Bijwerkingen Singulair

16-11-2005 om 21:31 uur Gesloten

Hallo,

Ik gebruik een half jaartje Singulair en ben sindsdien erg moe, grieperig,  geen energie meer, enz..
Per vandaag is besloten dat ik er beter mee kan stoppen.
Hoelang duurt het nu voordat het spul weer helemaal uit mijn systeem is?

Vriendelijke groet,
Rian

De reacties zijn gesloten.
17-11-2005 om 13:30 uur

Beste Rian,

Lees ook even dit topic over Singulair: http://www.astmaforum.nl/index.php?topic=18.0

Er klagen meer mensen over vermoeidheid die vermoedelijk door Singulair veroorzaakt word. Ik ben 2 maand terug ook gestopt met Singulair vanwege de vermoeidheid, maar sindsdien is het nog niet beter geworden.
Ook ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de Singulair daadwerkelijk uit het lichaam is.

Groetjes,
Famke

20-11-2005 om 13:19 uur
Reactie op Famke

Lees ook even dit topic over Singulair: http://www.astmaforum.nl/index.php?topic=18.0

Hallo Famke,

Juist door dat topic bedacht ik me dat daar mijn klachten vandaan zouden kunnen komen.
Ik ben nu een paar dagen verder en de gewrichts en spierpijnen zijn al verdwenen, ik voel
me al zoveel beter.
Zo te lezen is Singulair niet de oorzaak van jouw klachten, sterke ermee.

Groet,
Rian.

Zorgprofessional
17-11-2005 om 14:23 uur

Beste Rian

Vermoeidheidsklachten staan inderdaad in het rijtje met mogelijke bijwerkingen van Singulair. Het middel verdwijnt echter al snel na het stoppen uit het lichaam, na een paar dagen ben je bijna alles al weer kwijt. Dat zien we ook met de gunstige effecten van dit middel, die verdwijnen ook al na enkele dagen. Als je nu al 2 maanden geleden gestopt bent, maar nog steeds moe bent dan is dat niet van de Singulair.Jij (en je arts) zullen op zoek moeten naar een andere verklaring. Overigens kun je van astma en infecties ook vermoeidheidsklachten krijgen.

Succes

Frans

20-11-2005 om 13:22 uur

[quote author=Frans Krouwels link=topic=626.msg5402#msg5402 date=1132233818]

Vermoeidheidsklachten staan inderdaad in het rijtje met mogelijke bijwerkingen van Singulair. Het middel verdwijnt echter al snel na het stoppen uit het lichaam, na een paar dagen ben je bijna alles al weer kwijt. Dat zien we ook met de gunstige effecten van dit middel, die verdwijnen ook al na enkele dagen.
[/quote]

Het is zoals je zegt..ik voel me algeheel vele malen beter maar mijn longen voelen meteen
een stuk minder sinds ik geen Singulair mee gebruik.
Dank je wel voor je antwoord.

Groet,
Rian.

20-11-2005 om 14:07 uur

[quote author=Frans Krouwels link=topic=626.msg5402#msg5402 date=1132233818]
Als je nu al 2 maanden geleden gestopt bent, maar nog steeds moe bent dan is dat niet van de Singulair.Jij (en je arts) zullen op zoek moeten naar een andere verklaring. Overigens kun je van astma en infecties ook vermoeidheidsklachten krijgen.[/quote]
Bedankt voor uw antwoord. Er is vorige week voor de 2e keer bloed afgenomen voor onderzoek naar de vermoeidheidsklachten. Al weet ik dat de kans heel klein is dat daar iets uit komt.

Reactie op Rian

Juist door dat topic bedacht ik me dat daar mijn klachten vandaan zouden kunnen komen.
Ik ben nu een paar dagen verder en de gewrichts en spierpijnen zijn al verdwenen, ik voel
me al zoveel beter.
Zo te lezen is Singulair niet de oorzaak van jouw klachten, sterke ermee.

Vanwege de vermoeidheid ben ik gestopt met Singulair en Xyzal. Bij mij zijn de gewrichtsklachten en vooral de blauwe plekken grotendeels verdwenen!
Ik werk in de ouderenzorg en ik dacht juist dat mijn klachten daar vandaan kwamen. Dat ik niet goed tilde e.d. Mijn rugklachten zijn ook verminderd, maar nog niet helemaal verdwenen.
Met Xyzal ben ik 2 weken later weer gestart omdat de allergische klachten terug kwamen.

21-11-2005 om 23:22 uur

Hoi Frans,

Ook ik ben gestopt met Singulair, omdat ik elke morgen erg moe wakker werd, echt een soort katergevoel, terwijl ik geen druppel drink en een vriendin van mij krijgt er kramp van in haar benen. Is dat ook een bekende bijwerking?

Groetjes Ina.

09-07-2006 om 19:46 uur

Ik slik al een tijd singulair. Omdat ik mij moe voel is er een bloedonderzoek gedaan. Uit dit onderzoek is gebleken dat singulair leverstoornissen veroorzaakt. Mijn ALAT/ASAT was iets te hoog. Ik heb nu een lagere dosering en moet binnenkort opnieuw alat en asat laten bepalen. Singulair is voor mij wel absoluut een medicijn wat mijn asthma zeer goed onder controle krijgt dus ga het wel blijven gebruiken.