Oralgen

12-11-2005 om 20:00 uur

Ik las vandaag het één en ander over oralgen, dat klonk erg goed. Maar enkele dingen zijn niet duidelijk.

Nu heb ik vooral last van katten/vogels ik heb geen last van rook en ook hooikoorts verschijnselen zijn minimaal, maar ik wil mijn hele leven al zo graag een katje en heb me er ook aan overgegeven dat het nooit mogelijk is.

Waar ik nog meer last van hebt dan het benauwd en piepen zijn mijn ogen, het lijkt wel of mijn oogwit helemaal oplost (er zit dan aan de onderkant een gat) dit kan wel uren duren. Is dit ook te voorkomen met oralgen?

2e vraag: stel, oralgen zou voor mij gaan werken mag ik dan pas na een paar jaar een katje?  :*

Of zijn er mensen die een manier weten om dit te voorkomen/verhelpen

Login of registreer om te reageren
12-11-2005 om 20:34 uur

Iets meer info over Oralgen:

[*] Oralgen®: Werkzame stof
Gezuiverde allergenen van pollen, huisstofmijten, dierlijke huidschilfers, haren, veren of schimmels

[*] Toepassingen (= indicaties) o.a.
Allergische aandoeningen, zoals hooikoorts en allergisch astma

[*]Werking
De gezuiverde allergen stimuleren de aanmaak van antistoffen (= antilichamen) tegen zichzelf (= immuuntherapie).
Hierdoor neemt de gevoeligheid voor allergenen van pollen, huisstofmijten, dierlijke huidschilfers, haren, veren of schimmels af (= hyposensibilisatie) .

[*] Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a.
ACE-remmers, gebruik van (bijv. bij hartklachten)
Afweersysteem-aandoeningen, zoals immuundeficiënties, auto-immuunziekten en kanker
Allergische overgevoeligheidsreacties, ernstige; in het verlededen gehad
Astma, indien ernstig en niet goed onder controle
Bèta-blokkers, gebruik van (bijv. bij bloeddrukverhoging)
Immunosuppressiva (afweer-onderdrukkende middelen), gebruik van
Hart- en vaatziekten (= cardiovasculaire aandoeningen), ernstige, zoals kransslagader-aandoeningen (= coronaire ziekten) en ernstige bloeddrulkverhoging (= hypertensie)
Medicatie-ontrouw (= slecht medicatiegebruik) ten gevolge van psychische aandoeningen
Mondholte-aandoeningen, ernstige
Ontstekingen (= infecties), indien langdurig en ernstig en met koorts (vooral van de luchtwegen)
Overgevoeligheid of allergie voor dit middel of voor een of meer van de bestanddelen, waaronder glycerol (zie samenstelling)
Zwangerschap

[*]Wees extra voorzichtig bij o.a.
Astma, diarree, infecties, verkoudheid of griep tijdens de instelbehandeling. Uw allergische klachten kunnen dan verergeren of opnieuw optreden. U moet de dosis dan niet verhogen .
Gebruik van medicijnen die allergische reacties onderdrukken, zoals antihistaminica, cromoglycaten of corticosteroïden. Bij plotseling staken van het gebruik van deze middelen kunnen de allergische klachten verergeren of opnieuw optreden. U moet de dosis dan niet verhogen .
De instelbehandeling van pollen-bevattende alleergeen-oplossingen ruim vóór het begin van het pollenseizoen (februari tot en met september) afronden
Vermijdt contact met allergenen die bij u allergie veroorzaken zoveel mogelijk.

Login of registreer om te reageren
13-11-2005 om 15:43 uur

o.k. dat verhelderd de boel een beetje, mezelf kennende ga ik dit niet volhouden. In het dagelijks leven heb ik eigenlijk nooit last, alleen bij sommige mensen op visite. Om dit jaren vol te houden aleen voor een katje?

Login of registreer om te reageren
13-11-2005 om 16:03 uur

Het volgen van het traject wil niet zeggen dat je na een aantal jaar helemaal van de allergie af bent. Op z'n minst is de allergie verminderd en is dit te onderdrukken met medicatie. Mocht alles heel goed gaan, is er de kans dat je helemaal van de allergie af bent. Maar of het dan nog verstandig is om een katje te nemen?
Het hangt er allemaal vanaf hoe je lichaam op de desensibilisatie-vloeistoffen reageerd. Neem dus niet te hoge verwachtingen.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
14-11-2005 om 16:23 uur

Oralgen is een middel dat gebruikt wordt om de allergie te verminderen: dat heet immunotheraie of desensitisatie of hyposensibiliseren.

Wat je doet is regelmatig een klein beetje van het stofje nemen waar je allergisch voor bent. Als je dat enkele jaren achter elkaar doet wordt kan de allergie minder worden omdat je dan andere antistoffen gaat maken.

Oralgen werkt met druppeltjes onder de tong. Dat is een moderne methode. Het kan ook met spuitjes onder de huid. Je begrijpt dat is meer gedoe, kan pijn doen en geeft een (heel kleine) kans op heftige reacties.

Deze methode is bewezen effectief, maar voorla als je maar voor 1 of 2 dingen allergisch bent. Ben je voor veel meer allergisch dan werkt het waarschijn lijk niet, heb je wel minstens 3 jaar vieze druppels gebruikt en 1000-en euro's uitgegeven.

Bijwerkingen van Oralgen: erg weinig, vieze smaak, wat tintelingen.

Succes

Frans

Login of registreer om te reageren