auto rijden en astma?

03-01-2006 om 20:20 uur

Hallo!

Gisteren hadden we weer een lang "rondje" in de auto! Dat wil zeggen dat we over de hele dag genomen veel in de auto hebben gezeten met z'n zessen! En ja...het was koud buiten dus van tijd tot tijd moest de blower aan omdat anders de ruiten zouden beslaan! Maar ook steeds stond het raampje een heel klein stukje open voor onze oudste zoon, die anders last van wagenziekte krijgt! Maar we hadden dus achtereen volgend een ritje van 45 minuten, eentje van een half uur, eentje van een half uur, eentje van een half uur, eentje van 45 minuten en weer een half uur. De ene keer zat er langer tussen dan de andere keer! maar ja...alle reistijd zat tussen 12.00 uur en 19.30 uur....in vrij korte tijd dus best veel auto gereden! En jahoor...op de een na laatste rit kreeg Fieke last van hoofdpijn (haar astma dus!) en ondanks dat ik in de auto onderweg nog Ventolin heb gegeven, bleef ze hoesten en dus...overgeven. (gelukkig waren we toen net even bij opa en oma!)
Maar mijn vraag is: herkent iemand dat? dat veel autorijden (in toch echt geen hele warme auto!) een astma aanval uitlokt?
Ik ben benieuwd!

groetjes SOnja

Login of registreer om te reageren
03-01-2006 om 22:41 uur

Hallo Sonja,

Ik herken niet direct wat je hier beschrijft alleen merk ik altijd dat ik in de auto veel meer moet hoesten dan buiten in de openlucht. Ik denk persoonlijk dat dat voor een deel ook komt door de uitlaatgassen van andere auto's die toch je eigen auto in komen...

Groetjes Nina

Login of registreer om te reageren