Stoppen met ademen tijdens het puffen

18-11-2005 om 17:26 uur

Mijn jongste guppie van 4 en halve maand stopt met ademen als ze gepuft wordt. Dit is een heel erg naar gezicht (ogen gaan wijd open en wild spartelen met armen en benen).
Ik kan me niet herinneren dat Viento dit ooit gedaan heeft, dus vandaar ook mijn vraag: Doen meer baby's dat als ze gepuft worden?

Martha

Login of registreer om te reageren
18-11-2005 om 18:16 uur

Hoi "Teigertje"

Dit verhaal komt me bekend voor....het is al heeel lang geleden maar volgens mij had Micki dit ook toen ze klein was.....het is een schrik reactie....als ze zo klein zijn hebben ze nog niet door dat ze gewoon door kunnen ademen als de puffer op hun mond geplaatst word...dus dan schrikken ze en stoppen ze even met ademhalen....het klinkt heel erg naar maar als je gewoon het kapje op haar mond houd gaat ze na dat ze van schrik even gestopt is met ademhalen (wat er inderdaad heel erg naar uit ziet) vanzelf huilen ....volgens mij gebeurt het dus vaker en kan het ook geen kwaad....maar ik zeg dit nu wel maar ik ben natuurlijk geen dokter.....dus als je je er echt zorgen over maakt zou ik het gewoon even navragen bij een arts!

Login of registreer om te reageren
18-11-2005 om 21:44 uur

Ik herken dit verhaal van een vriendin. Wat zij deed is dan even blazen in het gezichtje van haar dochtertje. Dan schrikken ze en gaan spontaan weer ademen. Het is inderdaad wat allaboutmick schrijft dat het een schrikreactie is maar ik zou het inderdaad even navragen bij de arts....
succes met jullie dochter?of zoon? Zo jong al aan de medicatie....is niet makkelijk...sterkte. ^O^

Login of registreer om te reageren