Mijn verhaal vanuit Davos

19-01-2006 om 21:38 uur Gesloten

Hey allemaal,
Ik ben nu in Davos, in het Nederlands astmacentrum opgenomen, en er werd mij gevraagd of ik een eigen topic wilde beginnen waarin ik zo af en toe vertel hoe het hier gaat. Nou dat wilde ik wel, dus bij deze.
Ik ben nu een week hier, en het is hier mooi wit  :)
Helaas gaat het met mijn astma en zo nog niet echt beter, alleen maar slechter eigenlijk, aangezien ik nou ook mijn bijholte en voorhoofdsholte ontstoken heb  :? maar dat komt vast wel over een tijdje goed en dan kan ik ook weer mijn conditie opbouwen, want dat is een belangrijk onderdeel van de opname hier.
Verder is de lucht hier natuurlijk veel minder vochtig en zijn er geen pollen en huisstofmijten in de lucht.
Overdag doe je hier eigenlijk hetzelfde als thuis. Je gaat naar school 's morgens en soms 's middags. Je doet gewoon het werk voor school wat je thuis op je eigen school ook doet. alleen werk je hier wat zelfstandiger.
Verder heb je 's middags vaak conditietraining en gvo, dat staat voor gezondheid, voorlichting en opvoeding en dan krijg je info over astma en je luchtwegen en alles. Je hebt ook wel veel vrije tijd en dan kun je bijvoorbeeld tv kijken, tafeltennissen of biljarten. In het weekend mag je op zaterdag naar het dorp en op zondag is er een gezamenlijke activiteit.
Nou dat was zo ongeveer wat we hier zoal doen :P
De groep hier is ook wel leuk, veel gezelligheid en zo.
Dit was het voor deze keer, want ik weet eigenlijk niet zoveel meer om te vertellen.
Volgende keer meer! ;)
groetjes,
kim.

De reacties zijn gesloten.
19-01-2006 om 22:49 uur

Hoi Kim,

Leuk om zo jouw ervaringen in Davos te kunnen lezen. Wel balen dat het nog niet beter gaat met je astma maar hopenlijk komt dit nog gedurende je verblijf in Zwitserland  :Y
Zijn er veel leuke en aardige mensen die ook nog een beetje van jouw leeftijd zijn ?
Veel sterkte en plezier daar en dat je maar snel mag opknappen  *O*

Groeten,
Stuart

20-01-2006 om 11:11 uur

Hallo Kim,
Erg leuk dit topic uit Zwitserland.
Fijn dat je het er gezellig hebt. Het is volgens mij best wel wennen zover weg te zijn van je familie. Mijn dochter heeft in HH gezeten en dat vond ik erg moeilijk.
Hopelijk heeft je verblijf daar  baat en gaat het met je astma vlug de goede kant op.
Hoop hier vaak nog even te lezen hoe het met je gaat. Wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel van Kaatje

20-01-2006 om 18:21 uur

hey kim,

leuk een verslagje te lezen, en heel fijn dat je het ook naar je zin hebt daar!
ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je tijdens de opname de doelen behaalt die je wilt behalen!
veel succes daar en natuurlijk ook heel veel plezier!

liefs susan

20-01-2006 om 21:48 uur

hey kim
wat leuk nu al wat van je te horen meid
jammer dat het nog niet toppie gaat maar je bent er ook net pas he  :Y
maak er het beste van en meer dan je best kun je niet doen hoor
heel veel succes en dikke knuffel van ukkie

29-01-2006 om 22:32 uur

Hey,
Hier weer is een berichtje vanuit davos. Het is hier nog altijd wit en t is weer lekker zonning  het weer was een paar dagen wat minder, maar nu komt de zon toch weer trug.
Ik ben nu 3 weken hier, maar ik ben tot nu toe alleen nog maar ziek geweest; veel benauwd, holteonstekingen, griepje, veel slijm enz. maar vandaag lijkt het eindelijk beter te gaan dus ik hoop maar dat dat zo blijft. Morgen is mijn antibioticakuur die ik had gekregen afgelopen, dus ben benieuwd hoe  het dan gaat.Maar het gaat vast wel goed komen. Ik ben vandaag eindelijk weer is buiten geweest, lekker een stukje gewandeld al was het niet heel ver het was toch lekker.
Op de groep ish etnog steeds wel gezellig. er zijn nu 2 meisjes naar huis maar als het goed is komen er binnnenkort ook weer 2 nieuwe bij. Eentje daarvan is 17 dus daar ben ik wel blij om dat die bijna komt. Het is niet altijd even leuk om alleen maar jongeren mensen om je heen te hebben.
Ik ben helaas nog niet veel aan sporten toegekomen, wat ik wel jammer vind, maar dat komt ook nog wel :)
Nou dat wast wel weer voor deze keer.
Voor een uitgebreider verslag over hoe het hier allemaal gaat enzo kunnen jullie op www.nederland-davos.nl kijken zoals ik al zei.
tot de volgende keer,
kim.

02-02-2006 om 11:02 uur

hoi kim ,

wat jammer dat je alleen nog maar ziek bent geweest! hoop dat je nu gauw gaat opknappen! ga nu ff je lange verslag lezen ben er wel benieuwd naar!
veel succes en plezier daar! en geniet maar lekker van het weer daar! hier is t alleen maar koud, glad en mistig dus daar mis je niks aan!

liefs susan

14-02-2006 om 14:53 uur

Hoi Kim,

Hoe gaat het nu met je daar? Ben wel benieuwd  :Y

Liefs Nina

18-02-2006 om 18:27 uur
Reactie op nina

Hoi Kim,

Hoe gaat het nu met je daar? Ben wel benieuwd  :Y

Liefs Nina

Ik ben óók nieuwsgierig naar hoe het nu met je gaat in Davos Kim  :Y

Groet,
Mark

19-02-2006 om 14:09 uur

Hey,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest, vandaar dat ik niet meer heb laten horen hoe het nu gaat hier... :@
Het gaat nog niet zoals ik wil eigenlijk... stapje voor stapje gaat het wel ietsje beter, maar ik blijf veel benauwd en erg verkouden.De antibioticakuur van de vorige keer heeft wel goed geholpen maar blijkbaar niet genoeg. Ben al 2x bij de dokter geweest om te vragen of die wat aan mij verkoudheid wou doen, maar ik moest maar afwachten zei die  :?
We hebben afgelopen week vakantie gehad, want wel fijn was, maar ook best saai. We hadden wel een aantal activiteiten zoals skien, maar een aantal dagen hadden we ook helemaal niks te doen...
Ik ben 1x meegeweest skien, de anderen keren ging het helaas niet goed genoeg :N
maja die ene keer was wel leuk, het was de eerste keer dat we echt helemaal boven op een berg gingen skien (waar ik vorig jaar ook al geweest was) en daar is het altijd wel leuk. Helaas werd het heel snel al slecht weer, het ging sneeuwen en stormen enzo  :? dat was wel jammer want daardoor heb ik eigenlijk bijna niet geskied, maar we zijn naar een restaurant gegaan op de berg en dat was ook wel gezellig.
Op de groep is het nog wel uit te houden. Er zijn twee nieuwe meisjes bij en die zijn wel aardig. Ik zit eindeljk niet meer alleen 's avonds hier, want een van de nieuwe meisjes is 17.
Over 8 daagjes komen mijn ouders en broertje op bezoek  :) waar ik heel blij om ben, want mis ze best wel erg... Ik moet misschien wel langer blijven dan de 10 weken die ik eigenlijk zou blijven, omdat het nog niet goed gaat en ik zowieso in de pollentijd naar huis ga en dan moet ik wel goed zijn anders gaat het meteen mis. Als ik wel na die 10 weken naar huis mag dan hoef ik nog maar 4 weken, en anders weet ik niet hoe lang... maar dat zie ik allemaal nog wel.
Nou dit wast wel weer zo'n beetje hoe het hier nu gaat....
Owja Esther bedankt voor de kaart :)
Groetjes,
Kim.

19-02-2006 om 14:59 uur

Alsjeblieft :), leuk om weer iets van je te lezen *O*.
Jammer dat je nog niet echt lekker aan het opknappen bent en wellicht nog wat langer zult moeten blijven -O-. Wel fijn dat je familie die kant op komt, geniet er maar lekker van :Y.