wedden dat?

10-05-2008 om 22:05 uur Gesloten

Ok, ik kijk niet zo vaak tv en waarschijnlijk bestaat het programma 'wedden dat ik t beter kan' al langer. Normaliter doneer ik 100 euro per maand aan het astma fonds, (it runs in the family) met als doel dat er onderzoek wordt gedaan om astma patienten een 'luchtiger' leven te kunnen geven, betere volichting te bieden etc...
Ik stop met doneren.Per direct. Waarom? Omdat ik nu dus bij toeval zie dat er belachelijke televisie programma's mee gesponsord worden. De hartstichting (daar doneer ik ook al aan sinds het overlijden van mijn vader) doet er ook aan mee.. en kluun zal blij zijn..zelfs de kanker bestrijding. iedereen die de pr een beetje kent weet dat de sponsor bedragen die hiermee gemoeid zijn minimaal 3 en vaak 4 nullen hebben. Belachelijk! en dat voor een wedje...

jammer...

De reacties zijn gesloten.
10-05-2008 om 23:04 uur

Hoi Eva,

Ik begrijp je frustratie, maar misschien moet je eerst vragen waarom ze sponsoren en hoeveel? Ze krijgen er bv ook een hoop aandacht mee.

Groet Janneke

10-05-2008 om 23:15 uur

Mensen / bedrijven sponseren ook voor meer naamsbekendheid :Y
Zo worden meer mensen op de organisaties geattendeerd en is de kans groter dat ook mensen hen geld geeft.

Gr sam

11-05-2008 om 01:54 uur

Wat is je feitelijke doel van dit negatieve topic Eva, anders dan je persoonlijke frustratie uiten over een TV programma? Ik zie niet goed waarom we dit op het forum moeten bespreken. Kom met interessante cijfers en/of feiten svp anders zie ik mijzelf genoodzaakt dit topic te moeten sluitenĀ  :s)

11-05-2008 om 12:52 uur

Om een grote vis te vangen, moet je soms een kleine uitgooien!!! Touche, Mark!! E.e.a. moet je ruim zien en breed bekijken......... :Y :Y :Y

11-05-2008 om 18:35 uur

In het programma zit een groot aantal mensen wat stopt met roken. Voor het astmafonds en de hartstichting een mooie kans om zich te profileren. Ze krijgen hiermee grote naamsbekendheid en zetten een statement neer; Ze stimuleren het stoppen met roken! En hoe groot het aandeel van deze goede doelen aan sponsering is, is nog maar ze vraag. Het hoeft niet eens dat zij doneren in geld. Maar bijvoorbeeld door iemand die mensen die de rokers helpen met stoppen etc. Zo redeneer ik vanuit mijn Communicatie achtergrond.

Dus ik zou maar niet zo snel je oordeel klaarleggen. Ik weet zeker dat als je het astmafonds belt dat ze graag willen uitleggen hoe dit zit en waarom dit is.

Met vriendelijke groet,

Nina, pro astmafonds!

11-05-2008 om 22:09 uur

Ik denk dat we met dit topic niet veel verder komen, als eva met andere argumenten komt dan zien we wel weer, voor nu op slot.