk! Ik heb ook regelmatig discussies met apothekers erover dat ze weigeren de medicijnen mee te geven, terwijl het een herhaalrecept is...

Sterkte!
Martha

Login of registreer om te reageren
31-01-2006 om 10:33 uur

Mijn dochtertje krijgt ook seretide maar dan 50/250 ze is nu 5 en het gaat nu na een jaar lang seretide en zonodig ventolin echt heel erg goed met haar. Van 4 opnames per jaar naar 0 We gaan nu proberen over te stappen naar 25/125.
Toen ze 2 jaar was kreeg ze ook medicijnen waar ze eigenlijk nog te jong voor was maar dat was dan ook maar voor een bepaalde periode en het was ook idd zo dat het haar wel uit het ziekenhuis hield.
Maar ook ik zal gewoon het advies van de arts aanhouden hoor...zal het wel nog even navragen.
En dan maar hopen dat de Seretide aanslaat en dat je snel kan gaan afbouwen!!! STERKTE!!!

Login of registreer om te reageren
31-01-2006 om 10:38 uur

Hoi,

Keanu krijgt seretide 25/250 en 2 maal daags 2pufs
en de airomir 100 twee pufs indien nodig met een maximum
van 8 keer,dus 16 pufs!!!! Ook voorgeschreven door de kinderarts.
Ik zou het advies van ka en astmaconsullente toch maar blijven
volgen en verder met hun overleggen,ze schrijven die dosis medicatie
natuurlijk niet voor niets voor,toch?

Login of registreer om te reageren