hartklachten

25-12-2005 om 21:21 uur

hallo,

Ik vraag me af of er mensen met astma zijn die hartklachten hebben en zo ja hoe ervaren ze die en waar komt het door? En dan bedoel ik niet dat je hart een beetje word opgejaagd door de medicijnen.

Ik heb namelijk(de indruk dat ik) hartklachten (heb) en soms denk ik dat het ook weer met de longen te maken heeft , maar ik weet het niet ,het is wel heel extreem soms. Ik ben helaas nog nooit op z'on moment zelf door artsen gezien, maar ik ben er echt goed ziek en verzwakt van. Het voelt ook aan als een andere benauwdheid dan die astmatische benauwdheid. Het lijkt ook wel of ik dan meer loop te puffen dan hardnekkig adem probeer in te zuigen. Ik kan letterlijk geen voet meer verzetten.

herkent hier iemand iets van??

Login of registreer om te reageren
25-12-2005 om 21:31 uur

nee tavy herken het niet,maar blijf er niet mee rondlopen
laat je goed onderzoeken door een cardioloog met de klachten die je hebt moet een verwijskaart geen probleem zijn doen hoor tis de motor van je lichaam daar moet je zuinig op zijnĀ  :Y
heel veel succes en sterkte liefs ukkie

Login of registreer om te reageren
07-02-2006 om 09:46 uur

laat dit zeker goed onderdoekken, kan indenken dat het niet serieus wordt genomen omdat hardkloppingen bijwerking is van ja medicatie!

ikzelf heb er als ik veel medicatie neem wel veel last van dat mn hard erg snel gaad (ook bij astma aanval, of hyperventilatie) en heb dan ook veel last van hardkloppingen en beklemd en pijnlijk gevoel op de borst (ga nu ook zelf al twijfelen)

bij mij is ooit geconstateerd dat 1 hardklep een ruis heeft (iets lek is) zou mischien kunnen komen door de medicatie die ik vroeger gebruikte in mijn zeer jonge jaren,aangezien ik daar meerdere groei afwijkingtjes aan over heb gehouden

Login of registreer om te reageren
07-02-2006 om 19:17 uur

Hey Tavy,

Die indruk dat je hebt dat het misschien met je longen te maken heeft, is misschien wel logisch. Het schijnt namelijk zo te zijn dat als je een astma aanval krijgt, je hart dan sneller gaat kloppen. Omdat jij misschien iets aan je hart hebt, zou je dan misschien ook andere klachten krijgen. Je hart moet dan even harder werken.
Ik heb ook hartkloppingen door astma aanvallen en de medicatie, maar dat zwakke gevoel daar heb ik nog nooit last van gehad. Wel heel soms een paar seconden pijn op de borst, net als w201190mercedes.
Ga asjeblieft zo snel mogelijk met deze klachten naar je huisarts en laat je echt niet afschepen! Het kan niets zijn, maar als er wel wat aan de hand is kan je er het beste zo snel mogelijk wat tegen laten doen! Er gaan te veel mensen dood door hart en vaatziekten, ook jonge mensen hoor!

Veel sterkte!

liefs bioloogje

Login of registreer om te reageren
08-02-2006 om 22:06 uur

Hallo,
Ik herken het probleem, huisarts heeft me verleden jaar om die reden doorverwezen naar cardioloog. Die constateerde na diverse onderzoeken dat met het hart als zodanig niets mis is maar dat er wel sprake was van een zuurstoftekort naar het hart. Dus toch weer die longen. Medicatie aangepast en klachten zijn gelukkig inmiddels verdwenen.

Login of registreer om te reageren
12-02-2006 om 15:15 uur

bedankt voor jullie reacties! En lien , ben blij met een beetje herkenbaarheid. Mijn hart lijkt ook in orde volgens de cardiloog, echter de inspanningstest bij de longsrts was heel slecht. Waren jou klachten ook heel ernstig en was je er erg zwak en ziek van? Ik kon letterlijk niet meer van de plaats komen ,had blauwe ingevallen ogen en een blauwe tong . ik had in die perioden ook neurologische problemen, er is echter nooit iets gevonden. Nu mijn longen structureel beter behandeld worden,lijken deze problemen milder te worden,pff gelukkig want ik zwakte steeds heel erg af. Ik ben helaas nooit meer echt de oude geworden. Zijn jou klachten nu helemaal weg? En wat verooorzaakte precies het zuurstof tekort?

groetjes tavy

Login of registreer om te reageren
26-02-2006 om 20:14 uur

Fijn dat het beter met je gaat. Ik had inmiddels ook een omvangrijk medisch dossier opgebouwd (ook neurlogische klachten plus diverse ontstekingen o.a. gewrichten, ogen, huid). Heb daarom een tijd lang prednison geslikt en astmamedicatie aangepast (ik had bijvoorbeeld last van symbicort en ben om die reden overgestapt naar seretide). In ieder geval gaat het nu goed. Ik leef zonder al te veel uitspattingen maar kan wel goed mee (werk, thuis, etc en ben niet vaak ziek).
Groeten Lien

Login of registreer om te reageren
27-02-2006 om 20:42 uur

toch typisch , ik heb ook gewrichtsklachten/ontstekingen.......ben er dan ook echt ziek van , het breekt symmetrisch zowat in alle gewrichten uit.

Login of registreer om te reageren