2 jaar en astma

03-11-2005 om 22:34 uur

hallo,
mijn zoontje heeft vanaf de leeftijd van 4 maanden astma.dit is door 4 verschillende3 artsen vast gesteld.hij krijgt 2 maal daags 2 pufjes seretide en zonodig ventolin middels een babyhaler.het laatste half jaar is het zo goed gegaan dat hij geen pufjes meer nodig had.helaas was hij nu al weer een week of 3 flink verkouden en maandag was hij weer zo benauwd dat puffen niet meer hielp.hij is een nacht opgenomen in het ziekenhuis en daar is hij verneveld.nu heeft hij dus pretnison en antibiotica en alle pufferse.

nu las ik hier al eens iets over blauwe lippen.die van mij krijgt dat dus ook af en toe,meestal gevolgt door benauwdheid.ook is hij regelmatig flink bezweet oordat hij gewoon door blijft gaan tertwijl hij benauwd is.
het probleem is dat meneer niet gepuft wil worden.hij verzet zich hevig en raakt echt in paniek.wie weet hier iets op???????we hebben het zelf al voor gedaan,zelfs z'n teletubbie heeft al ventolin gehad?!!!

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 10:02 uur

Heel herkenbaar uit de periode toen mijn zoontje zich daartegen verzette. Ik nam hem vaak "gewoon" in de houdgreep: Zijn benen tussen mijn benen, met een arm hield ik de puf vast en een arm tegen en met mijn andere arm zijn hoofd en andere arm stil. Ziet er heel erg zielig uit en hij zal tekeer gaan als een bezetene, maar ja, wat moet je anders?! Mijn zoontje was ook behoorlijk sterk en smorgens en savonds had ik in ieder geval hulp bij het puffen, dan kreeg hij zijn onderhoudsdosis in ieder geval goed binnen.

Veel succes ermee!!! En beterschap voor je mannetje!

Martha

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 11:49 uur

Ik heb een tijdje gedaan dat ze een sticker op de babyhaler mochten plakken als ze goed gepuft hadden, en dat werkte verbazingwekkend goed eigenlijk.  Het zal niet vvor ieder kind werken, maar het is het proberen waard...

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 12:31 uur

Ik ban Jefrey ook altijd in de houdgreep.
Het enige voordeel van het verzetten van je kind is dat hij wel goed inademd.

Prettig is het zeker niet
groetjes Rianne

Login of registreer om te reageren
04-11-2005 om 21:25 uur
Reactie op Americo

Ik ban Jefrey ook altijd in de houdgreep.
Het enige voordeel van het verzetten van je kind is dat hij wel goed inademd.

Prettig is het zeker niet
groetjes Rianne

Het klinkt idd ontzettend naar -O-. Lijkt me moeilijk hoor, met zo'n kleintje...

Mijn zoontje is 5 en puft pas sinds kort, maar heeft er gelukkig vanaf het begin geen problemen van gemaakt. Het is natuurlijk ook iets makkelijker communiceren met een 5-jarige dan met een 2-jarige...

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 10:53 uur

Ik had met Rick soms ook de grootste moeite. >:(
Regelmatig moest mijn man helpen. Die kleintjes zijn echt sterk op zulke momenten.
Maar het is echt een kwestie van volhouden op den duur snappen ze wel dat ze er toch niet onderuitkomen.
Die van mij begon van de ene op de andere dag er zelf om te vragen. ^O^

Ik ging bijvoorbeeld in die periode ook niet s'avonds de deur uit. (Mijn man werkt s'nachts dus die was er dan ook al niet)
Ik wou niet dat de oppas hem de pufjes toediende. Moest dat zelf doen want dan wist ik zeker dat hij alles binnen kreeg. (hahahaha) ::)
En ik heb dat nog wel hoor. Dan gaan we pas weg als ik of mijn man Rick de pufjes heeft gegeven en Rick goed slaapt.

Login of registreer om te reageren
05-11-2005 om 11:39 uur

hoi rijoha,
Ik pas zelf ook vaak op en een van mijn oppas kindjes heeft astma, ze heeft weliswaar een matige vorm, maar elke dag puffen is nodig! Ik heb toen geleerd van hun hoe ik het beste met haar kan puffen, ze is nu 4 jaar maar ik heb het geleerd toen ze 2 was ben gewoon op avonden dat ik tijd had langs geweest om het te leren! nu kunnen haar ouders eerder weg als ze dat willen en dat is voor hun heel prettig!  mischien kunnen jullie het ook zo regelen.
liefs susan

Login of registreer om te reageren
06-11-2005 om 21:40 uur

Hoi,
Heel herkenbaar hoor! Thom wilde van de ene op de andere dag de pufjes niet meer nemen. Wat we nu doen, en dat is niet echt bevordelijk maar goed het werkt, is dat hij na de pufjes een klein snoepje krijgt. Ik dacht maar zo het intereseert me niet als die medicatie er maar in gaan. We doen dit nu een half jaar en ik ben overgestapt op de dextro(druivensuiker) en dat werkt als een tierelier. Ik pak eerst het snoepje, laat hem zien en dan eerst pufje en dan mag hij het snoepje.
succes!

Login of registreer om te reageren