toch blijven happen naar lucht

24-06-2008 om 14:37 uur

Onze dochter is nu 9 maanden oud en opzich een hele vrolijke meid. Vanaf januari zijn we met haar bezig ivm benauwdheidsaanvallen. Hiervoor heeft ze zelfs 2x een week in het ziekenhuis moeten liggen. Nu krijgt ze nog wel de bekende medicijnen toegediend (2x per dag flixotide en indien nodig ventolin). wij merken wel heel vaak op dat ze naar lucht aan het happen is (ik noem het altijd dan een vis die op het droge ligt begint ook zo te happen met de bek), onze dochter doet dat dan ook een tijdje achter elkaar. Als je dit dan tegen de huisart/kinderarts verteld, dan word er niet echt een duidelijk antwoord opgegeven. Hoe kan dit, heeft ze dan lucht te kort of is dit een teken dat er weer een benauwdheidsaanval aankomt.
Hoop graag op een antwoord, zodat ik weet wat ik dan het beste kan doen.

Jolanda

Login of registreer om te reageren
01-07-2008 om 13:50 uur

Dag Jolanda,
Het is moeilijk om te vertellen wat dit “happen” kan zijn.
Wij stellen ons hierbij de vraag: Heeft het wel met benauwdheid te maken? Je ziet namelijk bij babies (zonder astma dus) wel vaker dat ze soms heel snel met de onderkaak op en neer bewegen en een happende beweging maken. Geen idee waarom dit gebeurt.
Observeer uw kindje eens heel goed en probeer te ontdekken of dit het geval kan zijn.

Uiteraard kun je ook de Advieslijn eens bellen om bepaalde details van dit “happen” door te nemen.

Met vriendelijke groet,

Login of registreer om te reageren