Met raam open of raam dicht slapen?

02-11-2005 om 19:47 uur

Haaiii iedereen ben hier nieuw op dit forum en heb een jongetje dat eind Januarie 4 wordt.
Een scheetje al zeg ik het zelf.
Nou heb ik gisteravond dit forum ontdekt en lag uiteindelijk om 24.00 uur in bed, en was nog niet uit-
gelezen.
Nou heb ik slechts 1 vraag. Slapen jullie kinderen met raam open of raam dicht?
Die van mij reageerd namelijk zeer sterk op mist dus dan heb ik de ramen dicht.
Overdag staan in zijn slaapkamer alle ramen gewoon open.

Er zijn meerdere moeders bij ons in het dorp die met deze vraag zitten.
Ik vroeg dit laatst op de peuterspeelzaal bij ons en niemand kon mij een echt goed antwoord geven.
:?

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 19:52 uur

:W rijhora

wij asl ouders slapen met raam open.Onze kinderen 6,3,2, slapen allemaal met het raam op een kier en het ventilatierooster open.

Onze 2de Jefrey reageert ook op mist.toch is het beter om te blijven ventileren.
Anders wordt het op de slaapkamer erg benauwd.

Frisse lucht is altijd goed.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe de wind op het raam staat, maar het rooster is altijd open

groetjes Rianne

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 20:07 uur

Hier overdag de ramen altijd open, maar snachts gaan ze dicht, ook vanwege mist bijvoorbeeld. Ook kan het snachts weleens erg hard afkoelen en Viento slaapt vrijwel altijd boven de dekens en zou dan ziek worden daarvan...

Martha

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 20:38 uur

Welkom hier op het Forum rijoha

Wij hebben de ramen dag en nacht open lekker fris vind het dan altijd zo benauwd worden als ze dicht zijn.
En ik wordt er zelfs wakker van als ze dicht zijn dus open is veel beter. Ook bij mijn dochter.  :Y

Groetjes Ria

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 20:57 uur

Bedankt voor de reacties iedereen,

Ik kon op internet niets concreets hierover vinden.
Ik verneem aan Rick dat hij het niet prettig vind als hij slaapt met het raam open.
Het raam staat vannacht op ventielatie stand dus ben benieuwd,
hoe hij de nacht door komt.
Fijn dat iedereen zo meedenkt.
^O^ groetjes Jolanda

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 21:54 uur

hoi jolanda,
ik zelf heb altijd mijn raam op een kier en als het echt heel koud of vochtig is dicht anders word ik ziek! dus pas wel een beetje op met het raam open, zodat er niemand ziek word ;)
liefs susan

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 21:57 uur

Hier staan de ventilatieroosters altijd open overal, en zelf heb ik mijn slaapkamerraam vrijwel altijd open staan... Krijg het bij het idee van een dicht raam al benauwd -O-.

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 22:50 uur

Ons slaapkamerraam staat altijd open (zomer en winter)  De kinderen weigeren te slapen als het raam open staat, dus die keuze is niet zo moeilijk :) 

Login of registreer om te reageren
02-11-2005 om 22:57 uur

Bij ons staat altijd het raam open en bij Gerrit-Jan het klapraam.
Hij weet niet dat zijn raam openstaat want anders wil hij niet slapen. Nu wel

Leugentje om bestwil moet kunnen.

groetjes jolanda

Login of registreer om te reageren
03-11-2005 om 09:04 uur

De Cara verpleegkundige die bij ons thuis kwam adviseerde ons op altijd het klapraam open te laten staan. Eventueel op een kier als het te koud of winderig weer is. Maar ventilatie is goed en nodig. Tegenwoordig is er ook zo'n spotje op tv erover en dat zal wel niets voor niets zijn.

Login of registreer om te reageren
03-11-2005 om 10:26 uur

hoi allemaal,
heb even met de praktijk ondersteuner gebelt, die mij het advies gaf om het raam dicht te doen als t erg koud enz is! Dit was personlijk voor mij omdat mijn weerstand op dit moment erg slecht is en ze willen voorkomen dat ik ziek word! sorry dacht dat dit een algemeenadvies was :@
liefs susan

Login of registreer om te reageren