Tijdschriften over Astma

21-08-2005 om 16:12 uur

Welke tijdschriften over Astma zijn hier allemaal in Nederland?
Wat kosten ze en hoe vaak verschijnen ze?

Worden sommige tijdschriften ook vergoedt door de ziektekostenverzekeraar? Zo ja, welke?

Zelf zou ik ook wel graag lid willen worden van een tijdschrift dat mij op de hoogte houdt met de ontwikkelingen rond Astma/allergie, alleen ben ik al lid van 2 patiëntenverenigingen rond slechthorendheid/plotsdoofheid omdat dit mijn 1e beperking is.
En als student zijnde is het niet zo makkelijk om overal maar lid van te worden.

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 16:29 uur

Zelf lees ik altijd het blad van het astma fonds. Lid worden is goedkoper wanneer je een minimum inkomen hebt (dus ook studenten). Maar je kunt het ook altijd in de bibliotheek lezen.

Groetjes,
Loutje

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 16:48 uur
Reactie op Loutje

Zelf lees ik altijd het blad van het astma fonds. Lid worden is goedkoper wanneer je een minimum inkomen hebt (dus ook studenten). Maar je kunt het ook altijd in de bibliotheek lezen.

Groetjes,
Loutje

Wat betaal jij hier maandelijks c.q. jaarlijks voor eigenlijk ?
De naam van dat blad is me ontschoten, maar jij weet dat vast wel te vertellen  ;D

Groet,
Mark

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 17:56 uur

Ik ben ook lid van het astmafonds en sommige verzekeringen vergoeden je lidmaatschap.
Vind het erg leerzaam omdat je zo toch een beetje op de hoogte blijft van nieuwe ontwikkelingen.
Meestal leg ik het blad daarna in de wachtkamer van de dokter of geef het door zodat andere mensen er ook nog iets aan hebben.
Het blad heette contra astma maar volgens mij heeft het een nieuwe naam.

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 18:27 uur
Reactie op kaatje

Ik ben ook lid van het astmafonds en sommige verzekeringen vergoeden je lidmaatschap.
Vind het erg leerzaam omdat je zo toch een beetje op de hoogte blijft van nieuwe ontwikkelingen.
Meestal leg ik het blad daarna in de wachtkamer van de dokter of geef het door zodat andere mensen er ook nog iets aan hebben.
Het blad heette contra astma maar volgens mij heeft het een nieuwe naam.

Dat is inderdaad de naam welke ik bedoelde; Contrastma  :)
Ik wist overigens niet dat deze naam zou zijn veranderd  :-[

Cheers,
Mark

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 20:15 uur

Heet het blad van het astmafonds niet "luchtwijzer"?

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 20:28 uur
Reactie op Famke

Heet het blad van het astmafonds niet "luchtwijzer"?

Klopt  :). En lidmaatschap van het Astmafonds kost je 19 euro (prijswijzigingen voorbehouden) per jaar, dan ontvang je het blad 6 keer per jaar.

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 20:29 uur

dus Contrastma is verandert in Luchtwijzer?

Jammer dat ze geen lidmaatschap voor studenten/scholieren hebben.
Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een goed blad zodat ik met 1 lidmaatschap goed op de hoogte word gehouden.
Graag adviezen  ;)

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 22:11 uur

er is ook een blad van de nederlandse vereniging van davos daar staan ook altijd handige tips in

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 22:14 uur
Reactie op ukkie

er is ook een blad van de nederlandse vereniging van davos daar staan ook altijd handige tips in

Heb je toevallig ook een naam van dat blad, of een link (url) naar een site met informatie hierover ?

Cheers,
Mark

Login of registreer om te reageren
21-08-2005 om 22:27 uur

ben net verhuist dus moet even op zoek haha
ligt een hele stapel in doos op zolder maar ik gaat mn best voor je doen hoor

Login of registreer om te reageren