tip? welk medicijn bij niet-allergische astma?

27-12-2005 om 15:05 uur

Wie heeft er net als ik niet-allergische astma en heeft goede ervaringen met een bepaald medicijn?

Login of registreer om te reageren
27-12-2005 om 18:38 uur

Hoi Tanja,

Mijn ervaring is dat dat toch iets is wat je zelf moet zien uit te vinden. Wat voor mij goed werkt kan bij jou juist weer klachten opwekken. Ik heb zelf bijna de hele apotheek gehad voordat ik iets vond wat echt werkte voor mij, in verschillende toedieningsvormen. Momenteel heb ik Foradil(formoterol) en Qvar(beclometason) via aerosol en dat werkt vrij goed.

Ik vraag me af welke medicijnen je gebruikt en waarom je iets anders wilt?

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 09:09 uur

bedankt voor je reactie. Ik gebruik nu seretide en daarvoor singulair maar daar kon ik helemaal niet tegen. Van seretide wordt ik ook niet blij. Krijg er een opgeblazen gevoel van en pijn in rug en onder mijn borst. Het werkt wel, want ik ben er een keer mee gestopt en toen kroop de boel meteen dicht.

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 12:00 uur

Hoi Tanja,

We hebben een apart topic over Seretide, je bent namelijk niet de enige die daar niet blij van wordt, zie Seretide
Ik kan zelf niet tegen combinatiemedicijnen, heb berodual en symbicort gehad maar werd hier ziek van. Nu gebruik ik dus 2 aparte medicijnen die wel helpen. Dit is misschien een optie voor je, als je niet goed tegen seretide kunt. Dit kun je allemaal overleggen met je huisarts, die weet wat het beste werkt voor jou.

Ik moet zeggen dat mijn huisarts Singulair apart houdt voor me, in geval ik een allergie zou hebben. Die heb ik niet dus gebruik ik geen Singulair, dit is namelijk vooral tegen allergisch astma.

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 16:48 uur

marielle gebruikt op dit moment nog steeds serevent,qvar en vernevelingen met salbutamol,atrovenr en zoutoplossing ze heeft een tijdje inplaats van serevent foradil gehad dat was geen succes
deze medicijnen heeft ze twee jaar gebruikt en dit ging erg goed
sinds ze haar maandelijks probleem heeft gekregen lijkt het minder zijn werk te doen  :?
tis voor iedereen toch weer anders denk ik
liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
28-12-2005 om 17:54 uur

Hoi Ukkie,

Zo zie je maar dat het inderdaad voor iedereen anders is, ik gebruik al jaren foradil tot grote tevredenheid. Het blijft dus een kwestie van uitproberen wat voor jou werkt.

Login of registreer om te reageren
29-12-2005 om 18:13 uur

Ik ben vandaag naar de longverpleegkundige geweest en ik ben fantastisch geholpen  *O*

Ik heb nu andere medicijnen gekregen nl:
- Qvar met aerochamber plus om de schimmelinfectie die ik elke keer van seretide krijg te voorkomen.
- Foradil

Ik ben heel benieuwd of het hiermee beter gaat  :Y

@ Hilde
Ik las dat jij deze medicijnen ook gebruikt...en goede ervaringen hebt.....

Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren
03-01-2006 om 15:04 uur

Hoi Miranda,

ben benieuwd hoe je nieuwe medicijnen bevallen? Ik ben gister bij de longarts geweest maar die had niet zoveel oren naar mijn klachten over seretide. Op mijn aandringen probeer ik het nu met alleen flixotide en zonodig ventolin. Maar het is nog te vroeg om te zeggen of me dat beter bevalt.

Login of registreer om te reageren
03-01-2006 om 18:13 uur

Hoi Tanja,

Ik vind het nog moeilijk oordelen hoe mijn huidige medicijen bevallen.... Als ik er zo over nadenk eigenlijk wel goed...maar ik kan me nog herinneren dat ik de eeste weken seretide ook prettig vond. Pas maanden later kreeg ik die vage klachten. Ik heb wel meer vertrouwen in de medicijnen die ik nu heb...En ik heb wel het gevoel dat die vage klachten minder worden  :Y ook heb ik het gevoel dat ik iets fitter ben....nog niet helemaal top maarja het begin is er!  :)

Dus ik ben benieuwd of dit zich voort zet... :?

Oh het is nu wel meer een gedoe hoor om de medicijnen in te nemen...haha voel me wel een beetje zitten met mijn toeter (voorzetkamer) maarja als dat alles is  :P

Liefs
Miranda

Login of registreer om te reageren
04-01-2006 om 15:10 uur

Hoi Tanja,

Waarom niet Flixotide en Serevent?Dan heb je dezelfde medicatie maar dan niet in 1 medicijn. Ik heb nl zelf heel veel last van combinatiemedicijnen (zoals seretidel,berodual,symbicort). Je mist nu iig de langdurende luchtwegverwijder die je wel had met seretide. Ik neem aan dat je dat ook nodig hebt. In plaats van serevent zijn er nog genoeg andere luchtwegverwijders.

Groetjes

Hilde

Login of registreer om te reageren
13-01-2006 om 17:17 uur

Hallo allemaal,

Ik ben nu inmiddels twee weken "bezig" met Qvar gecombineerd met voorzetkamer en Foradil en ik moet zeggen voel me echt een stuk fitter  *O*
Op mijn piekstroommeter zijn mijn waardes ook beter dan met seretide  :Y (wat ik eerst gebruikte en waar ik veel vage klachten van kreeg...zie topic seretide). Ik zit zowat op de norm wat betreft  de piekstroomwaarde  *O*

MAAR ik heb nog steeds die schimmelinfectie in mijn mond  ;( Volgens mij wordt het nu weer erger...en ik vind dit best eng...Ik bedoel spoel en gorgel me suf...met kamille extract zoals de longverpleegkundige voorstelde ..en ook nog voor het eten..Maar toch gaat die schimmel maar niet weg...en wordt het zelfs weer erger...  :'(
Ik weet nou niet goed wat ik moet doen...toch maar weer een kuurtje tegen die schimmel :?
De longverpleegkundige adviseerde toen van niet...maarja nu wordt het weer erger...en ik bedoel....kan toch niet gezond zijn... :?

Groetjes
Miranda

Login of registreer om te reageren