Satuaratie meter

17-12-2008 om 08:47 uur

Goedemorgen,

Ik vroeg me af of de saturatiemeters welke in de winkel of internet te koop zijn ook betrouwbaar zijn.
Mijn kleintje zit door haar astma en zoals afgelopen week het RS virus snel aan een te laag zuurstofgehalte in het bloed. Ik dacht dat als ik het op een moment niet vertrouw ik dan eerst thuis kan meten. Indien het te laag is kan ik altijd naar de KA gaan.

Groetjes Karin

Login of registreer om te reageren
17-12-2008 om 09:08 uur

Die wij hebben gekocht is in vergelijking met de saturatiemetingen gedaan bij de fysio en ziekenhuis redelijk nauwkeurig. Wijkt soms een puntje af, maar echt belangrijk is dit niet want bij thuisgebruik let je eigenlijk meer op de relatieve veranderingen in satuatiewaarden. Let wel op dat je er een koopt die geschikt is voor kinderen ivm de veel kleinere vingertjes.

Login of registreer om te reageren
17-12-2008 om 09:57 uur

Hallo Karin,

Jouw voorstel lijkt zo gek nog niet. Maar overleg het vooral met de kinderarts.

Hij of zij kan met jou bekijken of dit een goede preventieve actie is en daar mogelijk nog tips bij geven.

De kinderarts heeft misschien wel een saturatiemeter tijdelijk te leen. Wij hebben geen zicht op de betrouwbaarheid van de verschillende saturatiemeters die te koop zijn.

De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
17-12-2008 om 10:21 uur

Hallo JP,

Welke saturatiemeter heeft u?

Groetjes Karin

Login of registreer om te reageren
17-12-2008 om 11:04 uur

Wij hebben deze gekocht bij Devices 4 you via internet. Die pulse oximeter in het midden van de pagina.

http://tinyurl.com/5m3p8w

Ik denk alleen niet dat deze geschikt is voor kinderen, die verkopen ze echter wel geloof ik.

Oximeter voor kinderen en baby's:

http://tinyurl.com/5akwfd

Ik zou je wel aanraden er een oplader en oplaadbare batterijen bij te kopen want de geadverteerde levensduur van die dingen klopt van geen kanten, ze zijn heel erg snel leeg.

De website ziet er niet uit maar er waren totaal geen problemen met de bestelling, de levering of de werking van het apparaat. Succes!

Login of registreer om te reageren
19-12-2008 om 18:42 uur

Nog even een tip als je een saturatiemetertje aan wilt schaffen.
Ik heb de mijne destijds via Ebay gekocht. Zoek eens op "oximeter", dan krijg je een hele waslijst. Voor +- 50 euro incl. verzenden heb je er 1. Die van mij werkt prima!
Zonde om veel geld neer te leggen voor zo'n simpel metertje.

Bij mij zijn de batterijen nog niet eens leeg gegaan en heb hem nu 1,5 jaar in huis. Ligt aan hoe vaak je hem gebruikt enz.

Je kunt hem uiteraard eens meenemen naar het ziekenhuis om hem te ijken. 

Login of registreer om te reageren
28-12-2008 om 18:57 uur

:W :W

Ik heb al twee jaar een sauturatiemeter van NONIN, de oxymeter.... %SpO2.
Gekocht via Ebay bij de fabriek in Amerika omdat hij daar vrij goedkoop is,
In nederland kost hij veel meer, maar het is een goede.Zie dat hij ook wel in de ziekenhuizen
wordt gebruikt door bijv de longverpleegkundige,
Kocht hem omdat ik op fittness ging en ineens een saturatie van lager dan 90% had volgensde Fysio
daar.Ik gebruik hem nu veel minder, wel nog eens als ik niet zo lekker in mijn vel zit.
Meestal reageert de meter dan ook met een lager %, Gewoonlijk heb ik een saturatie van ca 96-97 %,
Vreemd is echter dat s,avonds het oploopt tot 98 %.Misschien minder verkeer in het Rijnmond gebied, of betere verzadiging van de lucht,Deze meters werken echter wel perfekt.
Heb ook toen maar een spirometer gekocht.
Een geijkte/gekallibreerde,
Houd mijn Pev, de fevi 1 en de FVC etc in de gaten,Heb maar een schema gemaakt en houdt het jaren bij,

De longarts keek wel vreemd maar een kontrole van ca 1 x per half jaar, en misschien 1 x in de twee
jaar een longfuktietest vond ik te weinig,

groeten
willems :) ;) :s) :W

Login of registreer om te reageren