kwaliteit huismijtvrije hoezen

21-01-2009 om 10:15 uur

sinds ik in een ander huis woon heb ik een nieuw matras gekocht en mijn oude huisstofmijtvrije hoes pastte daar niet omheen. Nu heb ik een andere gekocht die aanmerkelijk goedkoper was en badstof (die andere was glad). Kan het zijn dat die kwaliteit niet goed genoeg is voor mij? Ik word soms savonds wakker van het happen naar lucht terwijl ik daar de laatste jaren nooit geen last meer van had.

Login of registreer om te reageren
21-01-2009 om 10:20 uur

is de hoes echt helemaal van badstof of zit er nog wel een gladde laag op of onder? Mijn hoes is idd ook helemaal glad. Het lijkt me dat badstof zelf ook huisstofmijt bevat en dat t geen goede buffer is... Misschien dat je dit ook wel met de longarts/allergoloog/huisarts kan bespreken?

Login of registreer om te reageren
22-01-2009 om 09:39 uur

Dag,

Als je de hoes gekocht hebt bij een allergiewinkel of thuiszorgwinkel zou de kwaliteit voldoende moeten zijn. Je bent onlangs verhuisd. Kan het zijn dat er andere factoren een rol spelen? Heb je bijvoorbeeld geverfd? Wellicht zijn er andere prikkels in je nieuwe woning waar je op reageert. Misschien is het een idee contact op te nemen met de thuiszorginstelling in je woonplaats, en te vragen om een huisbezoek van een longverpleegkundige. Hij/zij kan met je bekijken wat precies de problemen in je woning zouden kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren